Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fia: Ja, det var lite skoj att jag var på E´s förskola precis "rätt" dag . Vilken "härlig" förlossning du verkar ha haft. Hoppas att ni finner en rytm i nya familjen snabbt, och att lillkillen är nöjd och glad.

Har ju glömt att skriva {#emotions_dlg.flower} Välkomna alla "nyinflyttade"! {#emotions_dlg.flower}
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Lena: Tid över??? Hur menar du nu? Det blir mer tid sedan, när man funnit sin rytm i familjen (och när storasyskonet är på förskola och småsyskonet sover)
  • Milla C
    Juni: Jag säger som Sara: Du får inte ha H hemma om du är sjukskriven - vad än kommunen skulle säga. Om FK gör en koll och hon är hemma blir du av med sjukpenningen. (Vet det eftersom en pappa på en förskola jag arbetade på "måste" ha sitt barn på förskolan även "klämdagar" av den anledingen)
  • Milla C
    Fia: Fint namn ni valt, och det passar ju fint ihop med E´s namn också tycker jag. Fast jag tycker inte att det är enklare med flicknamn än pojknamn. Pojknamnet har jag redan bestämt om det blir en "trea", medan flicknamnet... Låt mig säga att någon precis "snodde" det jag först tänkt . Men jag håller helt med om att vissa namn "går bort" pga associationer till barn man arbetat med.

Idag är det synd om Lucas . Lämnade som vanligt på förskolan (8-11 eftersom jag inte fått jobb idag), men n'är jag skulle lämna Gabriel visade det sig att jag inte fick göra det denna vecka eftersom det är höstlov (15-timmarsbarnen får inte gå då). När vi gick tillbaka och skulle hämta Lucas och gå hem råkade Gabriel springa på Lucas så att han ramlade med huvudet rakt i kanten på en bokhyllaFörvånad! Stor gråt och tandagnisslanGråter - och vi fick göra en alternativ användnig av en pinnglass. Vi gick till BVC för att jag skulle höra om det var någon fara, men där började han genast leka i lekrummet så jag bestämde att han nog var OK ändå och gick hem. Han har en stor blånad tvärs ner för hela pannan ungefär på mitten, och ett rött streck på näsan som kompleterar "linjen" ifrån bokhyllan . Pigg och glad efer två timmars förmiddagsvila (vaknade kvart i fem i morse) och fiskpinnar till lunch.
  • Milla C
    juni: Jag vet inte om Babyland finns i dina krokar, men de har iaf just nu nedsatt pris på Medela Swing...
  • Milla C
    Ela: Usch, vilket skrämskott ! Håller helt med Marge: Sjukskrivning på heltid!
  • Milla C
    Lena: Jag satt också och grät när jag läste din förlossningsberättelse. Tack för att du delar med dig!
    Och en riktig söt "knubbis" till lillebror fick ni också .

Ela: Usch, vad ledsamt med sådana svärföräldrar . Tycker nog också att din man skulle ha sagt till dem att du var tvungen att åka till sjukhuset med blödningar (men jag kommer ihåg svärmors plunpa kommentarer till dig angående graviditeten när du blödde i början av graviditet 2, så kanske inte ändå...) Förstår sorgen efter din egen mamma som du stod nära.
    Bra att du tog tag i sjukskrivning!

Fia: Jag gav tillägg alla amningar med Gabriel, och med Lucas fick jag ibland "tvångsamma" på båda brösten med max tre timmar emellan för att öka produktionen (bla i två veckor när han var kring två-fyra veckor så där). Med Gabriel så fasade han själv ut amningen vid sex månader. Lucas gick över på välling och mat vid ungefär samma tid - för då blev han inte mätt hur mycket han än ammade längre.
  • Milla C
    Lena: Jag tror att det bara är för tidigt födda barn som man måste väcka var tredje timme för att ge mat. Se till att få sova de timmar han sover på natten du .
  • Milla C
    Mini: Sååå sötHjärta!
  • Milla C
    Lena: Hoppas att Ville snart mår bättre. Man blir ju ännu oroligare när de är så små.

juni: Grattis till färre kartonger och upphittande av skön jacka . Men ta det lugnt nu! Du vill väl inte vara helt slut när bebisen bestämmer sig för att komma?
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8