Inlägg från: Kusin Knase |Visa alla inlägg
  • Kusin Knase

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Siggan: Han blir 10 månader idag. Ja, visst är det bra att vi flyttar före adoptionen. Lite rörigt bara, att få tid att städa och att de nya (jobbiga!) ägarna dessutom ska godkänna städningen -- när skulle vi hinna göra om den?!

Milla: Det är inte röran jag tänker på, det är just att hinna med allt överhuvudtaget, packningen i både lådor och resväskor, anskaffandet av en masas saker till resan, flyttandet och städningen av gamla huset...

Han får behålla sitt ursprungliga namn som andranamn men det vi kommer att kalla honom vill jag inte kalla "svensson" precis!  Det finns ett som är rätt så givet och som ligger rätt nära det han heter idag, ett internationellt namn.

• Kusin Knase

GAAAAAAAAAH, jag hade skrivit ett jättelångt inlägg här förut (vilket jag ju inte ens har tid med!) men så hittade Dottern en jätterolig liten strömbrytare nere vid golvet att trycka på... Swisch, så dog datorn.

OK, here goes, sammanfattning typ:

Siggan, han fyller 10 månader idag! Ja, visst är det bra att han slipper vara med och flytta. Det är inte alls iordningsställandet vi oroar oss för, det har vi hela sommaren på oss att fixa sen!

Sara: Ja, det är klart att vi packar både i resväskor och flyttlådor samtidigt! Man måste noga tänka efter för varje grej, var den ska ner. Åker något ner i en flyttkartong hittar vi ju den aldrig sen i tid för resan. Vi har ju, eeh, bara några timmar på oss mellan flytt och resa!

En hel vecka har vi inte vågat fråga om, nu har vi frågat om vi får skjuta upp resan ett par dagar. Får se vad de säger, otacksam känner man sig!!

Har inte alls råd med städfirma, tyvärr. Inte när allt hopar sig så här. Adoption för nästan en halv mille, flytt till stort hus, katter på pensionat... Har dessutom bara hört dåligt om alla städföretag. Olösligt problem, tycks det!

Nej, vi hinner inte hem till något ettårskalas, vi missar en massa födelsedagar här , även barnens, fast dem firar vi såklart på plats. Vi kommer att vara borta i minst åtta veckor men eftersom det är presidentval i maj och de då brukar stänga domstolarna pga rösträkning, så räknar jag knappt med att vara hemma före midsommar...

nej, nu måste jag vila lite, har fått migränkänningar...

• Kusin Knase

Sara: Smart idé med kompletteringsstädningen, den ska jag föra vidare till maken så är nog han ett magsår mindre! Eller eeeh, hur man säger... Tack!

Vi har fått en hel del packat ändå här idag, faktiskt. Länge leve Grodan Boll och Pippi!

Colombia är man väl mittemellanlänge i -- t ex Kenya är man ju i 6--12 månader! Och vi får ju sol och bad-semester mitt i alltihopa också, när domstolarna tragglar på åker man till colombiska Karibien och glassar lite i ett par veckor eller så! Det ska bli obeskrivligt underbart.

Alltså, det finns ingen myndighet som har en sån överblick att man planerar in adoptioner efter hur mycket domstolarna har att göra!

Måste natta.

• Kusin Knase

Aloha. Lååång tid, ingen sjö. Sorry. Har tusen projekt som vanligt ... Som jag tänkte rapportera kort om här!

Dels har jag en stor klädinsamling till barnhemmet som min son var knuten till, så har ni hela, rena vår-, sommar- eller höstkläder för barn 0--7 år att skänka, så tar jag mer än gärna emot! Inboxa mig i så fall.

Dels är även adoptionsboken färdig. Men den får jag ju inte göra reklam om här, så det gör jag inte!

När allt med klädinsamlingen är klart får jag göra nya ryck här och läsa ikapp de senaste månaderna ... :-P Inboxa mig även om ni vill ha mitt FB-namn!

KRAM.

Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att förhandsbeställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    Mandra skrev 2010-09-03 21:29:37 följande:
    Kusin Knase > Yey, jag har ett gäng kläder jag hade tänkt blocka bort  men när jag läste ditt inlägg så gav du mig ett tusen ggr bättre förslag
    Braaaaaaaa!! Förresten, skor, gosedjur och andra leksaker behövs också!
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att förhandsbeställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase

Smygläser lite på sista sidan och kollar läget lite ... Det ser ju ut som om jag ev, kanske snart borde kunna tänka tanken att få börja skriva här???! GALET, men mirakler sker uppenbarligen .............

Och vad ROLIGT, mini, jag hade missat Charlie helt under min frånvaro från 30+-trådarna! GRATTIS!!!!! Gick allt bra med förlossning och så?

Pga att jag ju en gång i tiden genomgått ett utomkveds ska jag få chansen att köa till vul imorgon bitti tiiidigt, men det är inte alls säkert att de tar emot mig där. Annars har jag ingen aaaaaaaaaaaaning om hur jag ska få reda på hur långt gången jag är! Vem räknar dagar liksom, vem håller reda på mens liksom ... Det skulle ju inte behövas?!!!! Galet som sagt.

Testade ju positivt så sent som nyårsdagens morgon, men hade då mått illa "av julmaten" i en vecka och har inte haft mens i dec och ev inte i nov. Prickar nu av dag efter dag hemma ensam med två vilddjur (arga!), konstant illameånde och utan tålamod, lagar mat etc, uääh. Var jag en vardagshjälte redan innan vet jag inte vad detta ska föreställa!

Nu är det dusch och sen i säng, nu orkar jag ju inte hålla mig vaken på kvällarna precis!

Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8