Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag undrar om det är tänder på gång här. Hon har börjat tugga på handen, sover oroligt, är betydligt mer "nappig" och dreglar som en tok. Sonen var hyfsat tidig så kanske möjligt?

Idag är det dags för 3 månaders vaccination och lite annat skoj på BVC.

• Anceka m D

Sprutorna blev en ledsam historia. Lilla L hade fortfarande tårar i ögonvrån när vi kom hem. Nu är hon som vanligt, och "som vanligt" har de senaste dagarna inneburit lite gnälligare. Det verkar vara dags för utvecklingssprång fyra enligt både bok och app så det kanske är det. Får se om hon får feber på det.

L hade förresten också tappat lite (pytte) på sin viktkurva men väger ändå 6,5 kg så jag är inte heller orolig.

Chiq: förstår att väntan känns lång. Jag var ju själv i din situation för 9 månader sen. Hoppas att det trots allt går snabbt och att ni får ett bra besked sen!

• Anceka m D

Jag håller med Mosing om att man glömmer snabbt. Jag mådde illa i 8 veckor nu med lilla L men jag kan knappt komma ihåg hur det var. Men jag lider med dig Chiqita, hoppas att det snart blir bättre!

• Anceka m D

Poison: hur är det med L nu?

Chiq: jag har inte gjort testet, tror inte alls på sånt. Tror mer på magkänsla dock, har själv haft rätt om könet båda gångerna. Fast å andra sidan har jag kompisar som haft fel.

Här har vi tagit en söndagspromenad till biblioteket och lite senare är det dags för första gången på Simlekis. Igår var vi på Naturhistoriska museet. En ganska bra helg.

• Anceka m D

BabyDent heter det, om nu inte länken funkar.

Lilla L har börjat bajsa var tredje-fjärde dag. Väldigt ovant då sonen bajsade typ 7 ggr om dagen. Jag helammar fortfarande så det borde väl inte vara förstoppning iaf.

• Anceka m D

Lider med er som brottas med illamående och sjukdomar! Jag är så glad att sonen nu hållit sig frisk i närmare en månad!

Till helgen fyller maken år och svärmor kommer igen. Jag borde ha städat idag men har mest myst med bebis på bröstet. Hon har fortsatt att vara trött-fia och bara varit vaken några timmar sen i morse. Men jag tänker att man måste få ha såna här mys-dagar också!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8