30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Hanya, åååh, vilka kval vi hade när det gällde adoptionen! Jag tror att vi som inte bara blir gravida så där hux flux (jaja ...) utan har tid att verkligen _tänka efter_ får mer ångest än de som bara liksom producerar barn på löpande band.
Vi som hade det SÅ bra med vår fina lilla tjej som var två år gammal och äntligen lite mer självständig, så klok och rolig -- tänk om hon skulle få ett syskon som var elakt mot henne, knuffade henne och sa dumma saker?! Jag drömde mardrömmar om att hon skulle få en stor lillebror som knuffade henne utför en brant trappa! Det har han än så länge inte gjort ..... även om hon fick en lillebror som är i hennes egen viktklass ...
Barnen avgudar i alla fall varann och har jätteroligt ihop även om de såklart bråkar massor också. Dock inget allvarligt, mest att just den leksaken som den andre har ser väääldigt intressant ut just nu, så den tar jag!
När de skrattar ihop eller ligger i en hög och kramas, då finns inga tvivel kvar, då vet man med hundraprocentig säkerhet att man har gjort rätt, för vi adopterade faktiskt brorsan mest för Amandas skull.
Milla, vill du inte köra överraskningsmetoden à la Knase så är det nog klokt att göra som de andra tjejerna föreslår, att bara försiktigt så ett frö ... Kanske nån försiktig hint nån gång också ... Så får du se vart det bär. du får börja "samla" på lyckliga trebarnsfamiljer!