Tack för alla grattis!
I fredags skulle jag alltså på blodtryckskontroll kl 11. Vid sju började jag ana förvärkar så smått men Robban skulle ju lämna barnen på skola och dagis. Så fort han kom hem ringde jag förlossningen och sa att vi blir en timme tidiga för värkarna har börjat. Men du har ju tid 11 för kontroll. Jo jag vet men vi kommer ändå vid tio.
En timme i bil och så var vi framme. Samma bm som till nr 1! Lycka och lugn kände jag då. Sedan började det gå fortare. Ctgn hann inte gå mer än några minuter. 3 cm öppet. Värkarna gjorde plötsligt ondare Så fick vi ringa på klockan och åka rullstol till förlossningsrummet. Där stog jag och försökte koncentrera mig medan de kopplade ctg. Medan de gick ut och skrev in mig gick vattnet så vi ringde på klockan igen, undersökning och det var 8 cm öppet. Krysta fick jag inte ( hur man låter bli vet jag inte) men några tag i lustgasmasken och efter två krystningar var hon ute. En minut i elva. Punktlig som få! Lite förvirrande men en mycket behaglig förlossning ändå på nåt sätt.
Nu är vi hemma och myser efter två dagar på bb! Hur skönt som helst.
Stor lycka till önskar jag er som har ert spännande kvar!! Ska bli så kul att höra era berättelser!!