Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Alcudia..... där fick jag min första kyss...

• malinkat

Haha, ni e ju för roliga!  Önskar dig massor av hångel, Assar (föredrar också min man framför en inoljad strandraggare), och att Lenas och Junis lust ökar, och att Mini får sig en rejäl omgång!  
    Under första graviditeten var jag nymfoman, andra var jag rätt trött...... nu börjar lusten öka med årstiden! 

• malinkat

Grattis till alla UL och RUL och KUB!
    Ett sånt moment i graviditeten där man säger puh, vad skönt!

Elvira närmar sig nu 15 månader och tar heller inte ett enda steg utan hjälp än Däremot står hon gärna själv, och så vrider hon kroppen fram och tillbaka till sidorna, och ser såååååå stolt ut Hon går nog när hon är redo, så jag är inte orolig. Hon ska bara våga det där första steget så.

Vill också säga att det FUNGERAR med sömnen! Dvs, hon vaknar inte längre 5.00, om hon gör det, så somnar hon om. SOm regel är det morgon mellan 5.45 och 6.30 istället, jippie! Tricket för oss var helt enkelt att lägga henne tidigare - hon blir övertrött och sover sämre när vi lägger henne senare, antar jag. Det rör sig bara om 30-40 min tidigare, men tja, det har gjort susen! 

• malinkat

Puh, nuuu har lugnet lagt sig.... 
    Barnen somnade fint som de brukar, sen som på kommando, runt 21, så vaknade båda och grät hysteriskt. Gräsänka som jag är tills sent ikväll önskade jag att jag kunde dela mig i två
    In med A till min säng - han var inte vaken, grät och var så där dunderledsen i sömnen, försöka trösta Elvira, in till A, in till E... Sen fick jag ligga hos A rätt länge för att till sist ta upp honom när han faktiskt vaknade till, och han klagar över ont i örat. Vi som skulle bada imorrn
    Dessutom blöder jag näsblod. Visst, det är inte så mycket längre, men jag kan ju få spä på historien lite  

• malinkat

TYcker som Ela, större kaos från 0-1 än 1-2 barn. Det har inte blivit lättare med 2 men heller inte så mycket svårare - det som kan vara bökigt är ju att synka saker så att det passar med att E ska sova och så. Ofta så leker de så bra, att de underhåller varandra när jag lagar mat tex - alltså behöver jag inte alltid vara lektant.  Och det blir så många mer skratt i huset

Bökigare är det när det är två som vaknar på nätterna, eller att försöka gå ut och äta på restaurang, eller som snart när jag ska resa själv med två. men men....

Nu har E varit gnällig hela dagen, är ju lite förkyld, sovit dåligt ett par nätter och sov dåligt idag på dagen (vi var med A:s dagis och bakade) - först när vi kom hem kände jag på hennes panna och upptäckte att hon hade 39.5  Sicken mamma..... 

• malinkat

Milla, I know the feeling...

Förresten detta med att ha två barn, nu när vi bor i Tyskland - det som har blivit jobbigare är att vi inte har avlastning. Barnvakt en kväll på 15 månader...  Men, på något vis så har vi vant oss antar jag  

• malinkat

Och GRATTIS juni!! Systemet har supergott alkoholfritt bubbel, minns nu inte namnet, men det finns inte så många. Drack det på mitt bröllop.

• malinkat

Oj, ni skriver så tangentborden glöder

Härligt med duktiga tankläkarebesökare

Milla - T landar aaaaaalllldrig ute

Har ni berättat för era stora att de ska få syskon än? Hur har reaktionerna varit?

Juni, visst är det så, det tar lite på krafterna att ha barnen hemma på heltid.... nu ska jag ju till Sverige i nästan en månad - själv med barnen - och sen när vi kommer tillbaka så har dagis sommarstängt nästan en månad till.. puh! Hoppas på bra väder så man kan vara ute lite. 

• malinkat

Lena, frågan är absolut inte pinsam - men jag tror att det kanske kan vara bra att ringa BM om det? Att blygdläpparna sväller är inte konstigt, men benet i sig vet jag inte alls. Säkert ingen fara - men alltid bra att kolla!

Juni, vad är ALV??

Här har det faktiskt varit härliga syskontider! Har ju varit i Sverige med barnen, själv, i nästan en månad, och det har varit skratt och soliga leenden 99% av tiden, nästan konfliktfritt! Så himla härligt, men jag antar att vår tid av putt och knuff kommer Elvira talar ju verkligen om när det är något hon (inte) vill, och jag kan tänka mig att hon blir den som knuffas sen...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8