• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kikar in lite snabbt och önskar alla en riktigt GOD JUL! Tomte

Laddar med sjuk dotter (40 graders feber och kräkningar). Ligger efter rejält med julklappshandlandet, men what the fuck! 

Barb: Jag hade nästan en hel vecka då jag inte kände något med Ida trots buffningar och andra "knep". Men sen gav hon sig till känna till slut. Men känner du dig orolig tycker jag du ska ringa BM och prata med dom.

Kram på er allihopa!      

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Kikar in med en liten God Fortsättning-hälsning. Ligger efter rejält så jag ger upp försöket att läsa ifatt

Hann iaf uppfatta att Barbs RUL gått kanon. Vad härligt!  
    Och behöver jag säga att min maken blev onykter på juldagen med min familj och somnade i sängen kl. 22. Har hänt lite för många gånger tyvärr... Att han aldrig lär sig att hålla sig ifrån spriten  

Smiter ut igen och hoppas få sova för första gången på 10 nätter. Ida snarkar något enormt och får nästan andningsuppehåll. Har hållt i sig sedan hon var sjuk förra veckan. Hon låter också tjock i halsen när hon pratar så vi hoppas få tid på VC imorgon.

Ha ett jättebra slut på 2011 och ett Gott Nytt År 2012 tills vi ses igen! Skål   

• IdaVi

Mm, man blir ju så besviken.... Vi ska vara hemma på nyår, tur är väl det. Pallar inte med fulla karlar. Så patetiska!

• IdaVi
    Lady: Vad tråkigt med din borttappade pump. Svårt det där... Men jag skulle nog också försöka få henne att förstå att antingen får hon "hitta" den eller också fixa en ny. Man kan ju inte "slarva bort" saker man lånat, i så fall får man skaffa en ny tycker jag. Jag skulle ju själv skämmas om jag gjort så..

Moppen: Är det hus ni ska flytta till? Klart du inte ska lyfta ett finger, nu har du ju verkligen en anledning att slippa!

Apropå syskon så har jag ju varit helt inställd på att två är nog senaste tiden. Men sen igår när jag såg en nyfödd på tv så blev jag sugen igen. Men frågan är vad jag är sugen på; en bebis eller att vara gravid (troligen inte med tanke på mina åderbråck osv senaste gången). Äsch, det var nog bara för att de är så söta de små liven.
    I vilket fall som helst ska jag nog ändå ta bort min kopparspiral. Är trött på mellanblödningar och spottings som gör att jag bara är "blodfri" högst 2 veckor per månad. Så kommer man till frågan vad man ska ha för skydd då om man inte vill ha hormoner. Pessar känns inte lockande alls.. Kondom... Hmm.. Säkra perioder?
    Har ju som sagt aldrig blivit gravid utan hjälp förut, men vem vet   
  • IdaVi
    Moppen: Härligt, då har ni en vår framför er i nya huset. Vi bor också i hus och stortrivs med det. Var nyss ute med barnen och cyklade och gungade på tomten (hmm, i januari... ). Sån frihet, men också en del jobb
    Näe, helst inte hormoner. Har tryckt i kroppen tillräckligt under IVF osv

juni: Ok, kanske ska avvakta lite till. Satte ju in min strax före midsommar förra året....

En liten fråga till er. Har ni haft ont och sveda/klåda när ni använt tampong. Gjorde skitont när jag tog ut den nyss (och nej, den var långt ifrån torr) och när jag satte in en ny gjorde det skitont och nu svider det och skaver hela tiden. Jag som avskyr binda, har det helst bara när jag sover. Kan det vara svamp eller något???      
  • IdaVi
    Fisk: Har tyvärr ingen erfarenhet av viktminskning vid graviditet. Snarare tvärtom   Men det verkar inte helt ovanligt heller? BM borde ju reagera när du väger dig där, ring och kolla med henne/honom om du känner dig osäker.
  • IdaVi
    hormon: Jobbigt med huvudvärk! Hoppas det blir bättre snart!
    Jag hade åderbråck på blygdläpparna. Det gjorde fasligt ont och jag grät nästan när jag reste mig upp från sittande ibland. Men så fort Ville var född var de spårlöst försvunna. Sköönt! Dina försvinner nog också ska du se...

Liro: Välkommen hit! Har en Ville på drygt 1 år och en Ida på drygt 3 år

Näe fy! Menskopp låter läskligt! Men det kanske är jättebra. Nu skavar det så det gnisslar väl snart när jag går. Skaver även utan tampong. Är väl torr som fnöske mellan benen?!      
    Minipiller kanske är en lite snällare variant med mindre hormoner. Får se hur jag gör... Så mycket annat att tänka på nu med jobbstart snart och distanskurs på universitetet plus seriösa sömnrubbningar. Bah!

Igår var jag så låg så systerdottern ringde och erbjöd sig barnvakt idag och ena syrran ringde på förmiddagen och hämtade upp mig, tog med mig ut på en utflykt (inkl. ICA Maxi ) med fika. Jättemysigt! Har fått lite ny energi igen, det behövdes - var rejält less på att gå hemma med gnälliga och uttråkade barn. Blir skönt med jobbstart och dagisstart igen!

Kram på er allihopa!    
  • IdaVi
    hormon: Kanske var nån annan? Får skylla på sömnbristen
  • IdaVi

Grattis till nya plus i tråden! Plus Vad roligt! 

Intressant det där med badbyxor/baddräkt. Funderar på att köpa baddräkt till Ida och låta Ville ta över hennes "bajssäkra" badbyxor som faktiskt är blåa

Hinner visst inte kommentera mer. Måste sanera mattan i vardagsrummet efter att Ida fått diarré. Verkar fått någon bacill, maken har mått illa hela natten och min mage är inte helt ok den heller. Skit, vi har ju nyss varit sjuka och precis avslutat en penicillinkur. Och Ida ska till dagis på tisdag för första gången på 3,5 veckor och jag ska ladda mentalt för jobbstart. Bah!

Kikar in igen när det är lite lugnare. Sköt om er därute!  

• IdaVi
    hormon: Vilken fin mage du har! Och grattis till tredje trimestern!

fisk: Vad skönt att du fick en tid idag så du kan stilla din oro! Kram!

juni: Vad duktig du är som virkar! Önskar jag också kunde, eller hade ro i kroppen Ville är *knock on wood* jättelätt att lägga nu. Tyvärr har han vaknat lagom tills vi ska somna och gråtit hysteriskt nu ett par nätter. Tror han hade ont i magen i natt, eller om det är tänderna som spökar. 

Apropå att väcka varandra så delar ju I och V rum. Ida verkar sova som en stock trots att V kan låta och skrika. Däremot är V lite mer lättväckt, tror iofs det beror på att han sover allmänt lite sämre än I. Men det är bara en teori. Sen vänjer de sig säkert vid att den andra låter.

Och apropå nattamål så har vi aldrig slutat med det. Vi har helt enkelt inte orkat ta den fighten och skyllt lite på att I alltid varit så tunn. V har ätit bättre överlag och inte behövt äta på natten som Ida har gjort.   

Idag slappar jag mest eftersom det är första gången på nästan 4 veckor som jag bara har Ville hemma. Nu sover han, tvättmaskinen är igång och jag ska bara ta det lugnt en stund. Ida var jätteglad imorse när vi gick till dagis (bilen på verkstad)      
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8