Inlägg från: Milla C
|
-
-
Vi 4: Vad skönt att det löste sig smidigt för din kompis. Jag förstår att du känner dig lite snopen som inte fick hjälpa till som planerat. Jag minns så väl min svärmors kommentar när jag ringde på kvällen dagen innan skärtorsdag förra året och sa att det var dags att komma och ta hand om G: "Är du helt säker? (Ja) Och det kommer inte att avstanna? (Nej) Men, jag ska ju jobba imorgon!" Hon hade tagit ledigt hela veckan efter påsk för att kunna vara med - eftersom jag hade BF på dagen efter annandagen.
-
Malin: Roligt att ni hittade "rätt" sak till pulkabacken . Här fanns det faktiskt pulkor att få tag på i sportaffären senast idag. Förstår att du längtar efter T efter en vecka ensam med barnen. Jag brukar känna att det finns sååå mycket att prata om om dagarna man varit ensam när de väl kommer hem - som att man behöver uppdatera maken lite för att han ska "funka" i familjen igen .
Ego: Idag har vi varit i Tuna Park och julhandlat (liksom halva Mälardalens befolkning ). Jag har ingen aning om vad maken köpt, men det ligger iaf i ett paket med "Triuph" på . Själv är jag grymt glad att jag hittade exakt det som maken önskade sig - en fleecejacka ifrån Haglöfs. Letade länge i sportaffären, men hittade bara en ifrån Helly Hanen (för ungefär det dubbla av vad jag kände att jag hade råd att lägga) och en sort ifrån 8848 som jag stod och letade igenom ett tag. Sedan fick jag syn på Haglöfsjackorna på Hyllan under det bord som jag letade på. Gabriel valde färgen, och så var det klart.
Gabriel och Lucas skötte sig naturligtvis exemplariskt båda två . Gabriel hängde med mig och Lucas med maken, och så sammanstrålade vi med jämna mellanrum. Gabriel var också jätteduktig på att gå igenom hela köpcentrat, och "vek sig" bara på slutet när vi skulle gå ut till bilen. -
Ela: Stämmer in i lockkören: "Komsi, komsi Spiken!" Skönt att bror din kommit som planerat. Jag hade också ett BM-besök som jag aldrig trodde att jag skulle behöva, men sedan kom Lucas morgonen efter . Hoppas fortfarande på att du slipper till BM imorgon, men annars kan det nog vara en bra idé med UL. Vem vet, det kanske får fart på Spiken ?
Lena: Låter som en inte helt optimal utflykt idag . Skönt att ni kom hem ordentligt iaf . -
juni: Gabriel hade massor av hormonprickar när han var liten (de syns ganska väl på bilden i mitt galleri under "Gabriel" där han är 9 dygn gammal). De var först röda prickar som sedan "utvecklades" efter någon dag och såg ut som finnar ungefär. Jobbigt både för lillkillen och mamma (och H kanske?) när man får så ont i magen .
-
juni: Oj! vad jag känner igen det där med storasyskon som är så trötta att de bryter ihop. Gabriel blir också sådan när han vaknat för tidigt. Ibland är det bara att låta honom vara, och ibland hjälper det med kramar och något att göra tills maten är klar. Gabriel var så trött i eftermiddags att han somnade i bilen på väg hem ifrån förskolan (tar 5-7 minuter). Sedan vaknade han när jag bar in honom och påstod att han inte sovit alls utan bara lurats .
Skönt om det bara är hormonprickar på Nils. Kom bara ihåg att låta dem vara även om de skulle bli så att de ser ut som finnar. Maken var hopplös på att låta bli. så Gabriel har faktiskt några diskreta "gropar" i ansiktet fortfarande.
Hoppas att Ela Har en skön kväll med sin bror ikväll . -
Det "bidde" ingenting . Jag hade bestämt mig för blinier - men jag upptäckte dagen innan jullunchen att de måste jäsa i en timme, och det hade jag inte tid med. Pannkakor "fick" jag inte göra för systrarna ("Men, Camilla, det är ju faktiskt en efterrätt) så jag fixade till glögg, pepparkakor och ädelost som vi skulle äta innan maten. Sedan blev vi tjugo minuter sena, och vips bestämmde tvillingsyster - som var ansvarig för huvudrätten - att det inte fanns tid för glögg och pepparkakor innan (eller efter för den delen) alls . Så jag fick ta med mig alltihop hem igen (utom osten som jag inte kan äta och maken inte vill äta).asap skrev 2010-12-21 10:18:26 följande:Milla - Vad blev det för förrätt egentligen?
-
Grattis Ela!! Hoppas att ni har fått "en så´n som sover" nu .Nope, tre minuter yngre .cilla67 skrev 2010-12-21 17:53:10 följande:Milla, typiskt systrar! Vad surt när du hade haft så mycket bekymmer med det ändå. Din tvillingsyster, är hon äldre?!
-
Jahpp, då var magsjukan här då . Precis lagom till att vi skulle åka upp till svärföräldrarna imorgon och var där över jul så kräktes Lucas vid middagsbordet idag . Jag som varit så noga med att decinficera mig när jag åkt ifrån jobbet (där jag vet att det finns magsjuka) och hela tiden hemma också. Tydligen var det en pojke som kräktes på förskolan precis innan maken kom och hämtade idag, men annars har jag inte hört något om att de haft det på pojkarnas förskola.
-
Grattis igen Ela!
Ego: Lucas har inte kräkts mer, och ätit både välling, gröt, korv och pannkaka idag - men nu i kväll har Gabriel kräkts . Två gånger hittills, men andra gången var han så duktig och kräktes i toaletten med hjälp av mig.