Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

IdaVi skrev 2010-07-22 13:19:55 följande:
    förresten...

malin: Vad härligt att det funkat bra med barnen på semestern. Man får njuta när det är lugnt och skönt
    Precis Just nu har E haft några hiskeliga utbrott under loppet av dagen. Hon skriker så öronen trillar av på dem som står närmast när det inte blir som hon vill
  • malinkat

ÄNTLIGEN!! Elvira går Det var på tiden Men hon kryper förståss fortfarande också

• malinkat

Juni, bra att du stod på dig, såna gubbar ska man inte ta skit från!

Ela, hoppas magen lugnar sig lite, så du också kan bli lugn!

Bio....ååååhhhhh! Skulle så gärna vilja gå ut och äta eller göra något med T, men så ska vi skaffa en barnvakt som ska lära känna barnen (och som ska ha betalt..;) och så blir det lättare att bara köpa hem något gott. Men vår tid kommer

Mini - Hur går det?? Är det snart dags? Så spännande, tyckte du nyss blev gravid!

Jag har huvudet fullt av tyska termer jag inte ens förstår, varit på banken och öppnat konto och pratat med en revisor i telefon, för jag fattar ju noll och nix av allt jag måste företa mig för att komma igång som egen. Men när de byråkratiska  hindren är avklarade, då kan jag ju börja! Håller på att filar på en hemsida (men webhosten tillät oss inte ladda upp bilder, så vi kanske måste byta, eeeehhh??) och har beställt visitkort. Nu jäklar! 

• malinkat

Grattis Mini, till Charlie, han är fantastiskt söt (FB;)!!! Skönt att det gick bra, och att ni nu kan njuta av en ny liten medlem!

• malinkat

Men hallå, vilken aktivitet!! Hänger inte alls med...

Juni, vilken shoppingtur! Bra att du stod på dig och försöker "ta tjuren vid hornet", inte alltid så enkelt - men helt säkert det bästa för kommande besök i affärer....

Mini, härligt att få boa in er riktigt, och att Stella är stolt. Jag tror lite som Juni, att hon har så mycket att bearbeta, kanske är det svårt för henne att sortera alla känslor? Kanske trodde hon någonstans att hon inte skulle få behålla Charlie heller? Finns så många faktorer, och det kan ju faktiskt också vara vanlig sotis-känsla också....  Vi har aldrig haft det med A, nu är det mer E som kan visa sig sotis om storebror vill sitta i mitt knä tex. Men han har aldrig visat sig sotis på henne, vilket förvånat oss lite. Just nu är de inne i en period när de leker jättebra 99% av tiden, det är härligt!

Milla, det var service!

Pregga, välkommen!
    Jag är mamma till Elvira 16 månader och Alfred 4 år, bor just nu i Hamburg (annars i Solna) och är gift med en dansk Det var lite snabbinfo! 

• malinkat

Men vad ni e aktiva Ja ni, vattengympa var DET BÄSTA, jag älsklade att vara tyngdlös och inte ha ont en stund... gick också på vanlig simning, skönt. Hoppas ni alla gravidisar som har ont snart ser ljuset i tunneln. Kram på er!

Ja, Mini, skönt att det verkar vända!, Så många tankar och känslor för ett så ungt hjärta - och också för er såklart.

Pregga - ledsen för din förlust också, håller alla tummar för att allt nu går vägen hela vägen

Har varit på Cirkus, sån där runtresande ni vet, med barnen. De satt som ljus, själv undrade jag vad det var man tyckte var så bra med dessa? Eller var de helt enkelt bättre förr?

Nu - Mat! 

• malinkat

Juni, Pyttis och ni andra, läste om detta med barn som skrattar när man säger till, minns inte vart. Men att de gör det, för att de vill mota bort det där arga - och mamma och pappa brukar ju bli glada när jag skrattar? Kanske funkar dt nu med, så det obehagliga försvinner? Känns logiskt när man ser det så - däremot inte lättare  Elvirabits också, när hon blir jätteglad eller jättearg. Sen blir hon ledsen när man säger till henne ordentligt. Alfred, när han blir obstinat när han blir tillsagd (i hans fall inget skratt, men han avbryter med "aldrig" eller konstiga läten), så sätter jag honom någon annanstans och säger att jag inte vill prata med honom när han gör så, att han får komma till mig när han funderat på saken. Funkar ju inte alltid - slutar ofta i vrål

Hoppas Pregga är inne och föder barn! 

• malinkat

Tilda, fy vad hemskt! Min bästa kompis blev också gravid samtidigt som jag, också med sin tvåa. Slutade i utomkveds för henne...  Men nu har hon sin nummer två, ca 7 månader yngre än min E  

Juni, vilken rysare! Tur att det löste sig, man kan ju hur som helst inte be bebis vänta inne ett tag till  

• malinkat

Juni, en stor KRAM! Klart man oroar sig. Men skönt att det upptäckts, då är det ju chans att kunna förebygga en massa hemskheter!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8