Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Funderar också på vad som räknas som samsovning I början försökte vi lägga henne i spjälsängen, men då sov hon inte någonting alls. Sen låg hon i mitten ett tag, men fast hon var så liten så lyckades hon röra på sig och jag vaknade av att hon slog med sin lilla hand på bröstet. I nästa steg sov pappa i gästsängen och jag flyttade till hans sida när jag hade ammat. Det är väl någon typ av samsovning, men vi hade faktiskt inget annat val. Hon sov bara ensam om jag flyttade bort mig efter amning. Att flytta henne var uteslutet.

• Snowgirl

Firren, Jag tycker ni ska investera i en robotdammsugare. Då sköter den jobbet hela tiden medan ni springer ut och in. Då behöver du inte motionera köksdammsugaren alls. Men nu får du råd av en som hatar grus och helt plötsligt ser jag en stor fördel i att bo en trappa upp.

• Snowgirl
    Mrs Firren skrev 2014-05-06 10:54:29 följande:
    Bra tips! I nästa hus kan det säkert vara ett alternativ, om vi nu inte investerar i städhjälp istället. Det är den andra saken jag sagt att vi ska köpa när jag fått jobb. smile5.gif F*n, det är många saker som står på den listan, inser jag nu. smile2.gif

Alternativt skulle jag kunna tänka mej en altandörr i köket, så att vi kan gå rakt in där. För dit jag går, dit går barnen, kan man säga. smile5.gif
    Och listan blir ännu längre när man får lön och bristen på plats ökar exponentiellt  
  • Snowgirl

Mosing, Grattis! Underbart {#emotions_dlg.flower}

Chiqita, Det viktiga är väl att lutealfasen är så lång att det hinner fästa och det hinner det på 10-12 dagar.

• Snowgirl
    Poison, Jag är sjukt impad att du fick i dig det där som gravid. Jag lyckades inte dricka mer än en tredjedel på en hälsokontroll som ogravid Kräks Om jag någon gång behöver göra det igen så får de ta något långtidssocker genom blodprov för glukosbelastningen kommer aldrig att fungera.
  • Snowgirl

Poison, Om man inte måste vara helt slätrakad funkar det med en ladyshaver. Jag kände mig för och det funkade rätt bra. Jag ville slippa det mesta håret med tanke på avslaget och det blev helt okej.

Chiqita, vad jag såg var det 12-årsgräns på de flesta receptfria preparat. Jag har inte kollat alla, men såg några när jag stod och valde eftersom jag egentligen ville att de skulle vilja att de var ok vid graviditet. Man vet ju aldrig, men det var svårt det också. Jag antar att hon behöver träffa en läkare.

• Snowgirl

Resande, Fy vad jobbigt. Hoppas ni kan få en lur idag. Själv funderar jag på en barnvaktstjänst. 155 kr timmen med rutavdrag och minst 10 timmar i månaden. Tänker att det skulle vara skönt lite då och då. När den ena jobbar borta eller när förskolan stänger tidigt t ex. Fast den där extra kostnaden blir samma som månadskostnad en på en sommarstuga. Vi får fundera på det där.

• Snowgirl

Chiqita, Vad tråkigt att det blev negativt. Jag har studerat mig själv lite och vissa månader kan jag ha lättare gravidsymtom utan att vara gravid. Nu kör jag alltid test på dag 10 efter ägglossning så jag inte ska inbilla mig några dumheter. Det är som att symtomen blir värre om jag möjligtvis tror att jag kan vara gravid. Ibland känner jag mig bara knäpp...

• Snowgirl

Poison, Jättefina bilder!

Chiqita, Låter bra med löprundor och långpromenader

Här går det ungefär skitdåligt med bebisbakandet. Det är liksom helt omöjligt när man är 25 mil ifrån varandra *mutter* Med väldigt mycket tur släpper ägget imorgon kväll, men tyvärr tycker jag mig känna ägglossningssmärta nu. Vi får väl ha sex imorgon ändå. För att det är skönt eller nå´t

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8