• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tur att jag har lite tid på mig att bestämma mig för ev. preventivmedel. Eller också inget. F-n börjar bli bebissugen igen, det trodde jag aldrig skulle hända. Borde ha blivit avskräckt efter flera års dålig sömn men tydligen inte. Maken är däremot helt inställd på inga fler barn - då får jag byta man enligt honom

Hmm, får nog läsa lite om den där krämen. Är den bra med eksem också eller? Jag har handeksem och får lätt hudsprickor. Ville har eksem på kroppen och är torr. Ida är torr i ansiktet. Såna där vinterproblem!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Nämen Kasperina! Vad glad jag blev nu! Kram på dig!

Barba: Fy vad jobbigt för dig!  

Syster Norr:  Fy vad tråkigt! Vilken jäkla otur ni har! Vi har också haft lite turer med vårt hus så jag vet hur jobbigt det är. Kraaam!

Hinner inte läsa ifatt. Försöker piggna till efter en halsfluss utan guds nåde men nu har jag knaprat Kåvepenin sen i måndags kväll så det borde ju vända snart?!  
    Sen kan jag också skryta lite med att jag fick VG på första inlämningsuppgiften på universitetet. Några av er kanske minns att jag blev besviken på min mamma som inte trodde jag skulle klara det. Smack - in your face! {#emotions_dlg.djavulsk}

Nu ska jag försöka tugga i mig några tuggor lunch. Om man bara slapp svälja?!

Sköt om er tjejer! Kraaam!    

• IdaVi
    Pysslig: Vad härligt med syskonkärlek! Här börjar det bli mer och mer kärlek också. Ville får mer och mer pussa och kramar och Ida frågar efter honom när han sover. Hon ropar också på honom och vill leka tillsammans. Så gulligt!
    Däremellan får han sig en och annan knuff och sina leksaker bestulna

Glassen: Tycker det låter som en mycket bra plan. Har du skrivit in den i din förlossningsplan?!
    För mig släppte slemproppen kl. 02 och direkt därefter började värkarna. Jag duschade och rakade benen (heheh, man är ju knäpp!) och ringde efter mamma som kom vid 03.30. 04.30 klev vi in på förlossningen och 08.50 var Ville född. Kl. 18 var vi hemma allihopa och barnvakten kunde åka hem

Galia: Grattis till lyckat RUL! Vad härligt!

Firren: Vad skönt att kickarna kom igång igen! *puh*

Och apropå Vickan... Det är klart hon hänger här, men under en väldigt bra nick!

Och min bebislängtan växer sig starkare och starkare. Det trodde jag aldrig! Nu tittar jag återigen avundsjukt på fina gravida magar och söta bebisar... Vet inte om jag ska ta upp den diskussionen med maken alls, eller bara förtränga det. Kanske går över?
  • IdaVi
    asap: Visst är det lite vemodigt att sluta amma.. Men samtidigt skönt!
  • IdaVi

Jo, det är nog som ni säger. Får försöka behärska mig! Men snart ska spiralen bort, så vem vet?! 

• IdaVi
    asap: Näe, det hjälper säkert inte ändå hur många man än skaffar!

Pysslig: Barnbarn?! Känns som en evighet dit. Men visst längtar man efter att få sova normalt igen  

Och apropå sömn så tror jag inte att jag har skrivit att det är klart med operation för borttagning av mandlarna på Ida. Ev. också hennes körtlar bakom näsan. Inom 2-3 månader kommer operationen ske. Sen hoppas jag verkligen att vi får sova på nätterna. Vill ha tillbaka samma spralliga Ida igen, och inte den här tunna, bleka, trötta och hängiga tjejen...

Näpp, dags att plugga vidare! Tog ett brejk bara!  
  • IdaVi
    Kasperina: Jag tycker man drömmer mycket och konstigt när man är gravid. Men såna drömmar vill man verkligen inte ha!
    Jag röstar på att lill*n föds den 21:e oktober, på Idas födelsedag. Hon föddes ju på 40+0. VIlle hade BF 30:e oktober och kom den 28:e. Så den 28:e kan du också föda på, det är ett jättebra datum. Men jag antar att du helst inte vill gå över tiden!?

Och så har det fötts ännu en prinsessa till världen! Tur att man slapp den uppståndelsen med alla hormoner rusande i kroppen!!

Själv vet jag inte vad som händer med kroppen, jag känner bara för att gråta för jag är så sugen på ett barn till. Det blev bara för mycket med prinsessan och så en kompis som fick barn i förrgår. Nu kan jag inte tänka på något annat...
  • IdaVi
    Kasperina: 12:e mars, det är ju snart! Håller tummar och tår! Kraaam!
  • IdaVi

chiqita: Jag tyckte inte heller jag hann öva något på andning eller förbereda mig mentalt inför barn nr. 2, men det löste sig jättebra ändå. Jag läste lite om dyktekniken och försökte liksom gå in i mig själv vid varje värk och andningen kom liksom av sig självt. Det kommer gå jättebra ska du se!
    Och lillebror var 0,5 kg tyngre än storasyster och 3 cm längre, men det gick ändå mycket smidigare.

Resande: Näe, det är ju sant. Problemet är väl att det bara är jag som är sugen på ett barn till

Blir spännande att höra vad det blir för namn på den lilla sessan idag!

Ego: Mamma opererade bort gallstenarna igår. En "rutinoperation" som inte ska vara svår alls. Men det tog 4 timmar och resulterade i ett trasigt blodkärl och att hon förlorade blo. Hon får inte komma hem och jag har inte pratat med henne själv, bara med hennes sambo. Känner mig orolig och kan inte koppla av... Vill veta hur hon mår och vad som hänt
    F-n att man aldrig kan få koppla av...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8