• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Anceka: stackare! Hoppas det onda snart går över Apropå städningen. Sänk kraven. Svärmor kan plocka och dammsuga om hon bryr sig. Jag håller på att det inte är den som är f-"ledig" som ska göra extra hemma. Det är mannens mamma som kommer så då kan han ansvara för städning

( o med "jag älskar henne" så syftade du mest på din dotter va )

• Galia

Anceka: ah, tänkte att det var syftningsfel, men det var det alltså inte . Hoppas besöket gick bra och att mannen eller din svärmor städade.

När är efterkontrollen? Tycker absolut att du ska kolla upp det snarast o inte vänta. Har ju ändå gått några veckor! Äter du ngt smärtstillande?

• Galia

Mosing: hur ammar man mer? Jag menar är bebisen mätt så är hon ju mätt?

• Galia

Poison: det har väl med tarmmognaden att göra, eller tarmomognaden kanske Iaf så är inte tarmarna redo för mat innan 4 mån. När jag fick V sa Bvc att det var ok fr 4 mån men när jag fick L två år senare så hade de ändrat rådet till att absolut inte börja ge smakportioner innan 6 mån. Min Bvc-sköterska lade till att anledningen var att det var för många som gav fr 4 mån o som sen trappade upp alldeles för fort (typ). (Jag har helammat båda mina tills de varit 6 mån så jag brydde mig inte så mkt om de ändrade råden eftersom jag hade min plan klar o den fungerade o stred inte mot några rekommendationer, varken de förra eller de senare)

• Galia

Poison: l är drygt två år f.ö. så vet inte vad din Bvc säger men iaf så har troligen råden ändrats sedan din I var liten för han är väl 4-5 år?

• Galia

Poison: min poäng är just att de ändrat rekommendationen sedan din I var bebis. Att Bvc inte sa ngt då var ju eftersom rekommendationen var en annan än nu. Nu är den så som Resande skrev.

• Galia

Mosing: kan du hitta ett mellanting. Amma lite till när hon somnar men inte så mkt att hon får ont i magen. Som trebarnsmamma tänker jag dock att du ska vara cool o vet vad som är bäst Hon har ju lite att ta av o äter o sover hon bra så stressa inte i henne så hon får magknip? Bvc o deras kurvor *mummel mummel*

• Galia

Mosing: Men det är ju nästan 4 månader mellan våra L så det var väl precis däremellan de ändrade eller så är din bvc lite efter

• Galia

Hoppas ni får kul på bröllopet Poison!

mosing: vad bra att vikten går upp för G! Hur är det att ha tre(!) barn tycker du? Har du hunnit känna efter?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8