30+ som väntar/har fått syskon, del 8
För er som läser i samlingstråden vet ni att sjukdomar hos mig och därefter sambon har tagit på orken och tiden för att hänga med här i trådarna. Men nu är jag här igen!
Lycklig: Attans vad trist att du återigen fått en blödning. Tycker så synd om dig som titt som tätt kastas in i känslor av oro och läkarbesök.... Måtte detta vara sista gången och att räkmackan Assar (=) nämnde snart infinner sig! Det vore du minst sagt värd.
Tror nog inte det är så ovanligt att inte känna mkt innan vecka 25. Hur låg moderkakan? Ligger den i framvägg så är det säkert därför.
Och apropå elefantben med helt igensvullna vrister och allt som hörde därtill: jag dryftar mig till att säga att man slipper bara det under andra graviditeten om man bär på mer än ett barn.
Johanna: Roligt att det gått bra med spontana dagisstarten!
Pysslig: Gott med grillat! Är faktiskt inte avundsjuk - eftersom jag också fick det ikväll.
Men visst är det mest sorgligt att det är så där. Du får försöka fokusera på det positiva: att det ändå faktiskt kom både pojkar och flickor på kalaset!
Har inga kloka åsikter att komma med när det gäller au-pair direkt... Men kan nämna att en kompis till mig var barnflicka åt en familj här hemma i Sverige ngt år efter hon tog studenten. Hon bodde inte i familjen men kom varje vardag såsom jag minns det, hade nog lite olika tider ibland för att vara på plats när behovet var som störst, dvs ibland ngn kväll eller helg. Hennes huvudansvar var att hämta/lämna pojken på fsk, städa vissa saker under tiden han var på sin fsk och sedan ha hand om honom tills föräldrarna kom hem. Det fanns alltså ingen liten nyfödd i familjen såsom jag minns det, däremot tror jag att det fanns ett äldre syskon.
Assar: Ja, ha du mobilen med dig på slutet. En i vår föräldragrupp hann inte in. Eller ja, de var inne på förlossningen men skickades hem igen. När de sedan insåg att det var på gång på allvar så ringde de efter ambulans men inte heller den hann fram. Födda-annonsen i tidningen blev lite festligt formulerad minns jag. Allt gick iaf bra och de hade en BM från förlossningen på telefon hela tiden tills ambulansen kom fram.
Men annars har jag alltid hört att det är nr 2 som brukar komma fort, "raketen", medans trean sedan kan ta tid på sig...
Molly: Välkommen hit! Skriv gärna in dig i BF-listan, länk till den tråden finns i trådstarten högst upp.
Jag har själv tre barn, en storasyster som är 3,5 år och två småbröder som är 21 månader.
Har fått för mig att det var ngn Föräldrapenningfråga uppe i tråden men minns inte och orkar inte leta bakåt. Skriv in den igen om den inte redan var utredd och besvarad.