30+ som väntar/har fått syskon, del 8
nu har jag varit på läkarbesök och fått göra vul!! Yippi!! Finfint och v 10+6. Känns ljuvligt! Orvar-Knorvar hade långa ben och gömde ansiktet i händerna. Underbart att se livet där inne!
nu har jag varit på läkarbesök och fått göra vul!! Yippi!! Finfint och v 10+6. Känns ljuvligt! Orvar-Knorvar hade långa ben och gömde ansiktet i händerna. Underbart att se livet där inne!
härligt med fler vul och hjärtljudskollar!! visst är det skönt när lite spänningar försvinner!
Firade storslaget genom att klicka hem ett gäng finfina tygblöjor till den nu 4 cm stora bebisen i magen! Galet? JAAA. Men härligt!! Nånstans ska man göra av det glada!
Jag håller med dig Anceka! Kände att det var firardags med vulet!
Mosing: Jag sa till bm på inskrivning att jag kände mig oroligare denna gång. Så hon sa att om läkaren ahr tid kanske hon kollar med ul.. Hann inte ens fråga för det var det första hon gjorde efter hejet! Känns gott att man fick se lite viftande! Hoppas att du får en liten undersökning du också!
hade tänkt skriva något klokt men Orvar-Knorvar gör mig helt deckad! Idag får ni nöja er med några kramar! KRAM!
Mosing hoppas att det känns som att det går snabbt innan kub! Tror jag fick ul delvis eftersom vi valde bort kub. Kanske det blir ett ul för dig när du väl kommer till bm?! tipsar om ritzkex och citronvatten!
ot: såg just att jag är i v 13 idag! Yippi! Lättnad!
Hemulen: välkommen hem!
Mosing: hoppas att din bm ordnar upp nåt bra för dig! Kan ju vara skönt med nån bra att prata igenom med!
Tack för pepp!
har haft två små räkor till barn. det är gött när de följer sin egen kurva så småningom även om den är minus en eller så. Känner igen det!
här har jag fortsatt rotfyllningen idag. Det gillade INTE orvarknorvar så sedan dess mår jag illa illla illa. hoppas att det är över imorgon!
Jag ska också göra glukosbelastning. här gör man det om man är över en viss siffra i bmi... eller om någon släkting har diabetes. (båda mina har typ2) första grav gjorde man två belastningar nu är det bara en i v 25 eller så. Verkligen så äckligt. Tycker annars att det höga blodtrycket (som kan ge små bebisar) borde passa bra med högt socker som ger stora. Men se det gick inte att resonera sig ur! Har haft tio grams skillnad mellan barnen 1 och 2. 3800g och 3790 g...
Va många med barn med astma... hoppas ni får till medicineringar etc! Låter besvärligt!
Roligt med fler som får kika på sina bebisar samt tar sig över v 12!! Milstolpar!
Här känns det som om alla kläder sitter för hårt. använde mina mammabrallor de senaste en och en halv veckan. Idag blev det vanliga jeans. oskönt! Känns lite pinsamt att börja med mammakläder i v 15! Annars börjar fogar och ledband i bäckenet göra ont. Morr morr! Tur att inte det började i v 8 som med första barnet...