Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Anceka, Jag hade nog reagerat som du fast jag inte är gravid. Dottern pratar hela tiden om vilka hon ska bjuda och hur kalaset ska bli. Jag är skitorolig för att det ska floppa och ingen kommer. Jag tror nog att även hon skulle bli nöjd med två om det blir så. Jag också, men samtidigt skulle jag bli besviken och lite rädd att de två som kan komma ska bli sjuka. Vi har ingen släkt eller vänner med barn som är givna på ett kalas i den här stan.

• Snowgirl

Resande, Hur gammal är han nu? Vi gav ersättning tills w var nio månader, men så gillade hon inte välling. Det är kanske bättre att ge ersättning om det står mellan ersättning och välling, men det finns massor med ungar som mår prima som har fått välling från sex månaders ålder. Äter barnet mat och ingen välling så förstår jag inte alls varför man ska ge ersättning. Fast jag är inte så insatt egentligen, men jag gillar att tycka till

• Snowgirl
    Resande skrev 2014-08-24 19:56:09 följande:
    Snow han är nästan 11 mån och jag slutade när han börjat äta och dricka så han inte längre brydde sig om amning...

Stramalj tack jag kände mig väldigt påhoppad och idiotförklarad. Jag slutade ju amma för att han var så ointresserad så då känns det ju knäppt att fylla honom med ersättning. Hon sa jag måste ge honom 500-600 ml per dygn men det är ju skitmycket! Då blir han ju proppmätt av det (köpte en tetra och testade men fick i honom några klunkar). Hon kanske glömde hur gammal han är? S väger ju en bit över 12 kg så det verkar ju inte direkt gå någon nöd på honom förmodar jag...
    Knasig läkare. Om barnet själv ledsnar på bröstmjölken är det ju svårt att tvinga i ersättning. Jag anser att det är bättre att ge ersättning ett tag än att börja med välling, men det här är ju en helt annan sak.
  • Snowgirl

Mosing, Oj vad tiden går! Förlossningen är väl kul Skräckblandad förtjusning var det för mig.

• Snowgirl

Det som jag minns som det bästa under förlossningen var mina apelsin- och päronmer i tetra. Vi har så nära att sambon for hem och hämtade det jag saknade på bb så jag har inte många tips. Vi tänkte inte så jättenoga. Det allra viktigaste tycker jag nog är kameran.

• Snowgirl

Funderar också på det här med oron. Jag är inte ens gravid och kommer knappast att bli, men har ändå känt en mycket starkare rädsla för plötslig spädbarnsdöd om vi skulle få en till. Det känns lite som att jag inte fattade vad jag gav mig in på när vi fick W. Sen kan det kanske ändra sig. W sov aldrig mer än 25 minuter utan att knorra och hon levde rövare i magen. Då hinner man liksom inte bli orolig. Det är fullt ös hela tiden.

• Snowgirl

Mosing, Eller så kanske en kalv var lite tidig. Det händer det också. Antingen väntar jag två kalvningar i dag eller imorgon eller tre om nån vecka. Man vet aldrig

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8