• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nr2: hur har det gått idag?

• Galia

Poison: 7 veckor...är väl en sån där fas runt vecka 8 vill jag minnas. Då ställs världen på ända i deras hjärna o det är såklart jobbigt. Har du bärsjal? Det har jag tyckt varit räddningen ibland när de varit riktigt små. Från illvrålande missnöjd bebis där inget man gör duger o så när man knutit sjalen så vips har man en nöjd sovande bebis...

Aigee, nr2, anceka o Mosing: woho! Spännande nu o inte långt kvar! Håll ut!

• Galia

Aigee: håller självklart en tumme för att du får träffa din bebis innan helgen!

Mosing: låter tungt. Hur mår du och L?

• Galia
    Kasperina skrev 2014-09-27 21:11:04 följande:

Poison: Jag har en motionscykel i vardagsrummet men håller mig ändå på soffan...

• Galia

Mosing: ah, har inte du nio dagar kvar

Anceka: Heja, nu händer det grejer!

Poison: Skönt med så många timmars sammanhängande sömn Plötsligt händer det!

Vi5: Hu! Jag fattar inte att du står upp fortfarande. Likaså har jag lite svårt att förstå uppdelningen. Jag har förstått att din man har ändrat en del ändå på hur mkt uppdrag o representation han tar på sig o jag är inte insatt i den "värld" han jobbar i, men jag har svååårt att förstå att man inte kan backa ett år och säga ifrån på jobbet mer. Sen kan jag ju inte låta bli att misstänka att det fortfarande sitter i att du "ville mest" när det gällde ett tredje barn. Sitter det resonemanget medvetet eller omedvetet kvar hos både dig och honom när ni prioriterar hemma? Vill inte kritisera, men du tar på dig väldigt mycket och du behöver prioritera dig också. Stackars E också. Låter ju hemskt och konstigt resonemang av pedagogen att han redan nu ska kunna det som han ska kunna nästa år?! Är det inte det han successivt ska lära sig nu?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8