Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Åh smilgropar! Sonen har men lillasyster fick inga.

Lilla L äter en eller två gånger per natt. Jag gissar att det inte blir mindre förrän vi börjar med mat, vilket jag tänkte göra om nån månad.

• Anceka m D

VABruari har ju gjort skäl för sitt namn även hos oss. Skönt att vi går mot varmare och ljusare tider!

Poison: hur länge ska du vara hemma? Jag tycker också att tiden går alldeles för fort.

L har börjat sova mer i sin spjälsäng. I natt sov hon där 19.30 - 03.00 (!) med bara ett tillfälle där jag stoppade i nappen. Välbehövligt för mig! Vi kör liksom tvärtemot rekommendationerna...

• Anceka m D

Sonen funkar också utmärkt att sömnkissa. Vi gör det några nätter när det varit en olycka men nu var det ett tag sen. Han sa själv till om att sluta med nattblöja, kommer inte ihåg om det var torra blöjor då men det fungerade klockrent från början.

• Anceka m D

Det där med att rymma verkar vara något de flesta barn gör någon gång. Föräldrarnas skräck naturligtvis! Min son som fyller 5 i augusti pratar också om att rymma eller gå iväg själv när han inte får som han vill. Skönt att det gick bra Chiq! Och hoppas att hon förstod allvaret och inte gör om det.

• Anceka m D

Bra skrivet om koppling mellan handling och "straff". Jag försöker också förklara för sonen hur vi känner när han gör vissa saker, eller vad som kan hända tex. Tyvärr biter det inte alltid men förhoppningsvis fungerar det sättet bättre i längden.

• Anceka m D

Det är ju en milstolpe med RUL, härligt att det gick bra Jemema. Den lill* vill väl överraska er.

• Anceka m D

Tänk att senaste kullen här nu är ett halvår gamla. Och att det snart kommer nya trådbebisar.

Hur har ni andra med 6 månaders bebisar det? Vi har det bra men det går trögt med smakportionerna. Sonen bara glufsade i sig så det här känns lite ovant. Inte ens gröt går ner riktigt. Annars är L en väldigt glad och nyfiken bebis. Hon äter fortfarande på nätterna, svårt att ändra på innan hon äter lite mer mat tror jag. Rullar runt i rummet och har någon gång kommit upp på alla fyra en kort kort stund. Inga tänder än.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8