• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Måste försöka få bort fleecetyg som fastnat på strykjärnet efter att jag försökt stryka på en namnlapp på en halsduk... Osmart av mig!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    Hormon: Grattis! Åh jag blev så glad så jag har både ståpäls och tårar i ögonen! Vad kul med en lillebror!
    Jag räknade kallt med att vi skulle få en lillasyster till Ida så jag blev jätteförvånad när det blev en grabb. Oddsen för en kille i vår släkt är väldigt dåliga. Jag har 2 systrar, 4 systerdöttar och en systerson. Mannen har två systrar och 3 systerdöttrar.
    Åh, vad kul! Grattiskram!

Barba: Vad härligt med inskrivning! Hoppas du får din "gamla" BM. Vi hade samma med Ville, så skönt att ha någon man känner sedan tidigare!

Fleecen var svår att bli av med. Sen råkade jag göra om misstaget igen... Hur dum får man vara?! Har förvarnat maken om att vi kanske måste köpa en ny       
  • IdaVi

Ståpälsen har jag inte i ögonen så klart... Men det förstod ni kanske?! Däremot smält fleece på strykjärnet! 

• IdaVi

Nappar har en tendens att hamna överallt. Under soffan, i lådor, i fickor, i sängar (häromnatten låg jag på en). Senast idag letade jag desperat efter Villes napp som han hade när vi lämnade på dagis utan att hitta den. Sen när vi kom fram till babysången så ramlade den ur hans byxben?!

Fiji: Tror inte de går upp så mycket i vikt i Ns ålder. Ida vägde 12,3 kg och var 91 cm lång ppå 2,5 års kontrollen. Ville väger över 10 kg, så han är snart ikapp henne!   

Och apropå nappar... Vi har bestämt oss för att lämna Idas nappar tll Kolmårdstomten före jul. Nån som har tips på hur man kan underlätta första tiden utan nappar? Hon har ALDRIG napp på dagis, inte ens då hon sov där. Men så fort jag hämtar henne så vill hon ha napp och blir gnällig och bebisaktig igen...

Och hur fort går inte tiden förresten? Om exakt en vecka fyller Ida 3 år! Hur hände det?! En vecka senare fyller Ville 1 år! Que?! Känns som tiden med Pergo, IVF-behandlingar, misslyckade försök osv var i ett tidigare liv. Helskumt?!     

• IdaVi
    Eva: Usch och fy! Hoppas ni piggnar till snart och att ni får behålla pizzan?!

Lycklig: Skönt att op gått bra och att du är hemma nu. Sköt om dig! Kram!

Här är det full rulle idag; maken är redan iväg och köper virke som ska användas till att färdigställa ett vindskydd på fsk. Jag och barnen åker dit sen och fixar kaffe åt snickarna. Sen ska det hemåt och förberedas för middagsgäster. Imorgon måste vi spackla klart garaget så vi får dit en bokhylla som står vid middagsbordet idag. För på onsdag är det bokcirkelträff hos mig. Sen ska det köpas presenter till Ida som fyller 3 år på fredag och kalas för både Ida och Ville på lördag.  
  • IdaVi
    Pysslig: Komiskt det där. Ida har aldrig använt nappen på dagis. Omvänd ordning
    Men sen i fredags kör vi med napp BARA när man ska sova eller vila. Och det funkar faktiskt jättebra. Igår var honutan napp hela dagen Kanske inte blir totalkatastrof att lämna napparna till tomten då!

Norrland: Grattis och välkommen hit!

Fisk:Svårt det där med att berätta eller inte. Jag har dåligt pokerfejs och har berättat för närmaste släkten direkt. Iaf för de som visste om att vi var inne i IVF-processen. Hade varit svårt att säga att det sket sig när man bara har lust att ta en stor megafon och vråla ut det!

Kaffebryggaren strejkar igen och jag är i stort behov av kaffe efter att ha haft båda barnen i vår säng och en snorig Ville som snarkat, vaknat och sparkat Får försöka slå lite på den så kanske den funkar igen!         
  • IdaVi
    Assar: Hade en sån där press, iaf till den dagen då jag tappade den i golvet. Dålig kvalitet på glaset?!

Mippe: Har ni också en förkyld W(V)ille hemma idag Börjar ju snart jobba, då blir det inte lika akut om det strular med kaffebryggandet

Pysslig: Visst är det konstigt att de där napparna ska hållas i händerna?! Så gör våra barn också. En i munnen och helst en i varje hand

Känner mig lite sliten. Tror jag håller på att få Villes förkylning plus att jag dragit ett stort lass hemma när maken byggt garage hemma och vindskydd på fsk. Nu ringde han och meddelade att han ska iväg på introduktionskurs i Sthlm, möten i Gbg och så är det ju deras resa till Köpenhamn i december.. Inte precis vad jag behövde höra idag när jag mest känner för att tjuta.

Ville är inne i en vägra sova-period också. När han väl somnat är han lättväckt och vaknar hysterisk.

Men men, efter regn kommer sol och allt det där!          
  • IdaVi
    Barbabra: Usch, låter inget skönt alls! Hoppas du piggnar till snart!
    Riktigt så illa är det nog inte här hemma, men vi verkar ha olika ögon att se med ibland. Det som jag upplever som stökigt tycker inte mannen alls är stökigt!

Går i fleecetröja och fryser, eldar för fullt i kaminen. Men Ida springer omkring nakenfis och säger "Jag är storasyster" jättestolt!    
  • IdaVi
    Fisk:

Ser fram emot att se många ny BF i BF-tråden nästa vecka. Spännande! 

Annars har Ville hittat en ny leksak; toaborsten. Urk! Kräks 
  • IdaVi

Ida går 20 tim i veckan och vi kör 9-14. Då missar hon frukosten, men får förmiddagsfrukten och lunch iaf. Funkar bra. Sen när jag börjar jobba ska jag ju bara jobba 80% så du kommer vi köra kortare dagar istället för att ha en heldag ledig. Vet inte alls om det är det bästa.

Här är det snorigt och huvudvärkigt. Trots det har jag varit iväg och köpt 2 mössor till Ida och en till Ville. Ändrade mig genast och lämnade tillbaka Idas och köpte en annan. Sen när de fick prova mössorna var de för stora eller för små. Skit! Måste in och byta alla 3, jag som aldrig åker in till stan utan bara till vårt köpcentra i närheten. Nåväl, får väl se det som en kul utflykt då!

Nu ska det tvättas för dagiskläderna var rejält geggiga efter skogsutflykten idag + en liten kissolycka. 

Vink vink till alla andra. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8