Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pixer: jag har en son som fyllde 4 år i augusti, och lillasyster föddes 8 oktober och närmar sig 3 mån!

• Anceka m D

nr2: jag kommer testa kopparspiral. Om det inte skulle passa mig vet jag inte vad jag ska göra för jag vill helst ha något utan hormoner och då finns det ju inte så mycket att välja på...

• Anceka m D

Skönt att det gick bra idag Poison! Själv fick jag godkänt på efterkontrollen hos BM.

• Anceka m D

pixer: det bästa är väl kanske att försöka träffa henne och berätta det, jag tänker att du då enklare kan tolka hennes reaktion och ta det därifrån.

• Anceka m D

Chiqita: lycka till! Jag har ju bara gjort moderkaksprov en gång men nervös var jag också. Och väntan efteråt är ju jobbig den med.

Pixer: skönt att illamåendet börjar ge sig. Och mysigt med lite mage!

• Anceka m D

Liten rapport från snart 3-månaderstjejen hemma hos oss:

Våra nätter har tyvärr också blivit lite stökigare. Var länge sen det blev 5 timmar i sträck... Men fortfarande sover hon bättre än vad storebror gjorde.

Vi ska till BVC och ta spruta 14/1. Då får vi se hur hon växt också, jag tror att hon hoppat upp lite till på vikten. Hon väger klart över 6 kg nu.

Utvecklingen går i rasande fart tycker jag. Mindre rörlig än sin bror, men jollrar utav bara sjutton och har börjat försöka ta och gripa. Väldigt glad tjej.

• Anceka m D

När lilla L har bästa natten på länge så krånglar den stora istället. Kanske var det för att det var dags att gå till dagmamman igen efter nästan 3 veckors ledighet som han vaknade tio i fem... Han lekte med lego på sitt rum men jag kunde inte somna om förrän maken vaknade. Som tur är kunde jag truga lilltjejen att somna om en gång till och sen sov vi till halv elva.

• Anceka m D

Vi har varit i Romme i helgen. Ömsom succé och katastrof. Som tur är slutar vi på topp idag! Vi lämnade sonen själv på skidskolan och det gick fantastiskt mycket bättre än när vi hängde i närheten igår (ja, jag kan ha svårt att låta bli att lägga mig i ibland...). Så man lär sig visst hur man själv fungerar också. Sen åkte vi upp till toppen och åt våfflor och sen hela vägen ner (med sele). Alla nöjda.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8