Här upplevdes bägge förlossningar som postiva, men andra myyyccckket bättre. Med Alfred funkade inte EDA:n, jag var trött och nervös och arbetade nog för att skjuta upp det hela Frossa och ont och trött.... men ändå häftigt på något vis. Med Elvira åkte vi in tidigare än jag gjorde med Alfred, dvs, jag hade klarat mer värkarbete hemma men var rädd att det plötsligt skulle gå fort och barnvakten inte skulle hinna komma..... Använde bara TENS och vid krystvärkarna lite lustgas, och jag vågade jobba MED kroppen denna gång, kände allt som hände och litade på kroppen på ett annat sätt. Jättehäftigt! Gick också lite snabbare, men inte jättemycket, räknat från första värken.
Sex ja Här blir det nog minst en gång i veckan, även när lusten tryter försöker jag för jag vet att hos mig föder sex mer lust. Är jag verkligen inte i form så säger jag ju det förståss, men det känns som att vi är på rätt samma nivå just nu. Och är man trött behöver man ju inte göra det mest ansträngande.... finns ju många sätt att ha sex på utan just det traditionella inslaget, en "snabb fix" om jag nu får uttrycka mig så. Och så har vi insett att det är ju ingen idé att påbörja nåt när vi går i säng vid 22, då är vi allt för trötta. Morgnar och dagar är rätt borträknade pga barnen (men jag har föreslagit att han kan ta en långlunch någon dag nu när bägge är på dagis ), så för att det ska bli något med ork och lust, så brukar det bli strax efter ungarna somnat. Sätta på lite musik, bädda ut bäddsoffan (vår säng knarrar och låter som att den ska rasa ihop )Och sen efter, så kan vi ligga kvar och mysa, sätta på TV, hämta te... rätt mysigt faktiskt! Men jag förstår att det är skitjobbigt att ta sig ur en cirkel av ingen lust, hitta tillbaka till det goda.
Tack förresten för alla host-tips, hon är bättre nu Elvira så vi behöver ingen doktor! Nu är det min hals som spökar.....