• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

oyra: Hjälp, hur fick du ut den?! Eller vill jag veta förresten?! Hade du problem med blödningar också? Inte nog med det, jag känner mig heltorr där nere och tycker det skaver...
    Pessar känns inte lockande alls...

Pyttis: Hur funkar p-ring? Har ju inte lyckats bli gravid spontant tidigare, men vem vet. Skulle inte förvåna mig om det blir tvillingar heller. Det är min tur (min pappa var tvåäggstvilling, och mannens mamma är det - vilket iofs inte spelar nån roll i det här fallet ).   
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Zenobia: Han är verkligen jättesöt!

oyra: Imponerande! Mitt är inte heller akut. Men jag börjar tröttna på ständiga småblödningar och kraftigare mens. Snart 4 månader sedan jag satte in den, snart borde ju kroppen vänja sig?!

Milla: Ok, låter ju inte så farligt... Får fundera lite igen.. Jäkla skit!   

• IdaVi

Nämen Anna vad kul att se dig här!

• IdaVi

Kul med lite nytt folk härinne! Välkomna hit!

Fisken: Sist väntade jag lite längre med att ringa BM och hade då lite svårt att få tid för NUPP/KUB. Så vill du göra det så ska du nog inte vänta så länge. Jag hann iaf göra blodprovet och UL i tid, men det var på håret.

Nu låter det här säkert jättekonstigt. M en jag fick sån konstig ångest igår när jag insåg att det inte blir några mer bebisar från oss. Jag har ju alltid tänkt mig att det är två bebisar jag vill ha och känt mig så himla glad och nöjd med att vi fått två friska och en av varje efter allt kämpande.

Sen igår hade vi fixardag på fsk och då kom syskondiskussionsfrågan upp och jag fick nästan en klump i magen. Verkar som så många vill ha 3. Tänk om jag ångrar mig senare och vill ha fler när det är för sent?

Sen var jag över hos grannen som berättade att de ska få ett tredje i mars. Det var liksom det sista jag behövde höra för att spä på mina tankar ytterligare..

Vi har ju inga kvar i frysen heller... Grannen hade använt sitt sista frysta men det blev inget av det försöket, men sen blev dom gravida spontant...

Puh, tur att Ida är hemma från dagis så jag får lite annat att fundera på            

• IdaVi
    Fisk: Vad skönt att ni pratat igenom ev. tester och är överens. Man ska absolut följa sitt hjärta!
    Får jag fråga vad det är för diagnos som D har? Eller är det känsligt?

Anna: Klart det kommer gå bra!    
  • IdaVi
    Fisk: Tack för att du delger dig informationen
    Och vad skönt om ni kanske kan få ett svar på vad det kan vara. Kan tänka mig att det känns lättare att ha ett "namn" på vad som orsakar avvikelserna?!
    Kram!  
  • IdaVi
    Lady W: Det är ett klart bra alternativ. Kroppen verkar inte heller gilla kopparspiralen så jag funderar ändå på att ta ut den... Får ta en diskussion med maken den närmaste tiden.

Fisk: D är ju ändå en vinnare! Han vann ju första loppet på väg till ägget!  
  • IdaVi

Glömde ju kommentera Lady W: Puh, vad skönt att det inte var nån fara! Jag hade också blivit jätteorolig i din sits!

• IdaVi
    Anna: Vad spännande! Har missat hela Danmarks-processen! Och vilket bra flyt med VUL!

juni: Bra jobbat av H!

Pysslig: Jo, det är nog lite som du säger. Å andra sidan så hade jag så himla ont med VIlle (ischiasnerv och åderbråck i underlivet om nån kommer ihåg?!) Och förlossningarna har ju iofs gått ganska bra, men min livmoder har inte fattat det här med att den ska få värkarbetet att funka plus att sluta blöda efteråt. Kanske är anledningar nog att inte satsa på ett tredje.

Och förresten är det ju JAG som fått världens bästa barn! Ville tömmer diskmaskinen nu, vilken begåvning!      
  • IdaVi

Shit vad läskigt det är när pulsen helt plötsligt ökar och man känner den (även utanpå) under bröstkorgen!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8