Tack för all omtanke... Vi har väl rett ut det nu, dottern och jag, men det känns så värdelöst när det känns som om man måste gå emot precis alla sina principer som har gällt förut med att stänga in henne etc -- men hon vrålar ju så man får tinnitus och kissa måste man ju göra inne på toa ... :-/ Hon har iaf kramat mig och t o m sagt "Förlåt mamma, det var mitt fel, det var jag som bråkade med dig, jag lovar att inte kissa på mig mer". Och det är inte jag som har fått henne att köra med såna haranger!! Tycker ni (som jag) att jag lät sträng med det här kissandet så har jag/vi nog snarare varit för "slappa" med det tidigare -- aldrig en min mer än "skratt, hoppsan, så det kan bli! Nu får vi torka, sen måste vi duscha benen och snippan", men nu får det vara nog, nu vet jag ju att hon minsann känner när hon är kissnödig, hon bara struntar i det. Hoppas nu hon minns detta ...
Och detta är inte ens en speciellt hemsk dag, långt därifrån tyvärr, så här är det alltid här, minst. Det hjälper heller inte att bjuda hem folk/kompisar, tyvärr -- när dottern får sina bryt skiter hon totalt i vilka som ser och hör. I fredags illvrålade hon större delen av eftermiddagen när en av hennes kompisar + mamma + lillebror var här, så då var hon tyvärr också tvungen att "vila" lite ensam i ett rum -- hon går liksom inte att ha bland folk och de andra barnen blev ju jätteoroliga.
Pysslig, vi var just borta, min man och jag, på spa i helgen! Men visst skulle jag behöva komma iväg helt ensam nån gång. Retreat skulle vara drömmen, tänk tyssssssssstnad ... Ska dock antagligen be min pappa att komma över på torsdag när jag är ensam med ungarna hela kvällen och natten.
Tänkte just ge lite feedback också och inte bara klampa in och vara ego, men nu är det jag som ska ta över nattningen.
Återkommer .......................