• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cissi: Vad trevligt! Blev tipsad om det tidigare men jag hittar den inte Kan du länka in den?

Nu blev det en kissolycka till innan jag hann dra ner byxorna på Ida... Så - till tvättstugan!   

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Oj, tänkte bara kika in lite snabbt men jag inser att jag ligger för mycket efter. Ska ha bokcirkel här hemma ikväll med mat till 9 pers. Försöker snygga till det lite här hemma samtidigt som barnen rör till det igen.

Förrförra helgen var det fixardag på dagis, förra helgen middagsgäster, nu på lördag har vi kalas för Ida och Ville, på söndagen ska vi träffa ny bebis plus på 18-årskalas.

Känner mig så stressad så jag t.om missade att ta bort plasten på halva tampongen. Den såg jättelustig ut när jag tog ut den!

Behöver nog lite lugn och ro snart.

Oj, vilket egoinlägg! Ledsen för det. Skickar grattiskramar till lyckat VUL och styrkekramar till alla som mår illa eller behöver en kram ändå!          

• IdaVi

Pandora: Grattis till lyckat VUL! Vad skönt!

Anna: Låter som K är smått synsk?! Hoppas allt har gått bra på VUL!

Lady W: Hoppas UL går bra idag. Mitt illamående försvann där nånstans, minns inte exakt när. De är lite jobbiga de där spökveckorna utan symptom, illamående eller synlig mage!

juni: Din stackare! Hoppas det vänder snart för man blir ju helknäpp av sömnbrist!

hormon: Hoppas det funkar att jobba halvdag!

Igår hade jag bokcirkelträff här hemma. Var jättekul att träffas och diskutera både boken (Bitterfittan) och livet i allmänhet, äta gott och dricka lite rödvin. Nästa bok blir Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap. Nån som läst den?

Idag står tvätt och plock på schemat inför kalaset på lördag. Frågade Ida vad hon önskade sig och fick svaret "TÅRTA!"

• IdaVi
    Hanya: Du FÅR verkligen gnälla. Att gå i väntans tider för dig är ju värre än en elefantgraviditet!

Persefone: 0 kg?!! Oj! Kompisen till mig låg inlagd med dropp till och från undder första graviditeten. Hon fick inte behålla något i princip och kräktes så blodkärlen i ansiktet sprack.
    Ändå gick hon upp 30 kg. Fråga mig inte hur?!

Norrland:  Som Fiji skriver så kan ju symptomen komma och gå lite grann. Det gjorde dom för mig också. Kram!

Lady: Vad skönt att VUL såg bra ut!

Pysslig: Vadå, kan man ha plasten kvar på tampongen kan man ju ha blöjan ut och in?!   

Vink vink till alla andra. Nu ska jag sätta lite fart innan jag ska hämta vår 3-ÅRING på dagis. Ida fyller ju idag, stora tjejen! Så imorgon blir det kalas för båda barnen (Ville fyller nästa fredag). Jag ska iväg och handla ingredienser till smörgåstårta, chokladbollar och marängtårta. Ikväll ville Ida ha Happy Meal, låter som en lättladag middag så jag är tacksam. Vi har nog att göra ändå!

Nu ska jag pudra och försöka komma ihåg att ta bort plasten från tampongen!

Ha en bra helg tjejer!    
  • IdaVi

Sådär, du är 1 + 3-årskalaset avklarat, det gick galant! VI har även hunnit med 18-årskalas och träffat bebis. Puh, vilken helg!

Apropå syskonvagn så hade vi inte heller klarat oss utan den. Ida var ju 2 år och 1 vecka när Ville föddes. Har iofs alltid gillat att gå, men ibland har man bråttom och ibland vägrar de små liven Vi använder den fortfarande när jag hämtar på dagis utan bilen ibland. Då äter Ida sitt mellis i vagnen och somnar där ibland.

Anna: Vad jobbigt för dig! Håller alla tummar och tår för att det går bra! Kram!     

PS. Kan förresten meddela att jag inte kände något bebissug trots att jag träffade en 2-månaders igår. Det hade jag inte räknat med 

Vink till alla andra! Hinner inte kolla mer, Ville äter sopor och jag snorar och nyser så jag knappt ser datorn.

Ha en bra dag allihopa!       

• IdaVi
    Hormon: Stackars lilla A! Hoppas hon mår bättre snart!

Ellie:  Hoppas det är bättre idag!

Pysslig: Kan du inte dela med dig lite av din energi. Jag får inget gjort. Skyller på förkylningen!  

Apropå hosta så känns det som jag hostar upp luftrören snart. Det gör ont när jag andas och jag är helt grön i snoken (näsan alltså). Så trött på detta nu! Ville och jag har hostat i kapp halva natten så det har inte blivit mycket sömn.

Men jag måste iväg till optikern för mina glasögon är trasiga. Den där "flärpen" som är mot näsan har gått sönder och är jättevass     Sen hoppas jag VIlle kan sova lite när vi kommer hem igen så jag får vila en stund.

Ha en bra dag allihopa!
  • IdaVi

Funderar också på att köpa boken i julklapp till maken. I natt sov iofs båda barnen HELA natten. Men det tillhör tyvärr inte vanligheterna

Anna: Förstår att du tycker det är skitjobbigt att vänta. Skickar ett lass med styrkekramar!

Assar: Stackars liten med mardrömmar De kan ju vara så otäckt verkliga ibland. Jag drömde en gång att pappa dog men ingen brydde sig. Vaknade av att jag satt upp i sängen och grät. Kunde inte sova mer den natten, jätteläbbigt!
    Hoppas det går bra på BVC!

hormon: Vad skönt att A mår bättre!

Ego: Funderar på oj jag har bihåleinflammation. Har aldrig haft det så jag vet inte hur det ska kännas. Jag har så jäkla ont i huvudet, hostar sönder luftrören och är jättesnorig. Inne på dag 8 nu, läste att det är först på dag 10 man får bihåleinflammation

Men nu ska jag ta lite kaffe och Panodil. Hoppas det är en bra kombo!          

• IdaVi
    Fiji: Ok, här gör det "bara" ont i pannan och blir värre när jag böjer mig framåt. Men det kanske beror på att jag har typ 3 liter snor i näsan?!
    Tror kurvan börjar plana ut mer när de blir mer rörliga. Hoppas P piggnar till så ni får lite egentid!

Fisk: Vad skönt att allt såg bra ut! Kram!    
  • IdaVi
    Fiji: Hihi, 15 kg vore något det! Stackars rygg!
    Maken köper med sig nässpray med kortison hem idag, sen ska jag spreja för fulla muggar!

Anna: Hoppas det går bra på kursen. Är det middag på kvällen som du oroar dig för med tanke på ev. outing?
    Bra att kunna skylla på hosta och penicillin. Ingen frågade mig heller när jag knaprade skorpor som en galning och var väldigt osocial (kunde ju inte vara i  närheten av kaffelukt första veckorna )

Nu ringde precis läkaren från barnkliniken. Hade en tid till Ida idag, men vi fick ju hoppa in på en avbokning för några veckor sedan så jag brydde mig inte om den här tiden. Blev lite orolig när han ringde, men han ville bara kolla så inget missförstånd inträffat och om jag hade några frågor. Var ju snällt att ringa av honom, inte van vid så sociala läkare direkt!    
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8