Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Min svärmor fixade och satt igenom sin svärmors födelsedagsfika med värkar och åkte sedan in och födde min man samma dag .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Hmm, undrar om det är något i champagne som sätter igång förlossningar? (Alltså, på riktigt, inte bara i skrönor) Min faster har nämligen fött två av mina kusiner efter att ha druckit champagne samma dag (ena på Annandag Jul och andra på Nyårsafton tre år senare)

juni: Förstår att du vill ha omedelbar vräkning av Barba2. Inget roligt att ha så ont .

• Milla C

Var det härinne som M73 önskade att det fanns hemkörning av barnen ifrån förskolan? I dag skulle jag definitivt önska/behöva en sådan tjänst. Lucas har hög feber och är alldeles knäckt, men Gabriel envisades med att han skulle gå på förskolan trots att lillebror är hemma. Nu vid tjugo i tio var jag och Lucas äntligen hemma igen (seeen lämning på förskolan och sedan vägen förbi affåren och Apoteket på vägen hem) och han kunde somna. Men vi måste vara tillbaka och hämta Gabriel innan elva, och dessutom är det 0-gradigt och spöregn . Jag har ingen som helst lust att behöva väcka en febrig pojke, klä på honom och köra iväg i världens ruskväder .

• Milla C
    Ela: Skönt att du blir ordentligt kollad iaf. Och som du säger; kanske lan de ge dig svar på varför du blöder "så lätt".
    Jag hade ju en liten "tvärt emot"-upplevelse. När jag var på NUPP när jag väntade Lucas sa läkaren "Jaha, här har det varit en liten blödning, ja. Du har kanske blödit för ett par dagar sedan?" Ähm, nej, det hade jag inte - till läkarens stora förvåning.

juni: Hoppas att "småvärkarna" blivit till en född Barba2 nu.
  • Milla C
    juni: Hoppas att Barba2 inte håller er på halster längre nu. Ut ska h*n!
  • Milla C
    Pyttis: {#emotions_dlg.flower} Grattis Agnes på 4-årsdagen! {#emotions_dlg.flower} (Jag håller med om att det är en bra dag att födas. Jag har en systerdotter som blir 9 idag )
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower}Nalle Grattis till pojken juni!! Baby{#emotions_dlg.flower} (gråter lite jag med)
  • Milla C
    Ego: Lucas har varit snorig, hostig och haft feber sedan i lördags. Natten mot måndag drygt 40 grader och natten mot tisdag 41 grader. Fick tjata mig till en tid för honom igår, men eftersom febern nästan försvann så trodde jag han var på bättringsvägen och avbokade (hatar att få "lilla gumman"-blickar av läkaren när man gått dit "i onödan") Men i natt sov jag nästan inte alls pga egen hosta och Lucas gnyenden och gråtanden (gnyende men sovande i vår säng - gråtande i sin), så jag ringde och beställde tid för oss båda. Jag har vätska bakom ena trummhinnan, och insjunken trummhinna på andra örat, men sänkan var bra så jag fick "bara" slemlösande och hostmedicin. Lucas hade däremot öroninflamation på båda öronen . Kåvepenin i sju dagar och smärtstillande minst t om imorgon enligt läkarens bedömning.
    Gissa om det var pinsamt att sitta på Apoteket och nekas köp för att pengarna fattades på kortetSkäms. Fick gå hem och ge Lucas och mig själv mat och föra över pengar ifrån sparkontot (igen), och så ta medicinerna på väg till förskolan - som hade Gabriel längre idag för att vi skulle till läkaren.
  • Milla C

Tack för alla "krya på er"-hälsningarHjärta! Jag har just brottat i Lucas första satsen pencilinKräks. Bara 13 gånger kvar nu .

Jag hoppas också att pencilin och medicin hjälper fort, för jag är heeelt slut.

Fia: Grattis Axel på 4-veckorsdagen ! "Krumelurerna" i inläggen gör man genom att trycka på "smileygubben" i verktygsraden när man skriver inlägg, och sedan välja lämplig "gubbe".

Aigee: Grattis Ingrid på treveckorsdagen!

• Milla C
    Ela: Min storasyster hade en liten kille på "sin" förskola som hette Sture. Ganska ovanligt namn numera. Annars kanske Ture, Jan, John, Hugo, Henry. I min far- och morförälders generation hette karlarna Johan, Axel och Gösta. Makens hette Sven och Gusten. Lucas hade nog fått heta Oskar om vi inte haft två kompisar med barn som heter det.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8