Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lilltjejen som kom 10 dagar över tiden vägde ändå bara 3220 gram och var 49 cm. Så hon kanske behövde de där extra dagarna i magen.

Vi5: Det var intressanta 1,5 timme hemma. Först tänkte jag att det kanske bara var förvärkar igen. Sen ville förlossningen att jag skulle ta två Alvedon och en varm dusch, det hjälpte ju ingenting. Sen fick vi vänta på besked vart vi kunde åka då det var fullt på vår valda förlossning. Här började jag känna att vi inte kunde vänta så vi gjorde oss i ordning och i hissen på väg ner till bilen ringde de och sen var det bara att åka! Jag bad maken köra försiktigt över guppen för det var inte skönt! Första krystvärken kom precis när han stannade bilen utanför förlossningen. Timing och tur!

• Anceka m D

Nr2: nej, så himla tråkigt! Våra kroppar är ju mysterier, orättvist att vissa drabbas så hårt. Krya på dig!

• Anceka m D

Oj Mosing, jag tyckte sonen hade stort huvud men det var ändå "bara" 36 cm. Lillasyster hade 34,5 cm. Jo, hon var liten - en standardavvikelse på både längd och vikt tror jag. Hon behövde väl de där extra dagarna i magen!

Idag kom tredagarsgråten med besked också, helt plötsligt ur ingenting blev jag supersentimental. Tur att man vet att det är hormonerna! Mjölken har runnit till också och lilltjejen har redan vänt i vikt. Vi har det väldigt bra och känner oss lyckligt lottade! Jag har inte än känt den där överväldigande kärleken men jag känner väldigt mycket kärlek och stolthet över storebror som hittills varit exemplarisk. Självklart kommer det komma bakslag men vilken bra start vi har fått!

• Anceka m D
    Mosing skrev 2014-10-12 10:02:52 följande:

Vågar knappt skriva det men jag fick nog sova 8 h inatt Lillan åt 22.30, 02, 05 och 08 (väckt av mig med rinnande bröst). Underbart att vakna som en hel människa!

Vi hade en lika fantastisk natt! Ammade 20, 01, 04 och 07!
  • Anceka m D

nr2: jag lider också med dig! Kan inte tänka mig hur det måste kännas. Hoppas att du snabbt blir bättre och får komma hem till dina älsklingar!

• Anceka m D

Sonen vaknade och åt varannan timme ett tag minns jag, som tur är somnade han snabbt om och vi samsov och jag liggammade så helheten var väl ok. Men när han var 8 mån minns jag att jag grät och sa att det enda jag ville var att få sova en hel natt! Vi får se hur det här barnet blir.

• Anceka m D

En något mer stökig natt men ändå helt ok med amning 21,01,04 (lite längre, svårt att somna om) och sen morgon kl 08! På dagen igår och idag vill hon dock amma ofta, gärna varannan timme. Är väl för att öka på mjölkproduktionen antar jag. Lite missnöjd mellan varven men ingen katastrof tycker jag.

Jag har ännu inte känt den där överväldigande kärleken. Är mest upptagen med att få allt att fungera tycker jag, kanske blir mer så med syskon än med första barnet?

• Anceka m D

Med sonen blev jag blixtförälskad, men det är som att jag inte har tid att ta in lilltjejen den här gången. Plus att maken hjälper till mycket nu när han är hemma och jag tycker att det är så skönt att få tid för mig själv också!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8