Fia: Fint namn ni valt, och det passar ju fint ihop med E´s namn också tycker jag. Fast jag tycker inte att det är enklare med flicknamn än pojknamn. Pojknamnet har jag redan bestämt om det blir en "trea", medan flicknamnet... Låt mig säga att någon precis "snodde" det jag först tänkt
. Men jag håller helt med om att vissa namn "går bort" pga associationer till barn man arbetat med.
Idag är det synd om Lucas
. Lämnade som vanligt på förskolan (8-11 eftersom jag inte fått jobb idag), men n'är jag skulle lämna Gabriel visade det sig att jag inte fick göra det denna vecka eftersom det är höstlov (15-timmarsbarnen får inte gå då). När vi gick tillbaka och skulle hämta Lucas och gå hem råkade Gabriel springa på Lucas så att han ramlade
med huvudet rakt i kanten på en bokhylla! Stor gråt och tandagnisslan
- och vi fick göra en alternativ användnig av en pinnglass. Vi gick till BVC för att jag skulle höra om det var någon fara, men där började han genast leka i lekrummet så jag bestämde att han nog var OK ändå och gick hem. Han har en stor blånad tvärs ner för hela pannan ungefär på mitten, och ett rött streck på näsan som kompleterar "linjen" ifrån bokhyllan
. Pigg och glad efer två timmars förmiddagsvila (vaknade kvart i fem i morse) och fiskpinnar till lunch.