• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

poison: kanske läge att prata lite med mannen? och låt honom ta leo fastän det kanske blir lite gny. de kanske behöver lite tid ihop?! tipsa lite fint om va leo gillar, kanske ligga på magen eller gunga eller vad det nu kan vara. 

• aigee

Poison: hoppas att mannen snart hittar sina egna rutiner med Leo!

Anceka: hoppas sonen kommer ur mardrömmandet!

ingen bebis ännu men besök hos bm. Trycket högt trots ökad dos medicin så imorgon blir det besök på förlossningen igen. Så nu önskar jag att det inte händer något ikväll/inatt. Knepigt det där!! men håll tummarna för att det blir något imorgon förmiddag istället är ni snälla!

• aigee

mosing: tack för tummhållning och det sköna perspektivet!! Det är itne nåt synd om mig!!  

• aigee

ska vara inne vid 11 men värkarna har startat så smått, man kanske får hoppa över deras planering och åka tidigare.. Kan ju inte spela så stor roll?! Spännande och orolig samtidigt!!

• aigee

Tack för alla grattis!

I fredags skulle jag alltså på blodtryckskontroll kl 11. Vid sju började jag ana förvärkar så smått men Robban skulle ju lämna barnen på skola och dagis. Så fort han kom hem ringde jag förlossningen och sa att vi blir en timme tidiga för värkarna har börjat. Men du har ju tid 11 för kontroll. Jo jag vet men vi kommer ändå vid tio.

En timme i bil och så var vi framme. Samma bm som till nr 1! Lycka och lugn kände jag då. Sedan började det gå fortare. Ctgn hann inte gå mer än några minuter. 3 cm öppet. Värkarna gjorde plötsligt ondare Så fick vi ringa på klockan och åka rullstol till förlossningsrummet. Där stog jag och försökte koncentrera mig medan de kopplade ctg. Medan de gick ut och skrev in mig gick vattnet så vi ringde på klockan igen, undersökning och det var 8 cm öppet. Krysta fick jag inte ( hur man låter bli vet jag inte) men några tag i lustgasmasken och efter två krystningar var hon ute. En minut i elva. Punktlig som få! Lite förvirrande men en mycket behaglig förlossning ändå på nåt sätt.

Nu är vi hemma och myser efter två dagar på bb! Hur skönt som helst.

Stor lycka till önskar jag er som har ert spännande kvar!! Ska bli så kul att höra era berättelser!!

• aigee

tänk att lite slem kan vara spännande!! Hoppas att det snart startar nr2

mosing: ja det kände helt ok. Triss i tjejer är det som sagt och fler barn blir det inte här så man får passa på att njuta! Helt underbart härlig e hon!

• aigee

snow och vi 5. Kanske behöver ni en extra kram även idag!

Vi 5: Kanske är det läge att prioritera om makens träning eller snarare planera om den till morgontider. Det blir ju ingen hit om du inte orkar med! Någon dag minst i veckan behöver ni dela på nattning så att alla orkar med! fast det är ju lätt för mig att säga som har en man som alltid nattar minst ett av barnen. Hoppas att ni hittar en lösning! 

nr2: det enda man med säkerhet vet är att det inte är längre än två veckor kvar tills du gosar bebis! Heja heja!!

här har Kerstin blivit en hel vecka!! Helt otroligt!Känns som om amningen börjar funka bra också! Idag var hon sådär gosigt vaken och nöjd en lång stund också så det känns härligt! Laddar för alla bvcbesök och blodtryckskollar och dagis hämt/lämn plus en resa till svärfar i Småland. Kanske man skulle sovit istället för att sitta vid datorn?! Men men! Jag är så glad så det är svårt att sova! Har ni förresten tips på vad man gör åt nackspärr man fått när man tittat på sitt barn som ammar?!

• aigee

Grattis nr2!! Igångsättning är fina grejer!

Heja på övriga trådbebisar. 

Kerstin är två veckor och äter, sover, kräks och börjar bli mer och mer vaken!! Och nu skriker hon så det är dags för en titt!!

• aigee

föda på dagen var perfekt! Det kommer när det kommer och ja, det är trist att vänta men de stannar inte i magen för evigt! Hejja er bebisar! Snart är de ute!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8