Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Usch vad hemskt med babynGråter!

När jag var och lämnade Gabriel idag fick jag veta ttt hans favoritvikarie inte kommer idag. Hans flickvän väntar barn i februari, men nu hade vattnet gått . Hoppas att bebisen inte bestämmer sig för att komma än iaf.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Mini: Det ser verkligen härligt ut i snön !
    När det gäller "att få till det" tror jag det eg bara finns ett sätt: Man får själv bestämma att "den här dagen blir det", och sedan försöka få med mannen på noterna - antingen genom inviter (funkar sådär med tanke på hur karlar är ) eller helt enkelt göra det mysigt och förföra honom .
  • Milla C

Är det någon som kan tala om för Gabriel att det INTE är morgon klockan 05.07? Speciellt inte när mamman varit vaken halva natten med dels sin egen hosta (numera med tillhörande jämmer för onda ryggen) och dels med spring inne hos killanra när någon av dem hade mardrömmar.
    Lucas valde att gå upp kvart i sex för den delan, så jag har två pojkar alldeles själv till nio när maken går upp. Myyys!

• Milla C

Urk! Kräksjukor i tråden . Stackars er som drabbats .

Lena: Riktigt små barn brukar inte få kräksjukan har jag hört. Jag har en kompis som fick maginfluensa när hennes dotter var några veckor gammal. Hon ammade och hade en hink samtidigt om man säger så... Dottern klarade sig iaf.

• Milla C
    Lady W: Nej, vad jätteledsen jag blir för er skullGråter!

Malin: Hoppas att slutet på 2010 blir bättre, och att hela 2011 blir underbart .

Ela: Hoppas att du har förberett Spiken på att det är leverens på fredag. Låter definitivt som en bra plan iaf. Och underbar förskola ni har!

När det gäller att småsyskonet skulle vara mer tempramentsfullt än första barnet kan jag bara säga: inte här! Inte på låååånga vägar. Det är många gånger varje vecka - ibland flera gånger på en dag - när jag bara skulle vilja gå ifrån . Han blir arg, ledsen, skriker, säger emot sig själv ("Du får inte hjälpa mig har jag sagt!!" till "Varför hjälper du mig inte??? Jag har ju sagt att du får det, alltid!!!" t ex), skriker mer, gråter.... Hoppas att någon annan har en fyraåring som är likadan, för jag vet snart inte vad jag ska göra. Funkar bättre de dagar jag har ringt förskolan i förskott och den underbara, manliga vikarien de haft har sett till att Gabriel klär på sig, men det är ingen "service" man får i vanliga fall.
  • Milla C
    Ela skrev 2010-12-08 22:37:24 följande:
    Nä, vi får nog skjuta upp det där med bebis ett tag. Nu har maken fått feber.
    Har du inte sett filmen där Gudrun Shyman föder sin dotter med hjälp av profylax. Hennes make - regisören - har ryggskott och ligger i en sjukhussäng en bit bort och säger "Å Hej!" när hon krystar .
    Nej, Spiken får ta och vänta tills pappa är frisk igen . Hoppas att maken kryar på sig snart, så att bebis kan få komma ut.
  • Milla C

Jag som alltid varit lite "efter" har nog fått 35-årstrotset trots att jag är 37. Det är fel på ALLT, och när G sätter sig på tvären vill jag också bara göra likadant .

• Milla C
    Ela: Hejja Spiken! Fixerad och så pass långt ner att BM kunde känna huvudet - jag är imponerad och hoppas att förlossningen kommer igång snart.
    Klart att det inte är något extra besvär att ta hand om era två änglar om de redan har tre egna busungar .

Här var det också Lucia-firande på förskolan i morse. Alla barnen ställde upp sig utomhus och sjöng fint (Nåja, Gabriel vägrade vara med och Lucas stod bara som förstenad, men de var hemskeligt söta ). Alla barnen såg så otroligt knubbiga ut med overaller under dräkterna : Men något Lucia-fika för föräldrarna blev det inte, utan efter luciatåget fick alla barn gå in på sina avdelningar och äta frukost, och föräldrarna åka därifrån.
    Gabriel upptäckte att det fanns något som heter luciakronor, så på vägen hem ifrån förskolan idag var jag tvungen att köpa en åt honom. Ska se om jag kan få med barnen på kort sedan .
  • Milla C
    Vi 4: Här var det också pga för trånga lokaler. Det finns ingen gammal. traditionell "lekhall" att vara i på barnens förskola. Men det är också väldigt mycket enklare att ha lucia ute ifrån personalens sida, och så slipper man lite smittspridning också .
  • Milla C
    Afrodite: Hur stor är A? Vi hade en Baby Travel som syskonvagn, och Gabriel var ju 2,5 år när Lucas föddes, och 3,5 när vi slutade använda syskonvagnen. Visst, den var inte lika rymlig som hans sittvagn, men han fick plats och trivdes ända tills vi slutade använda den. Jag var så pass nöjd med den att jag t om vågade sälja den vidare till en annan blivande tvåbarnsmamma i tråden .

Nej, Ela har inte synts till... Hoppas att hon fått bebis nu. Och som sagt - fint födelsedatum blir det i sådana fall (om nu inte Spiken hann komma innan midnatt i natt, fast 13:e är fint det med )

Grattis på födelsedagen Fiji! (För jag antar att det var det smileysarna var för )
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8