30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Poison: härligt att dopet gick bra!
Poison: härligt att dopet gick bra!
Grattis Mosing till en lillasyster!
Tack för hejandet, men den här väntar nog lite till.
Hoppas att min barnmorska ringer idag iaf.
Min barnmorska hörde inte av sig idag så jag får väl ringa imorgon. Vill ju ha en plan!
Äckelvarning, men nu kom slemproppen. Behöver ju inte betyda något nära förestående men hoppas kan man! Förra gången gick vattnet typ 4 timmar senare.
Mosing: jag har en del livliga minnen från förra gången så för min skull behöver du inte vänta med att berätta. Jag är fullt beredd på att det kommer göra svinont.
Och grattis igen!
Det är just latensfasen jag fasar lite för ( ). När man inte vet hur det länge det ska hålla på liksom. Sen gör det ju djävulusiskt ont men man närmar sig iaf målet.
God morgon tjejer! Lillasyster bestämde sig för att göra entré med buller och bång igår. Kl 21 startade värkarna, kl 23.08 stod vi utanför förlossningen med första krystvärken och kl 23.19 var hon ute! Alla mår bra och ev åker vi hem redan i eftermiddag.
Mosing: sös hade fullt så vi fick åka till Huddinge. Sonen är född här så det känns helt ok. Det var ju dock med nöd och näppe som vi hann in!
Snow: ja, det kan man säga! Jag har upprepat några gånger att det är en sån där förlossning man läser om.
Mosing: lite panik ett tag, men väl inne på förlossningen var jag rätt fokuserad på att hon skulle ut. Jag fattade ju direkt när första krystvärken kom att det var bara att köra. Ingen återvändo.