Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia: jag menade faktiskt svärmor. Hon är toppen, men just idag kändes det jobbigt att få besök.

• Anceka m D

johlinn: jag har pm:at dig!

Mosing och nr2: vi har Mam flaskor kvar sen sonen, ska prova den också.

• Anceka m D

Mosing och nr2: Mam flaskan tog hon direkt (det var den tredje vi provade). We have a winner!

Vi har haft lite oroliga kvällar nu, något i utvecklingen gissar jag. Eller magen. Hon är inte otröstlig iaf, kolik är min stora skräck... Hur har nu andra det med era små?

Poison: hur går det med L, har det varit bättre dagar?

• Anceka m D

Vi ska till BVC imorgon och väga, lite spännande då det är två veckor sen vi var där. Det känns ganska vanligt att de går upp lite dåligt i början, hoppas att det tar sig för lilla G Mosing!

Svanskotan mår sådär, men har fått sjukgymnast tips av Johlinn så ska ringa i veckan.

• Anceka m D

Det där med flaska verkar vara något man måste hålla uppe. Jag ska gå en kurs nu, därför vill jag att lilltjejen tar flaska men jag kommer pumpa. Tanken är sen att fortsätta ge henne på flaska nån gång i veckan för att tex kunna gå på en fest på jobbet, åka till tandläkaren eller vad det nu kan vara. Inget måste naturligtvis, vår dotter går ju först men om amning och flaskmatning funkar känns det ju inte fel.

• Anceka m D
    Mosing skrev 2014-10-27 18:03:56 följande:

Anceka, det är min erfarenhet också, iaf när de är under halvåret. Visst är det smidigt om flaska funkar, borde kanske orka testa...

Sonen tog flaska vid något tillfälle men vi kämpade aldrig så hårt. Den här gången vore det faktiskt skönt om maken kunde ta mer ansvar under vissa perioder.
  • Anceka m D

Poison: jag förstår dig. Maken har haft en dust med sin mamma sedan länge, han har ju två barn sen tidigare som nu är tonåringar. Det som är positivt för mig är att hon äntligen har förstått och har slutat med sockrade flingor tex. Fruktyoghurt förekommer fortfarande men vi är där så sällan så det får passera!

Mosing: Som någon mer sagt kanske nåt mellanting kan vara lösningen? Min son somnade nästan alltid vid bröstet, men kanske först efter att han fått andra när jag tänker efter. Lilltjejen nu äter nästan alltid från båda brösten och somnar sällan. Det märktes idag på BVC också, 3900 gram väger hon nu och upp 700 gram på 2 veckor. Sonen var en liten Michelingubbe på 2 kurvor över (!) vid ett par månaders ålder, blir väl samma nu. Däremot krånglar nog hennes mage mer än vad storebrors gjorde, det är mycket stönande och grymtande när det ska ut något där bak.

Idag lyckades maken ge henne flaska också så nu vågar jag nog säga att det fungerar. 

• Anceka m D

Poison: hoppas att det snart blir bättre igen!

Vi hade en fantastisk natt med amning 22, 02.30 och 07. Så stor skillnad mot sonen!

• Anceka m D

Jag vet hur man känner sig efter en sån där natt Poison, hoppas att det vänder snart!

Vi hade ännu en fantastisk natt, ammade 22, 03 och 06. Jag räknar inte med att det håller i sig för alltid men bara att njuta för stunden! Kvällarna är dock oroliga och det tar mycket vankande och ammande innan hon somnar.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8