30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Måste försöka få bort fleecetyg som fastnat på strykjärnet efter att jag försökt stryka på en namnlapp på en halsduk... Osmart av mig!
Måste försöka få bort fleecetyg som fastnat på strykjärnet efter att jag försökt stryka på en namnlapp på en halsduk... Osmart av mig!
Ståpälsen har jag inte i ögonen så klart... Men det förstod ni kanske?! Däremot smält fleece på strykjärnet!
Nappar har en tendens att hamna överallt. Under soffan, i lådor, i fickor, i sängar (häromnatten låg jag på en). Senast idag letade jag desperat efter Villes napp som han hade när vi lämnade på dagis utan att hitta den. Sen när vi kom fram till babysången så ramlade den ur hans byxben?!
Fiji: Tror inte de går upp så mycket i vikt i Ns ålder. Ida vägde 12,3 kg och var 91 cm lång ppå 2,5 års kontrollen. Ville väger över 10 kg, så han är snart ikapp henne!
Och apropå nappar... Vi har bestämt oss för att lämna Idas nappar tll Kolmårdstomten före jul. Nån som har tips på hur man kan underlätta första tiden utan nappar? Hon har ALDRIG napp på dagis, inte ens då hon sov där. Men så fort jag hämtar henne så vill hon ha napp och blir gnällig och bebisaktig igen...
Och hur fort går inte tiden förresten? Om exakt en vecka fyller Ida 3 år! Hur hände det?! En vecka senare fyller Ville 1 år! Que?! Känns som tiden med Pergo, IVF-behandlingar, misslyckade försök osv var i ett tidigare liv. Helskumt?!
Ida går 20 tim i veckan och vi kör 9-14. Då missar hon frukosten, men får förmiddagsfrukten och lunch iaf. Funkar bra. Sen när jag börjar jobba ska jag ju bara jobba 80% så du kommer vi köra kortare dagar istället för att ha en heldag ledig. Vet inte alls om det är det bästa.
Här är det snorigt och huvudvärkigt. Trots det har jag varit iväg och köpt 2 mössor till Ida och en till Ville. Ändrade mig genast och lämnade tillbaka Idas och köpte en annan. Sen när de fick prova mössorna var de för stora eller för små. Skit! Måste in och byta alla 3, jag som aldrig åker in till stan utan bara till vårt köpcentra i närheten. Nåväl, får väl se det som en kul utflykt då!
Nu ska det tvättas för dagiskläderna var rejält geggiga efter skogsutflykten idag + en liten kissolycka.
Vink vink till alla andra.