• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

uppkollat. sånt man får leva med sa bm... hormoner och nära bf. man blir som i övergångsåldern... 

• aigee

Anceka: Oh, det låter underbart!! njut och unna dig något extra!

Inatt har jag sovit!! Underverk det gör! Helt otroligt! Varannan dag galet lite sömn och varannan natt sömn. Undrar om det blir så när bebis kommit?! Idag känns frustrationen helt borta! Kanske lika bra att knipa över helgen.. 

• aigee

nr2: skönt med besked ändå! Bb-väska ja... började med en liten rygga men har packat om till en bag... inneskor, kläder till dig och bebis, tidsfördriv som bok etc. (jag kommer nog va kvar något dygn för extra koll av blodtrycket) kamera, tja, toalettartiklar...

• aigee

undrar hur man nu ska lyckas med att föda barn antingen idag eller knipa över helgen... vill vara med på dotterns sexårskalas!!

låter som om ni andra är välförberedda!! ska bli så otroligt spännande när det snart finns en massa nya trådbebisar!!

• aigee

ja, vi får väl se vilken dag bebis kommer. hur som helst väldigt spännande!! idag är det megadisco i magen i alla fall så det blir nog inte mycket sova inatt...

• aigee

mina kom bf+4 och bf+10.... rhoppas det inte blir bf +14 denna gång!!!

• aigee

Galet konstigt men det står en dag kvar till förlossning på kalendern! Kan det vara sant?!

• aigee

hej! Ja här fortsätter förvärkarna att luras. igår ringde vi mamma eftersom jag var säker på att det startat på riktigt. (bf i lördags) Det tar en timme till bb från oss och eftersom jag bara var 40 min på förlossningen med nr 2 så vågade vi inte vänta. Så efter fyra timmars förvärkar var 4e minut så avtog det helt lagom till att vi kört ctgkurvan... typiskt. Men jag blev inskriven ändå eftersom blodtrycket var för högt så framåt fyra fick vi varsin säng i ett extrarum och fick sova nån timma mellan blodtryckskontroller och ändring av medicinen. Idag på fm gjorde läkaren ett tillväxtul.Riktigt coolt och bebis mår prima där inne! Så ingen bebis ännu alltså. Vi hann att fira storaN både på henes födelsedag och ha kalas hos mina föräldrar dagen efter. Det känns bra! Nu återstår bara väntan! Får se om någon av er andra hinner före!! 

• aigee

oj, jag glömde visst skriva att jag är hemma. Fick åka hem efter ul och inställning av medicinen.  Skönt att sova igen några timmar. så imorgon ska det lämnas på skola/förskola som vanligt igen! känns som man lika gärna kan vänta till helgen med att föda barn. tycker de sista dagarna innan bf är värst. nu närm man redan är över tiden är det betydligt lugnare! 

så spännande med fyra snart trådbebisar!! längtar!

• aigee

ja, fyraåringen är upp och ner här också! tror man bara får ta dem som de är! Det är stort med att få syskon! Bara att det märks mer på fyraåringen än på sexåringen! Mardrömmarna har börjat hos fyraåringen också så visst är det mycket på g. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8