Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Men jisses, ni skriver så tangentborden glöder tror jag
    Är hemkommen från Sverige och har snart tid hos läkaren med knäet. Så Juni, tack, det känns ok nu, men jag vet ändå att det inte är ok. Troligen en sån ruptur i minisken, vi får se om läkaren här tycker det ska magnetröntgas eller om det ska göras en artroskopi. Men tyskarna är ju rätt alternativa, så jag kanske kommer hem med en påse örter istället

Hinner inte skriva så mycket, men vill skicka en kram till Aigee och hoppas du snart får ut din inneboende. Och Juni, hoppas du kan ta det lite lugnt nu så du inte går och har ont! Finns ju massa mer att säga... men det får bli sen! Tjingeling! 

• malinkat

Men hallå, tror ni inte på örter?? Hokos pokus...?
    Nej, min läkare här är bra, rättfram och saklig, inget knussel. Hon sa, att  i Tyskland har de helt slutat med artroskopi som undersökningsmetod - det är magnetröntgen för att inte behöva göra ett ingrepp i onödan. Bra! Så jag har tid 7.20 på morgonen nästa måndag....ZzzZzz. 

Det där med kallaste vintern....... min käre metereolog till man menar att det är struntprat. Vi får se, jag vet inte vad jag ska tro Här i Tyskland är det ju milt, och vintrarna kan nog räknas på två händer genom 100 år. Men vi hade det ju förra året - och jag hoppas på vinter i år med. En regnig vinter är ju inte så kul.... 

• malinkat

Men här händer det grejjer! Grattis alla goa tjejer och era bebbar!! Vem ploppar härnäst??

• malinkat

Inte för att jag vill stressa er nyblivna flerbarnsmödrar.... men jag vill se en bild!!  *nyfiken på sötnosarna*

Juni, skönt att din pappa har det bättre, läskigt med propp! 

• malinkat

Lena, jag tror starkt på att de små vaknar själva när de behöver! Så länge det inte är risk för undernäring skulle jag inte väcka. Har jag aldrig gjort med mina knubbisar

• malinkat

Aigee, vilken sötnos!!!  

Juni, jobbigt med pappa, att inte veta vad det beror på heller. Hoppas han kan få lite lugn och ro, att ni ALLA snart får det genom goda besked! Och hoppas också din önskan om mindre mage går i upfyllelse

Sen orkar jag inte kommentera mer Är slut efter två dagars mässa. Många timmar att stå, lite sömn och lite småmissar i själva ståndet (typ ramar som gick sönder...), men det blev bra till sist. Även om jag inte skulle få så många bokningar därifrån (fanns också 15 fotografer där) så har det varit värt erfarenheten bara med en bokning som då betalar mässan så att säga.... 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8