• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Poison: varför skulle hen inte godkänna det? Du blir ju inte lättare eller får mindre ont? Du vet väl att det är väldigt ovanligt att bli nekad sjukpenning och du är ju redan godkänd så att säga och det finns ingen anledning att det plötsligt skulle ändras. Tar du magnesium för benkrypet?

• Galia

Kasperina: för det första tyckte jag inte att du raljerade. För det andra så har jag full förståelse för att du himlar med ögonen över en sådan sak. Låter väldigt fyrkantigt och onödigt att göra så. Vad handläggarna har för instruktioner i det läget kan jag inget om. Inte heller vad de har för möjlighet att frångå den rutinen. Det är när folk gnäller eller raljerar över att FK följer "sina regler" dvs. lagen. Det är då jag blir rätt less , trött och lite raljerande själv Jag tycker att man i det läget bör ha öppnat lagboken själv och se vad där står innan man raljerar över att ngn kompis inte fick graviditetspenning men sjp istället. Det ber jag inte om ursäkt för.

• Galia

Resande: Är det just nattamningen du vill sluta med? För att han ska äta mer mat på dagen?

• Galia

Nr2: hur mår DU? Inga fler blödningar hoppas jag Poison: härligt att få se bebisen. Var det tul? Mosing: o cykeln går bra?

• Galia

Nr 2: vad glad jag blev att läsa att blödningarna slutat, men lika ledsamt att sen läsa att du fått andra problem. Hoppas du fått bra hjälp nu. Kram Mosing: fast ngn direkt koppling mellan din viktuppgång och bebisarnas har du ju inte visat hittills. Du gick upp mindre m L men hon vägde väl mer än T om jag minns rätt? Sen finns det ju många exempel på de som gått upp det dubbla mot vad du gjort men inte fått 7-kilosbebisar för det. Jag vet minst ett exempel mer än Elsis där trean varit mindre än de tidigare så vi får se helt enkelt. Ät bra, vila o motionera så kan du ju inte göra mer än det o så går du upp det du går upp. Kul att höra att du mår så pass bra! Särskilt glad att du inte har halsbränna längre m tanke på att jag så klantigt glömde gaviscon som jag hade lovat att ta med till vår lunch tidigare i våras. Hoppas på tre veckor till på cykeln då. En lätt nedtrappning kan vara klokt. Du kan ju cykla åt ena hållet. På så sätt behåller du den dagliga motionen men det blir lite jämnare fördelning att cykla 1,2 mil/ dag istället för 3 per gång så att säga.

• Galia

Mosing: Japp, iaf för L. V badar väldigt gärna också (och det har vi ju också ordnat med en uppblåsbar pool modell större). Vi bedömer att vi klarar även denna sommar utan studsmatta, men det blir nog en nästa år. Har ni köpt studsmatta än?

• Galia

Mosing: Fast i ditt fall så har väl bebisen vägt mindre ju mer du gått upp?

• Galia

Posion: Vad härligt att du trivs så bra med sin bm! Jag föreslår att du passar på att ta upp hur du känner med att din man inte engagerar sig i graviditeten. Kan vara bra att prata om det med en tredje part närvarande och det skadar ju inte att du känner stort förtroende för den tredje parten

• Galia

Poison: Man kan ju ta upp saker på olika sätt. Du kan ju ta upp just hur glad du blev over att han följde med så kanske det leder till ett bra samtal om att du upplever att han inte är så intresserad/stöttande. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8