30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Cissi: Vad trevligt! Blev tipsad om det tidigare men jag hittar den inte Kan du länka in den?
Nu blev det en kissolycka till innan jag hann dra ner byxorna på Ida... Så - till tvättstugan!
Cissi: Vad trevligt! Blev tipsad om det tidigare men jag hittar den inte Kan du länka in den?
Nu blev det en kissolycka till innan jag hann dra ner byxorna på Ida... Så - till tvättstugan!
Oj, tänkte bara kika in lite snabbt men jag inser att jag ligger för mycket efter. Ska ha bokcirkel här hemma ikväll med mat till 9 pers. Försöker snygga till det lite här hemma samtidigt som barnen rör till det igen.
Förrförra helgen var det fixardag på dagis, förra helgen middagsgäster, nu på lördag har vi kalas för Ida och Ville, på söndagen ska vi träffa ny bebis plus på 18-årskalas.
Känner mig så stressad så jag t.om missade att ta bort plasten på halva tampongen. Den såg jättelustig ut när jag tog ut den!
Behöver nog lite lugn och ro snart.
Oj, vilket egoinlägg! Ledsen för det. Skickar grattiskramar till lyckat VUL och styrkekramar till alla som mår illa eller behöver en kram ändå!
Pandora: Grattis till lyckat VUL! Vad skönt!
Anna: Låter som K är smått synsk?! Hoppas allt har gått bra på VUL!
Lady W: Hoppas UL går bra idag. Mitt illamående försvann där nånstans, minns inte exakt när. De är lite jobbiga de där spökveckorna utan symptom, illamående eller synlig mage!
juni: Din stackare! Hoppas det vänder snart för man blir ju helknäpp av sömnbrist!
hormon: Hoppas det funkar att jobba halvdag!
Igår hade jag bokcirkelträff här hemma. Var jättekul att träffas och diskutera både boken (Bitterfittan) och livet i allmänhet, äta gott och dricka lite rödvin. Nästa bok blir Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap. Nån som läst den?
Idag står tvätt och plock på schemat inför kalaset på lördag. Frågade Ida vad hon önskade sig och fick svaret "TÅRTA!"
Sådär, du är 1 + 3-årskalaset avklarat, det gick galant! VI har även hunnit med 18-årskalas och träffat bebis. Puh, vilken helg!
Apropå syskonvagn så hade vi inte heller klarat oss utan den. Ida var ju 2 år och 1 vecka när Ville föddes. Har iofs alltid gillat att gå, men ibland har man bråttom och ibland vägrar de små liven Vi använder den fortfarande när jag hämtar på dagis utan bilen ibland. Då äter Ida sitt mellis i vagnen och somnar där ibland.
Anna: Vad jobbigt för dig! Håller alla tummar och tår för att det går bra! Kram!
PS. Kan förresten meddela att jag inte kände något bebissug trots att jag träffade en 2-månaders igår. Det hade jag inte räknat med
Vink till alla andra! Hinner inte kolla mer, Ville äter sopor och jag snorar och nyser så jag knappt ser datorn.
Ha en bra dag allihopa!
Ska ni köpa den här?
http://www.bokus.com/bok/9789186289560/sov-nu-for-fan/
Funderar också på att köpa boken i julklapp till maken. I natt sov iofs båda barnen HELA natten. Men det tillhör tyvärr inte vanligheterna
Anna: Förstår att du tycker det är skitjobbigt att vänta. Skickar ett lass med styrkekramar!
Assar: Stackars liten med mardrömmar De kan ju vara så otäckt verkliga ibland. Jag drömde en gång att pappa dog men ingen brydde sig. Vaknade av att jag satt upp i sängen och grät. Kunde inte sova mer den natten, jätteläbbigt!
Hoppas det går bra på BVC!
hormon: Vad skönt att A mår bättre!
Ego: Funderar på oj jag har bihåleinflammation. Har aldrig haft det så jag vet inte hur det ska kännas. Jag har så jäkla ont i huvudet, hostar sönder luftrören och är jättesnorig. Inne på dag 8 nu, läste att det är först på dag 10 man får bihåleinflammation
Men nu ska jag ta lite kaffe och Panodil. Hoppas det är en bra kombo!