Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Man både glömmer och kommer ihåg hur det var att ha en nyfödd. Vår dotter är av sorten som vill ha närhet hela tiden, hur gör andra för att lägga ner i säng, vagn eller liknande? Här vaknas det efter 10 min, sonen var likadan. Det blir ju bättre, jag vet - men tur att sjal finns just nu.

Själv mår jag fint fysiskt, mycket bättre än med sonen. Att vara omföderska är ju "the shit"! Kilona rasar, idag har jag gått ner 8 kg sen förlossningen och har bara 7 kg kvar till min utgångsvikt. Magen är som i vecka 16 kanske.

• Anceka m D

Jag är ingen expert Poison men ett sätt är väl att amma/pumpa så ofta som möjligt för att öka på produktionen. Har han haft en period när han inte ätit lika mycket?

• Anceka m D

Poison: förstår du hur bra du har det? Min son sov inte 8 timmar förrän han var 9 månader!

• Anceka m D

Vi5: ja, den här tiden går fort! Med sonen var det lätt att lägga ner alla ambitioner och bara sitta i soffan, det känns svårare den här gången.

• Anceka m D

Då förstår jag att det är kämpigt att hon sover så dåligt. Hoppas att det blir bättre så småningom!

• Anceka m D

Mrs Firren: nu är jag ju helt färsk tvåbarnsförälder men vi har snuddat vid detta ämne. En gång per helg tycker jag är rimligt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8