Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Persefone: Jag har "tyvärr" inga egna erfarenheter av vare sig illamående eller tidiga sammandragningar och därmed inga bra tips att dela med mig av. Hoppas du lugnas av cissis erf. och samtalet med din Bm imorgon!

• Billabong

Evasha: Vi får hoppas att bebisen gör en kullerbytta självmant innan vändningsförsöket - och att h*n stannar i läget med huvudet neråt.

• Billabong

juni: Låter alldeles ljuvligt skönt!

Ela: Låter som er plaskdam är ett kalasbra ställe att hänga på dessa varma dagar!

Själv har jag två arbetsdagar kvar innan semestern börjar. Hoppas det blir varmt och skönt de kommande 7 veckorna jag ska lyxa till det och vara långledig!

• Billabong

Mycket, mycket bra sagt, Marge! Hoppas det går att genomföra i Ela-familjen nu i veckan!

• Billabong

Evasha: Har du haft vattkoppor själv? Om du haft det tror jag även bebisen är relativt skyddad första tiden. Värst är om man som mamma får det vid tiden för förlossningen. Jag uppfattade det som om att då bir man snittad för säkerhets skull.

Goda vänner till oss hade vattkoppor hos sina barn när jag väntade killarna och jag (min mamma) var osäker på hurvuda jag verkligen hade det som barn (mamma tyckte jag hade så ytterst få koppor att hon hela tiden sagt att jag nog kan få det igen...?). Min BM tog det på stort allvar och kontaktade Lab.Medicin där alla proverna från inskrivningen fanns kvar och de testade snabbt och såg att han hade haft det som barn. Men ändå skulle vi se till att göra allt för att storasyster inte fick det för säkerhets skull.

Assar: Så mysigt med Elsas första bad och storasyskonens välvilja.

Ela: Hoppas ert test med att lägga T lite senare faller väl ut. Sover R middag om dagarna? Sover hon för länge då kanske?

Här är det också full rulle och barnen trissar upp sig själva och varandra enormt mkt. Liksom Assar känner jag att räddningen är att vi bor som vi gör nu, och vid fint väder är det lätt att låta dem rusa av sig i trädgården ett par varv till om vi märker att det behövs. Mkt puttande på varandra och en hel del gruff om leksakerna. J har börjat skylla ifrån sig på bröderna när hon gjort ngt hon inte får, men är ännu inte så smart att hon kollar upp att alibiet håller. Hon kan säga "Det var inte jag, det var O" medan det i själva verket är så att O just varit och fått sin blöja bytt. Busted!

Pucha: Låter så mysigt med boandet.

• Billabong

Ibland fattar jag inte ens själv vad jag menar...

han hade haft det som barn = JAG hade haft det som barn

• Billabong

cissi: Vilken exemplariskt välfungerande nattning! Hoppas det fortsätter så alla nätter sen också!

• Billabong

Evasha. Stånk och stön... blev helt matt av att läsa om era besökslistor. Skulle du inte försöka vila lite nu i sommar efter flytten och allt?

juni: Nu är jag ju lite partisk men jag har inte alls upplevt eller störts av att BabyTravel är lång... Den har iofs nästan enbart promenerats med i villaområdet iofs, lämnade ju citylivet i samband med att vi fick behov av syskonvagn. Hade vi bott kvar inne i stan med syskonvagnsbehov så kanske det hade varit en aspekt vi kikat på när vi skulle välja vagn. BT är väldigt kort ihopfälld däremot, det var den enda syskonvagn som fick plats i vårt bagage tillsammans med TVÅ liggkorgar. Vi har ju ingen kombi så UJ gick absolut inte att få ner.

Lycklig: Åh! Jag som var övertygad om att du skulle parallellimportera en Bugaboo Donkey som jag skulle avundas dig. Då slipper jag det. Är UJ rymligare för E att sitta i än EasyWalker eller vad är det som ni fastnat för hos UJ?

Hoppas du fixar att vila och ta hand om dig under din partiella sjukskrivning. Har det löst sig med ditt schema?

Assar: Så bra att E närmar sig födelsevikten, men ännu bättre är ju att hon är välmående.

cissi: Hm... förhoppningsvis hittar han inga vassa knivar ifall han nu skulle ge sig iväg mot köket under natten. Sätta upp en barngrind som hinder, kanske kan vara ngt? Vi TROR vi kommer flytta grinden som sitter i dörren till lekrummet, som använts för att hålla barnen kvar inne i lekrummet, till dörren till pojkarnas rum i samband med att vi tar bort ena spjälsängssidan så småningom. Vi misstänker att det kan vara bra med en grind för att hålla busungarna kvar i sitt sovrum kring nattningarna, ffa de kvällar en förälder är iväg.

• Billabong

Varmt GRATTIS på din dag, Ela! Hoppas mannen och barnen ger dig en fin gåva i form av att få somna tidigt - och förhoppningsvis ostört i så många timmar att det blir rekord.

juni: Hoppashoppashoppas med dig.

• Billabong

Evasha: Önskar dig varmt lycka till imorgon, hoppas allt kommer gå bra och att ni efter morgondagen vet hur (och ev. när) bebisen kommer göra sin entré.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8