• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ingefära är bra mot illamående som Mosing skrev. Finns färdigt ingefärste att köpa men bäst är nog att riva färsk ingefära och hälla kokande vatten över o sila efter en stund och dricka som te eller kyla och dricka kallt. Går ju att hälla upp i en vattenflaska och ha med på jobbet, liksom citronvatten (inte loka smaksatt med citron utan riktig citron. Jag köpte sån där färdigpressad citron på flaska och droppade i)

• Galia

Att ständigt må illa är f ö ngt av det värsta... Hoppas det snart går över för er alla!

• Galia

nr2: Ja just det! B6 provade jag på chiqitas inrådan och det blev ju inte sämre iaf Finns på Apotek men det står inte framme så man får fråga. Fråga efter B6/Pyridoxin 

cilla: Vad snällt av dig att hjälpa grannen! Ja vissa skulle behöva våra trådar mer än andra. Hur skulle jag klarat mig utan er Hjärta

Snow: Vad skönt! 

Vi5: men stackars ryggen  

Resande: Jag tycker fortfarande att det är FEL att ta betalt för en sån liten. Abbamuseet fick ju skit för något liknande...

• Galia

Cilla: Vad skönt  

nr2: Tycker det är rätt typiskt för gravidillamående att det fluktuerar och anledningen kan nog vara den som Snowgirl anger men även i kombination med hur trött man är m.m. påverkar. Oro är en del av att vara gravid också så det är bara att hålla tummarna för det lilla Hjärta Det är starkt och fint ska du se

• Galia

Zenobia: Fy vad hemskt! Stackars lille kraken  Gråter Tänkte också på att ge isglass som kanske kan lindra?

nr2: Vad bra att illamåendet är tillbaka typ Drömmer

• Galia

Resande: Skönt att de somnade om, men usch vad jobbigt det är att bli väckt på småtimmarna. Hoppas S kryar på sig också. Har det inte varit så rätt länge nu? Har de sagt ngt på bvc?

Kasper: för akuten.Skönt att hon var pigg idag, men märkligt.

Zenobia: Skönt att han mår bättre

Mosing: Blä för illamående. Förstår paniken när man tror att man ska få det som ger lindring och se det ryckas bort framför en. Skönt att de kunde lösa det. Hur går tankarna om att bli trebarnsmamma?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8