-
-
Tack, tack! Jag ska på kördag hela dagen imorgon. Barnen kommer vara med sin pappa och sina farföräldrar. Svärmor vill sååå gärna komma, för hon har inte sett Lucas gå ännu . Ska bli skönt (men antagligen ganska påfrestande för den ännu hostiga halsen) att vara iväg och sjunga hela dagen .IdaVi skrev 2010-09-24 12:37:14 följande:Milla: Jätteirriterande! För jag hade kommenterat alla i princip!
Tack, har laddat upp med en Ben & Jerrys New York Super Fudge i frysen! Mums! Hoppas du får det jättebra också! Kram! -
Nope! Aldrig i livet .malinkat skrev 2010-09-24 15:00:39 följande:Milla, härligt med kördag! Su får väl också lägga upp en video så vi kan höra dig
-
Måste bara få "skryta" lite med att min man hade lagat fläskfilé, potatis och stekta, nyplockade trattkantareller till middag igår när jag kom hem ifrån kördagen. Han, barnen och farföräldrarna hade varit i skogen och hittat massor av trattisar, så nu har vi så det räcker ett tag .
-
Har inte hunnit komentera på lääänge. Slänger in lite spridda kommentarer, och hoppas att maken inte mördar mig för att jag sitter vi datorn några minuter till :
Lena: RING! Havandeskapsförgiftning låter inget skoj!
Aigee: Fy för onda förvärkar hela natten.
Ela: Ni har antagligen diskuterat alla upptänkliga namn på en gosse redan, men jag kommer med lite funderingar iaf : Vill ni ha ett kort, "äldre" namn på en eventuell pojke också? Mitt favoritnamn första graviditeten var Isac, annars finns ju Axel, John, Jan, Nils, Tom, Måns, Mats, Jon, Joel..
-
Ela: Får man var fräck och fråga hur gammla ni är? Jag fyller 37 om en vecka, och jag har inte uteslutit att det så småningom kommer en liten till. Maken (som är "lammkött" och bara 32) är mer tveksam till fler barn. Han tycker att det räcker med våra två guldklimpar.
Tänk för den delen att jag funderar på fler barn . Jag som aaaaldrig skulle vara så gammal som min mamma var när hon skaffade barn. Hon var 30 och 33 när vi systrar föddes - jag var 33 när G föddes och 35,5 när L föddes .
Ego: Är ruskigt nöjd med mig själv just nu. I går var det "Bytardag" en bit utanför "stan", där en massa familjer har fått lämna in 80 saker/plagg per famlij till försäljning. Eftersom en av de som håller i den jobbade på G´s förskola har jag för ett par år sedan blivit ombedd att hjälpa till att plocka upp och ner kläder och annat före och efter själva bytardagen. Ett plus med att hjälpa till att plocka upp saker är att man har "första tjing" och kan få köpa saker innan själva bytardagen drar igång (Då är det myyycket folk där). Men även igår när jag var där och hjälpte till att plocka ihop hittade jag faktiskt guldkorn som andra köpare missat. Dessutom hittade jag en helt OK jacka till mig att ha på förskolan i vinter. En hel IKEA-kasse (ni vet, en sån där blå) plus en "Bobby car" med släp i fredags, och en hel pappkasse med grejer igår, och jag la ut totalt 700 spänn ! -
Slänger mig in i "syskon på olika tider på året"-dikussionen med att konstatera att det inte fungerar att ärva så mycket av storebror under bebistiden om storebror är född i oktober och man själv i april. Inte jättebra att ha hellånga bodysar och långbyxor av grövre kvalitet under en rekorvarm sommar som förra - eller för den delen kortärmat och shorts när det är -30 ute... Men nu börjar det "ordna upp sig" eftersom Lucas nu har 86, och den hade iaf Gabriel en stund, så det finns både långärmat och shorts i en salig blandning.
Lena: Inte snällt att tala om förvärkar och sedan försvinna . Du vet ju hur nojjiga vi blir .
-
Välkommen Boomie!
Lena: Usch för förvärkar och för kramp .
juni: Hoppas att du slipper SD i skolan nu.
Här hemma är vi just nu fyra personer - varav en vaken . Lucas var så trött att han bara skrek när han skulle få pannkakorna till lunch, så han fick en välling och somnade i min famn. Gabriel låg i soffan och tittade på TV i väntan på lunchen - och somnade. Och maken som är hemma och sjuk idag passade på att sova när pojkarna sover.
-
Tja, det var ju inte så konstigt att Gabriel somnade - eller att han var väldigt ledsen när han vaknade. Han har 39 graders feber stackaren . Skönt då att det finns muffinssmet på väg, och att jag ska gå och köpa inbjudningskort till hans kalas nästa helg att muntra upp honom med .
-
Aigee: Gnäll på du bara. Det är (bl a) det vi är till för . Och jag hoppas att bebisen slutar att plåga sin mamma och kommer ut snart.
Lena: Åh, härliga och unika barnkläder. Me like! Ett par gånger har det varit en kvinna som sålt egensydda, unika och roliga barnkläder på klädbytardagarna här i krokarna. Tyvärr för mig mest tjejkläder .