Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Juni, hoppas magen känns bättre nu!!

Lena, pizza låter bra! Jag har bjudit över mig själv till en kompis ikväll för att äta. Är ju solokvist och har suttit fastnålad framför datorn hela dagen... otroligt vad lång tid det tar för mig att välja ut bilder (till gallerier, till kunder, till mig själv etc).. GAAAAHHHHH måste optimera arbetsflödet och Kill my Darlings som det ju heter... 

• malinkat

Här var det sammandragningar, ni får ta det lugnt tjejer *riktar ögat extra mycket mot Juni* !

Lena, Elvira 1½ äter popcorn Men bara dem jag valt ut så det inte är hela kärnor i  

• malinkat

Hörrni, är ni bra på det där med hosta? Tycker att man borde kunna det här nu efter drygt 4 år med barn.... Elvira blev ju sjuk förra fredagen, magen, och så var hon snorig. När magen blev bra blev hon hostig och i tisdags var vi hos läkaren och han hörde inget i lungorna. Har haft två bra dagar på dagis (med en E som inte gråtit en tår, bara GLAD ;) men nu i morse tycker jag hostan låter värre. Som att den sitter djupare, torrhosta som blir till slemhosta. Och så har hon lite feber, inte mycket men ändå. Vi blir ju hemma idag, men jag vet inte om det ger någon mening att springa till läkaren igen? De gör väl inget? Hur länge kan de hosta och hur illa kan det vara? Hon är klart besvärad av det, men så är det också värst på morgonen..... hmmmm

• malinkat

Förresten, tack för svar om hosta!! Kanske går till läkaren igen måndag om det inte blir bättre. Inatt har varit vaknatt... ZzzZzz

• malinkat

Här upplevdes bägge förlossningar som postiva, men andra myyyccckket bättre. Med Alfred funkade inte EDA:n, jag var trött och nervös och arbetade nog för att skjuta upp det hela Frossa och ont och trött.... men ändå häftigt på något vis. Med Elvira åkte vi in tidigare än jag gjorde med Alfred, dvs, jag hade klarat mer värkarbete hemma men var rädd att det plötsligt skulle gå fort och barnvakten inte skulle hinna komma..... Använde bara TENS och vid krystvärkarna lite lustgas, och jag vågade jobba MED kroppen denna gång, kände allt som hände och litade på kroppen på ett annat sätt. Jättehäftigt! Gick också lite snabbare, men inte jättemycket, räknat från första värken.

Sex ja Här blir det nog minst en gång i veckan, även när lusten tryter försöker jag för jag vet att hos mig föder sex mer lust. Är jag verkligen inte i form så säger jag ju det förståss, men det känns som att vi är på rätt samma nivå just nu. Och är man trött behöver man ju inte göra det mest ansträngande.... finns ju många sätt att ha sex på utan just det traditionella inslaget, en "snabb fix" om jag nu får uttrycka mig så. Och så har vi insett att det är ju ingen idé att påbörja nåt när vi går i säng vid 22, då är vi allt för trötta. Morgnar och dagar är rätt borträknade pga barnen (men jag har föreslagit att han kan ta en långlunch någon dag nu när bägge är på dagis ), så för att det ska bli något med ork och lust, så brukar det bli strax efter ungarna somnat. Sätta på lite musik, bädda ut bäddsoffan (vår säng knarrar och låter som att den ska rasa ihop )Och sen efter, så kan vi ligga kvar och mysa, sätta på TV, hämta te... rätt mysigt faktiskt! Men jag förstår att det är skitjobbigt att ta sig ur en cirkel av ingen lust, hitta tillbaka till det goda.

Tack förresten för alla host-tips, hon är bättre nu Elvira så vi behöver ingen doktor! Nu är det min hals som spökar..... 

• malinkat

Lena, E har haft så periodvis, men vi är stenhårda Inget knäsittande medan vi äter (är hon sjuk gör vi undantag vid behov). Hon brukar då gnälla och skrika ett tag, ibland säger vi då tack för maten och sätter ner henne. Efter en stund brukar hon ändå börja äta, eller komma tillbaka till bordet. Gör hon inte det, så får hon vara hungrig till nästa mål. Jag är av åsikten att det bara blir mer besvärligt i längden om man låter dem göra något som vi i grunden inte vill. Låter vi henne komma upp ena dagen vill hon ju det nästa dag med - och det går ju inte att förklara varför hon inte får det då.... Tar hellre gnäll ett tag - de kommer när de är hungriga! Nu utgår jag ju från oss - vet ju inte hur besvärlig situationen är för er!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8