• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hur går det för er andra skulle jag fråga också

• Galia

Snow: ja det är ju dubbelt det där. Lite bekräftelse på att det går bra där inne är det ju med, men jag fokuserar på att det är bra att må mindre dåligt trots allt. För mig. En liten släng illamående på morgonen hade varit helt ok o överkomligt, men så har det ju inte varit för mig... Men grattis till att må lite pyton

• Galia

Pysslig: tack tack! Nädu, vi sågs flera dagar innan bim så det syntes inget o jag visste inte ens själv (men hade vissa aningar/förhoppningar).

Siggan: det ska nog gå bra. Har ni någon styrd aktivitet planerad?

• Galia

Siggan: man måste inte ha utslagstävling, särskilt inte när de är så små. Att dansa till musik och sen försöka stå blickstilla när musiken stoppar o sen dansa igen när musiken är igång igen. Hur kul som helst ju Särskilt om ett par vuxna också är med o dansar.

• Galia

Vi5: tack! Ja vi har väl eg tänkt oss tre ända sedan vi började försöka få barn o det tror jag nog framgått här. När jag mådde så dåligt förra graviditeten så var det väl inte lika självklart längre, men förra sommaren så kände vi båda att det nog skulle funka om ett år (o då tog vi med risken att jag skulle må dåligt 9 månader o att maken skulle behöva ta hand om allt mkt mer här hemma) så i princip bestämde vi oss då. Sen var det lite tvivel hos maken en period i vintras men eg. släppte vi aldrig planen. Illamåendet känns hanterbart just nu *peppar peppar*. Mår lite diffust illa o "kräks" några ggr/dag. Har bakslag vissa dagar då det är riktigt jobbigt o framförallt på kvällen. Då försöker jag gå o lägga mig så jag får sova bort det. Men på det hela taget bättre än för ett par veckor sen så jag hyser visst hopp. Har dock halsont o är lite hostig nu också, men det är väl typiskt årstiden.

Firren: tack! Känns som att familjen blir komplett med en medlem till så ska bli spännande att få lära känna henom

Siggan: skönt med lyckat kalas Vi har femårskalas imorgon. 15 barn har tackat ja (+att det nog kommer med ngt småsyskon). Vi hade hoppats på uteväder, men det ser det inte ut att bli. Men det ska nog gå bra...

Hoppas ni andra mår bara bra (eller tampas med bara lite lagom gravidkrämpor)

• Galia

Snow: håller andan o tummarna lite extra för goda nyheter idag! Kram

• Galia

Snow: tjoho! So far so good! Hoppas att de goda nyheterna fortsätter! Men själva besöket på sjukhuset tog du väl inte på flexen utan på arbetstid hoppas jag? Mödravård har man ju rätt att gå till/få på arbetstid.

Jemema: helt ok tycker jag men som Resande skriver så måste man ha ngt gott till. Mina barn har inte velat prova.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8