Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nu sitter jag "uppiffad" och ska iväg på intervju (japp, jag har t om sminkat mig ). Jag ska bara köpa mat och en overall på vägen (Lucas overall börjar bli lite liten om han måste ha fleeceställ uner som i morse).

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Boomie: Grattis till lyckat RUL. Alltid skönt att ha en milstolpe till avklarad.

Lena:
    Tack! Intervjun gick bra, men det är en lite komplicerad situation vilket gör att de ska kontakta mig nästa vecka igen.
    När det gäller overall har jag en jätteskön, lurvig brun overall som ser ut som en björn som du kan få om Ville klarar storlek 62...

juni:
    Gabriel hade också tränga tårkanaler, men min BVC-sköterska sa  att det händer ibland under förlossningen och att det troligtvis skulle gå över efter ett par veckor. Jag torkade med "ögonvatten" och bomullsrondeller ifrån Apoteket.
    Vad fint rummet kommer bli när det blir färdigt (om det blir som jag ser det i min fantasi iaf )
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-11-27 16:56:28 följande:
    Milla: Då håller jag tummarna för jobbet! Tack, vad snällt av dig. Han är ju redan 56 cm lång så det är ju ingen mening att köpa mindre än 62 känner jag. Ska kolla lite på stan först och se vad jag vill ha. Men jag meddelar dig om jag vill ha den. Betalar så klart i så fall  Har en overall med grått lurv i stl. 70 nämligen
    "Påsen" vi har till honom nu är för lång i ärmarna men för kort i benen. Kanske beror på att han liksom halkar ner i den när han sitter i babyskyddet?
    Overallen är ifrån när Gabriel var liten, men den ser inte ut att ha varit använd alls (tycker iaf jag). Jag har tyvärr inga bilder på honom i den, men han var jättesöt och såg ut som en liten björnHjärta. Hojta till om du vill ha den så får vi se vad frakten går på .

Ela: Hoppas att blödningen slutat, och att de sista tre(?) veckorna går utan fler "incidenter". *Kram*

Säkert jättemycket mer att kommentera, men jag tänker faktiskt krypa till kojs. Både jag och maken känner oss inte "helt på topp" idag. Hoppas att det inte blir nå´t, utan försvinner när man sover. Jag ska på intervju i morgon förmiddag, och då kan man ju inte vara dålig.
  • Milla C
    Elsis skrev 2010-11-28 20:41:51 följande:
    Denna gången ska vi göra kub/nupp-test. UL blir dagen före julafton, eftersom det är just den veckan som passar bäst att göra nupp tydligen.
    Vilken härlig julklapp!!
  • Milla C

Måste bara få komma in och helt ego ropa: Jag har fått jobbSkrattandeSkrattande!! Skriver mer i bloggen sen om någon är intresserad, men nu ska jag laga mat .

• Milla C
    malin: Blä för magsjuka !

Satt i telefonkö med Stockholms Universitets "Studie-och karriärvägledning för lärarutbildningar" i en kvart - under det att en telefonröst hela tiden upprepade "Du är fortfarande placerad i kö" - för att sedan få reda på att det inte alls var dit jag skulle ringa - utan till studievägledningen på "Institutionen för utbildningsvetenskap med inriktning på tekniska, estetiska och praktiska kunskapstraditioner" (UTEP) - som har telefontid 10-11 istället för den tidigares telefontid mellan 9-10. Mutter, mutter...
  • Milla C
    Lena: Jag har också haft p-piller förut, men när jag fick det nu efter Lucas så var jag urdålig på att ta dem. Samtalade med BM om olika preventivmedel (jag var också inne på spiral) och hon föreslog P-ring. Den sitter inne i tre veckor, och avger en låg dos hormoner kontinueligt - i stället för p-pillrets högre dos för att skyddet ska räcka mellan pillren. Sedan tar man ut ringen ch får sin mens den fjärde veckan. Och man kan få påminnelse via SMS när det är dags att ta ut och stoppa i ringen . Jag har använt det i åtta månader snart, och är jättenöjd. Dessutom har det visat sig att mina blödningar blivit mindre, och smärtan under första dagen också .
  • Milla C
    IdaVi skrev 2010-11-30 21:26:26 följande:

Milla: P-ring?! Det har jag aldrig hört talas om förut. Är den svår att få på plats? Verkar lite läskigt, speciellt med tanke på att du själv "sliter" bort dina stygn?!!

P-ringen är inte ett dugg svår att sätta på plats eller ta ut. Och jag skulle aldrig våga ta bort mina egna stygn - det var Minimalla. Jag har inte den smärttröskeln tror jag .

Ela: På tal om härliga kommentarer så titta de G på mina minimala bröst när jag hade slutat amma Lucas och sa "Mamma, vi måste komma ihåg att köpa mjölk och fylla på dina tuttar, så att de blir stora igen" .
  • Milla C
    Lena: Ja, det är riktigt enkelt att använda ringen tycker jag. Jag ville eg inte heller ha något med hormoner i ifrån början, men enligt BM så är det väldigt lite hormoner som avsöndras ifrån ringen. Eftersom de avsöndras hela tiden - och i "rätt region" behövs det inte så mycket.
    Hoppas att det var förkylningen som gjorde sig påmind på hörselprovet. Men jag kan berätta att min pappa har haft nedsatt hörsel på vänster öra i hela sitt liv - och han klara sig ganska bra ändå .

juni: Kåseriet var jättebra - och så sant! Hejja Mark Levengod .
  • Milla C
    Lena: Klart att man inte önskar att ens barn ska ha en hörselnedsättning. Hoppas att han klarar hörselprovet galant nästa gång .

Själv har jag pratat med min blivande chef idag igen. Jag ska dit och skriva på pappren på fredag och börjar jobba på måndag . Dessutom fick jag en inbjudan till intervju på en fritidspedagogtjänst via mailen igår och till en förskollärartjänst via mobilen idag. Skoj att vara eftertraktad .
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8