Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena, visst e jag snygg?

Oyra, GRATTIS!!!

Och namn.... så svårt! Min käre man heter ju Thorsten, alla trodde han var en gammal gubbe när vi träffades - ja innan de själva träffat honom och bara hört hans namn  

• malinkat

Välkomna hem med sötnosen!! Spännande att höra mer sen om hur allt gick och hur H:s första dagar som storasyster varit  

• malinkat
    Milla C skrev 2010-11-19 18:30:57 följande:
    Måste erkänna att när P kom hem ifrån flygfältet och pratade om Thorsten såg jag också en typ 40-50-åring framför mig .

Juni, nu kom jag förresten på vem jag tycker du liknar också! Elin i Idol, som ju åkte ut förra veckan dock....  
  • malinkat

Juni: 
    ">

Vilka natsuddare ni är Och så himla kul med alla gamla namn som är poppis igen! När vi fick Alfred var det inte många runtomkring med samma namn, men det ökar!

• malinkat

Juni, jag gick till en "amningsexpert" som lärde mig att handpumpa... till slut var det effektivare än apoteket-pumpen jag hade, och gjorde inte lika ont. Kanske något? Jag hade också vansinnigt stinna bröst....!

• malinkat

Juni, härligt att den funkar, inte kul med stenhårda stora bröst... jag hade väl E när jag ammade, nu har jag D även om de liknar C-tuttar De är ju inte så fylliga längre om jag säger så. Igår när jag skulle testa mina studioblixtar inför dagens fotografering (tjoho!) lät jag T ta några bilder på mig, lite avklätt men ändå "dolt", kände mig jättefjantig men man ska väl veta hur kunder känner sig Några blev fina, men så sa jag att han skulle ta något kort där man ser mina bröst, så jag får se hur de faktiskt ser ut. Det skulle jag inte gjort...

• malinkat

Ela, inte helt fel! Tur att man är gift så att man inte riskerar att hamna i säng med en okänd Casanova och ska förklara bort dessa sexiga underkläder...

• malinkat

Juni, Alfred var en riktig långkörare vid tutten..... Satt också i evigheter med honom. Han tog gärna en slurk, somnade till och "nafsade" lite i sömnen. Försökte man flytta honom blev det ramaskri, samma om man väckte honom, då skulle tutten attackeras med resultatet att han inte fick tag. För min del, första barnet och allt, var det katastrof. Jag hade ju babyblues och grinade som en galning, kändes som att jag bara satt och ammade jämt. Till slut började vi med flaska (efter 5-6 veckor), och varvade, då började det funka bättre. Ibörjan gjorde vi som de sa och tog tutte först, och flaska sen. Sen blev det tvärtom Äta sig mätt först, mystutta sen

Säger absolut inte att det är er lösning, är kanske heller inte så illa för dig. Han kanske bara behöver lite mer tid på sig? 

• malinkat

Juni, rekommenderar också massage, som rutin morgon och kväll, eller oftare om behövs. Min BM sa bara att om man märker att bebisen inte gillar de medan han har ont så slutar man. Tyckte att det hjälpte, samt när A började ta flaska och fick i sig mat "på en gång" i stället för att småäta. Han reagerade också mycket på vad jag åt tror jag, chilli con carne var INTE poppis

Lena, samtidigt som man kan hoppas att det är en fas, så är det skönt att det är kramar hon vill ha. Jag försökte alltid ge A så mycket kramar som möjligt när E sov, eller när jag kunde lägga ned henne es stund, samt göra som Juni säger.

Ela,

Juni, härligt kissäventyr, med pojkar blir det alltid lite mer spännande...  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8