• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag skumpade runt med orvarknorvarmagen.... Det gick över förväntan!

• aigee

kan det tänkas att din skrutt kikar ut tidigt poison? smart att gå och vila när kroppen säger till!

Här börjar sammandragningarna också men mest efter att ha gått länge. Inte gör de ont ännu heller. Man får göra något ett par minuter och vila ett par minuter. Detta kommer att bli en låååång sommar!

• aigee

Har inte varit inne här på läääääänge.
    Grattis Poison till den söte söte killen!! nu längtar man mer!! här är det v 36! njut och gosa!!

• aigee

mosing: Har inte ens tänkt på det viset! Jag har ju också varit gravid hela året!! Galet!!  men nu är det snart över. 

ego: blev inlagd på förlossningen fredag till lördag för att ställa in blodtrycksmedicin. Så sjukt uttråkande att vara ensam i ett rum i ett dygn. fyra blodtryck och tre ctgkurvor var väl enda upplyftande. Ja och maken kom en timme på eftermiddagen. ska tillbaka imorgon och göra en till koll. kändes också lite konstigt att vara där och höra krystskrikande mammor och barnmorskor som joggar genom korridorerna. samtidigt var det lugnt. Nojar över förlossningen. Pendlar mellan helt lugn och ganska stark oro. 

Anceka: här är också rörligt och mina kom 4+ (igångsättning) och 10+. önskar innerligt att de gissat otroligt fel på tiden denna gång så att det blir lite tidigt istället!

• aigee

Poison: så gott att höra om bebismyset!! vi längtar hela familjen! tjejerna också!
    Hur gammal är storebror?! Här blir kissandet hos sexåringen "värre" när hon är orolig för något eller när något förändras. ge honom några veckor och fråga honom om han går och funderar på något. kanske kan det hjälpa!
    Föda barn är superhäftigt men med en lugn och fin förlossning och en snabb och lite dramatisk känns det som om man önskar en förlossning mer som den första. Nojar över att "inte kan det väl gå bra även en tredje gång". 

• aigee

poison: dottern här vet itne varför det krånglar med kissandet men perioden när det var som värst hade hon massor med funderingar om att sluta dagis och få ett syskon och hur livet ska bli då. När hon satte ord på oron försvann  magontet och hon blev torr på dagen igen. skönt! hoppas att det går över snart för er son också!

chiqita: jag håller med dig!

• aigee

resande: nej det var ingen höjdare! man vill som sagt bara vara på förlossningen i syfte att få träffa sin bebis!! Längtar

Idag var det dags för återbesök på spec mvc (en timme hemifrån). bm satte ctg och kom sedan in och använde nån ljudgrunk på magen typ buzzer två gånger. fattade inte varför eftersom hjärtljuden låg runt 144-150 och bebis rörde sig. "den måste vara mer vaken sa hon.. verkar konstigt. fick dricka kallt vatten också. inte vet jag varför, vet ni? Läkaren var lugn i alla fall vilket kändes skönt! Vanliga bm besök en  gång i veckan med bltr och urinprov. mycket skönt!

• aigee

varit hos bm idag och fick se en kort skumt av bebisen där inne! Ljuvligt! Hon ville bara kolla läget på bebis vilket var perfekt! SKönt att få bli av med det mesta av oron. Och ja, ni hade rätt om väckningen av bebis vid ctg. Tackar, jag skulle lyssnat bättre på er istället för att nojja! Visade sig att de på sjukhuset missat att göra tillväxtul. (var ju ändå där ett dygn...) Hoppas att det inte var alldeles avgörande för hur det ska gå framigenom...

Poison: Hoppas att du snart hittar sovrutiner för er! Håller med om att man blir lite galen utan sömn. Kan du sova när maken kommer hem eller så Alla tider och stunder man kan vila är ju guld!! Hoppas att du får det att funka!!

Nr2 har du fått reda på när du kommer få besked?? Hoppa att du ändå kan ställa dig in på alla alternativ så länge! håller tummarna!

• aigee

ja, det hjälpte verkligen att se bebis, veta vad man ska vara orolig för och vad man kan göra åt det. Gött att se sin bebis. Jag gillar att vara förberedd och realistisk!

Poison; skönt att att du fick en stunds sömn ändå! Ett hotellrum med tillhörande nanny som umgås med bebis kanske är en plan! 

nr2: snart snart snart!!! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8