• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena; vet inte men det gör att nästäppan släpper och man blir inte beroende på samma sätt. Värt att testa!?

Juni: hur gick det, hur gick det??

Jaha. har nu fattat vad lena menar med isborr... AJ AJ AJ!!!
    Har visst förlovningsdag idag... hurra!!

• aigee

tråklördag... ingen bebis i sikte. får sådär två värkar på kvällen men när jag går och lägger mig är bebisen alldeles cool. Tur att det rör sig lite då och då annars skulle man börja oroa sig.

Mannen och N är och handlar. ska slänga ihop en lasagne när de kommer hem... Kanske man borde börja med beschamellen... (hur man nu stavar) hoppas på ostbågar till kvällen!!

Idag har mannen och nora okså varit på stan och köpt present till bebisen, en pinguskallra,,, tog två presenter till Nora för att få det gjort... hehe. kommer ju bli kul att dela leksaker med ett syskon... not!!

• aigee

Inte bara tråklördag utan tråksöndag också! Har börjat på ett syprojekt till N ett par jeans och en jeanskjol. Kanske bebis av tristess kommer snart.

Lena: låter spännande. kanske hinner du före ändå!!

• aigee

Juni: man MÅSTE inte feja och greja hela tiden! Hoppas att H snart blir bättre!!

ang Bm, visst är det härligt när den kommunikationen funkar bra!! Har en underbar bm som jag antar att jag får träffa imorrn igen...

• aigee

Juni: Oj, jag kanske ska vara lite snällare mot min man.... bara han som plockar, städar, röjer, nattar barn etc.... oops-
    Imorgon är det en vecka över. Efter två veckor brukar man nog sätta igång men jag hoppas på igångsättning i veckan om inget händer inatt... Hoppas i alla fall på en plan eller några tips eller NÅT bara bebis snart kommer... Med N blev jag igångsatt efter fyra dagar eftersom bltr var högt. MEn vi får väl se. JAg får posta imorrn eftermiddag får vi se vad de sagt!

• aigee

Tycker att det börjar bli lite drygt ja. Molvärk, sammandragningar, konstiga isborrar etc. Det har ju hållt på i flera veckor redan... Nån trea blir det inte på några år tror jag... Hoppas som sagt på någon bra plan imorrn!!

smart av dig och kolla med syrran förresten! och att överlåta nattningen till maken!!

• aigee

Morrn: det hjälpte inte ens att drömma om att vattnet gick... jobbigt! HAr varit på toa en gång i timmen hela natten. Oh joy. Om en kvart blir det en tur till bm!

Maken började med att hissa upp bilen igår men eftersom jag släppte ut Nora blev inga däck bytta. Synd eftersom det öär två min us och halt idag.

SKa fortsätta med syprojektet idag tror jag. Efter bm blir det ett besök i tygaffären!!

Juni: ni får mysa under en filt idag!!

• aigee

Skriver bara lite bm uppdatering. Idag var bltr högt igen... vilket är mindre bra eftersom jag äter maxdos av medicinen redan men å andra sidan är det bra eftersom det blir att åka till förlossningen i Borås efter lunch!! Har ringt hem maken och fixat dagishämt med barnpassning från föräldrarna och hinner plocka iordning lite här hemma innan avfärd! Hoppas alltså på att det blir igångsättning idag!!  Jätteläskigt men samtidigt en lättnad!!

Syprojektet får alltså vänta tills hemkomsten. SKa sy ett par jeans och en jeanskjol til Noratrollet!

Håll tummarna för att vi snart hörs och då med bebis på utsidan!!

• aigee

Hehe... Ja jösses. Det är ju sååååå kul att åka till Borås!  Nåväl. Åkte efter lunch till Borås. Blodtrycket acceptabelt, ctg trevlig och sedan kom läkaren. Han gjorde en livmodertappsundersökning (vid tre) och jag har fortfarande ont!! AJ aj aj, vad han var hårdhänt. Så nu blir det blodtryckskoll på onsdag igen om inget annat händer. Nora kommer vara kvar här hos mamma och pappa i natt.

Juni: NU är vi fb kompisar!

Vem ska va min smskompis då???

• aigee

tack för nr juni: ska lägga in det snart (måte resa mig först bara) Den var ca 1-2 cm lång men ca 2 cm öppen och ganska mjuk... Man kan LUGNT säga att det kändes. Han gjorde en så kallad livmodertappsmassage... höll väl på några minuter och grävde och som sagt är det alldeles ömt fortfarande. gör ont att gå till och med! tröstäter därför chokladbollar!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8