• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: intressant, har lite av samma problem men de böjrar gå tillbaka av sig självt verkar det som.

Juni: ska du alltså få ett snyggt persnr till barba 2 alltså? Fuskis!! Skönt med amningskudde! Har inte lyckats med liggamning men kör min huvudkudde som amningskudde, verkar fu nka ok hittills. BRa jobbat med tentan förresten och ja, Ottilia är supernice. killman finns ju också i så fall. en Otto kanske??

har idag övat medan mannen var med på att lämna på dagis. Svettigt, och frukost för mig hamnade runt halv tio... logistikissues här i huset!

• aigee

Ang näsfrida ska man vara försiktig med den sa min bvcsköterska eftersom man lätt kan suga för hårt och skada bebisens nässlemhinnor... vi har använt den när det varit riktigt förkylt men koksltdroppar först. Den är bra och funkar men har man ett barn som ogillar fasthållning kan det bli jobbigt!

Lady W välkommen och grattis!

Boomie: skönt att ögonen verkar hålla sig stabila!

till de som har sjuka barn/bebisar håll ut, det blir bättre snart!! Kramar till er!

IDag har båda barnen sovit hela natten!! YES YES!! storskrutt somnade ca 20 och sov ända till 6.30 och lillskrutt somnade mellan 23 ohc 24 och sov till 6 15!! Underbart att få sova! Man kan hoppas att det blir en trend! Tricket med storskutt verkar vara att ge henne ordentlig kvällsmat så att hon är mätt. Det är ju jobbigt när hon tycker det är morgon mellan 2 och 5 och kommer in och knör med oss i vår säng så ingen kan sova utom hon! suck. MEn som sagt hoppas på ny trend.

ifdag blir det dessutom leverans av vårt nya kylskåp!! Yiha!

Juni: väntar på sms om ny bebis!!! heja heja!!

• aigee

juni: förstår verkligen hur frustrerad man blir när man bara väntar. extra synd om dig som har ont också! Och du, det ÄR ok att lägga sig och skrika nej!!

Boomie: det kommer gå fint när syskonet kommer! Tips härifrån är att läsa olika böcker om syskon. Det har funkat fint här. Dockan har också gjort sitt till! Mest kramar och vilja att h¨ålla bebisen i knät är det som gäller hittills.

Idag har jag städat, lagat lunch, haft faster, kusin och kusinbarn på besök, lagat farsdagsmiddag och är nu tröttitrött. N började dagen på supergnällhumör och när sedan fastern dök upp blev hon överlycklig! Hon äääälskar henne och var supergo!! Underbart! Lillskrutt fick ett bad i handfatet och nu blev det lite surftid över till mig! Härlig dag och imorrn blir nog också nice!

• aigee

lena: här började dagen med det första ätbara jag såg... råkade bli kladdkaka och saft... tror det är frukostdags strax!

Ela: skönt att du har bmtid idag så de kollar ordentligt! Tycker det börjar bli en lång oturslista för dig. Men då kanske det resulterar i en smidig förlossning och ett exemplariskt "A-barn" på utsidan?? Heja Ela!

Juni: bebis på g eller sovmorgon??

Min underbare man lät mig sova i morse. Var delvis vaken pga napptapp och amning från 2-4 så det var skönt att vi fick sova till nio när stortjejen och han drog iväg till dagis!! Man kan ju bli glad för mindre!!

• aigee

Milla: hua. önskar jag kunde hjälp till. Lite långt?! Vad tror du om att skicka en taxi till dagis??

• aigee

Juni underbart!! Grattis. Hade datorfri dag igår och missade smset. Jag är en usel smskompis så det var tut att pyttis också var smspolare!! Hurra!! En liten Emil kanske om det inte blev en Pippi. Vad säger H? Ska bli härligt att höra mer om hur allt gick!!

Ela: härligt med ul och att allt fick sin förklaring!

Boomie: skönt att allt var ok!

Fiffibling... mouahaha. SKulle inte tro det... om inte "förlossningspieercings" räknas. Har ju värsta snygga korssstygnen...

• aigee

har glömt hur det var att ha bebis!! Nätterna är verkligen fortfarande varannan med minst en nattamning (jag VET att jag blev bortskämd med N som sov hela nätter nästan med en gång) Och nu till dagens problem. Naveln. I's navel har blivit lite kladdig och blodig. Den sitter nu bara nästan fast. bara en liten "tråd" kvar. Visst är det smartast att låta den vara tills den lossar helt själv... minns ju inte skötselråden fastän det bara var två år sedan.

Tre veckorsdagen idag!! Hurra ill Ingrid!

• aigee

oyra: grattis faster!!

Pojknamn... = ångest! Tur att Ingrid blev en ingrid, annars hade vi haft seriösa problem!!

Tack för grattis till Ingrid. Naveln har nu lossat och ser ganska fin ut. Lite kladd får man räkna med...

Lena: stygnen jag fick svider en del, det tar ju ett tag innan de läker. Dom kollar ju stygnen vid efterkontrollen om inte annat. Be dom kika då så att allt ser ok ut!

• aigee

Juni: underbart söt gosse... nästan lika söt som min I... Visst är det härligt när brösten nästan sprängs... not! Här tog det en vecka med gigantboobs och stenhårda knölar innan mjölken ställer in sig. Nu är brösten mjuka men mjölken rinner som jag vet inte vad. Hoppas att det rättar til sig för dig snart. Gött att pumpen inte var trasig ändå!

• aigee

Hart inte läst mer än sista sidan... har massor att läsa igen för det var längesedan jag var online... hinner/orkar inte greja dator längre. Har haft första hela veckan med båda barnen hemma och mannen har börjat jobba igen. N har inte varit på dagis alls eftersom hon är jätteförkyld och haft ögoninfektion av nåt slag.... Dessutom var mannen på konferens ons-tors. Är stolt att jag fixade hela veckan plus att underhålla tvååringen och vara förkyld själv....

Skulle kommentera onda stygn och blödningar men är hos mor o far så jag måste springa och dricka adventskaffe... Skriver senare men skickar en bamsekram så länge!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8