Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Glömde ju hälften (som vanligt):

Juni: Usch! hoppas verkligen att du kan få ta det lugnt och slipper allt för jobbiga sammandragningar nu.

Ego: I morgon kommer jag att få det roligt - eller kanske inte. Jag kommer vara hemma med en febrig pojke - och en som inte är febrig alls. Och P kommer att åka tidigare och komma hem senare imorgon eftersom de ska på studiebesök någonstans i "Långtbortistan". Men om jag gnäller redan nu kanske dagen imorgon inte blir så illa som jag tror - eller så kanske jag kan "go with the flow" lättare .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Lena och juni: Nu är jag ju inte Ela, men jag kan ju svara hur det verkade vara med andra förlossningen för "alla andra" när jag väntade Lucas. På profylax-repetitionskursen sa kursledaren att andra förlossningen ganska ofta tar ung. hälften av tiden mot första - eftersom kroppen ofta "hoppar över" latensfasen och går direkt in i öppningsskedet. Såverkade det också vara för "alla andra" härinne - meddela på forumet att bebis var på G, åka in och "Plopp", ute. Min förlossning å andra sidan tog 15 timmar med Lucas jämfört med 12 med Gabriel, så det är inte för alla som andra förlossningen går fortare. (Fast jag är fullständigt övertygad om att han skulle ha kommit mycket fortare om inte BM missförstått att vi gått profylaxkurs som att vi ville ha en helt naturlig förlossning, och inte ens föreslog att ta hål på hinnorna förrän på morgonen när jag haft värkar hela natten. Han är nämligen född ca 40 minuter efter det att hinnorna togs.)
    Och vad gäller smårtlindring tyckte jag faktiskt att andra förlossningen trots allt var lättare att gå igenom än första, eftersom jag visst ungefär vad som väntade och kunde andas mig igenom det mesta bara med hjälp av maken och profylax.
  • Milla C
    Lena: Jag använde lustgas första förlossningen, och kände att jag blev ganska "groggy" - plus att maken inte kunde hjälpa mig med profylaxandning eftersom masken skymde hur jag andades. Andra förlossningen använde jag bara andning och TENS-apparaten. Den funkade inte alls första förlossningen, men var verkligen toppen under andra eftersom jag hade värkar som gick ner i benen om jag inte använde den men kunde röra mig ganska obehindrat med den på.
  • Milla C

Första förlossningen satt alla värkar bara i magen, andra i både mage och rygg.

• Milla C
    juni: Håller tummarna att du får gå den sista veckan också. Vore ju ganska snopet annars, som du har kämpat.
  • Milla C
    juni: Grattis! Skönt att veta att allt är som det ska inför sista pluggveckan .

Fia: Härlig bricka? Efterförsta förlossningen hade jag ingen aptit alls, och efter andra? Tja, en gluten- och lactosfri smörgås utan pålägg, hur kul är det?

Liten gråter...
  • Milla C
    Lena och Aigee: Gabriel hälsar till era bebisar att den 20:e oktober är ett bra datum att ha födelsedag på .
  • Milla C
    juni: Båda mina graviditeter har jag haft magmått som inte gått upp något eller ytterst lite. Första graviditeten sa BM att det troligtvis var så att Pyret sjunkit ner, men vi gjorde ett UL för säkerhets skull. Jätteroligt att se den lille, och inget fel på tillväxten . Andra graviditeten var det jag som föreslog för BM att det kanske berodde på att Knytet sjunkit ner att måttet inte följde kurvan... Men inget UL den gången iaf.

Malin: Åh, underbara byråkrati .

Lena: Ja, 101020 låter väl underbart . Det blir ju lite addition där också .

Aigee: Tycker definitivt att bebis ska "passa på" när ni nu redan har barnvakt. Eller att h*n gör sin ankomst påmind innan ni hinner hämta N - så att hon får vara en extradag hos mormor och morfar och bebis får en "cool" födelsedag .

Ego: Nu har jag sålt Kronan-vagnen som Lucas hade. Hade tänkt ut ett pris som jag ville ha för den, men både jag och maken kom ungefär samtidigt på att eftersom det inte var bråttom att bli av med den borde vi sätta ett lite högre pris - och om ingen nappade kunde man ju sänka. Men jag satte ut annonsen i lördags, och i kväll var ett par här och provkörde lite och tog den direkt . Så 800 kr mer i hushållskassan än vad det blivit om jag satt det pris jag tänkt. Inte så dumt
  • Milla C

Har bara skummat det som skrivits igår och idag, och skickar styrkekramar till er som går och väntar på att något ska hända och som INTE vill att något ska hända.

Men jag tror att det är en trådbebis på G idag iaf...

• Milla C
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta Grattis Fia till sonen! Baby{#emotions_dlg.flower} Superbra födelsedag fick han också (hälsar Gabriel, som fyllde fyra igår , även om det ät ÄNNU coolare att det blev just 101020 .

Orkar tyvärr inte kommentera så mycket mer. Har jobbat tidigt alla dagar denna vecka, och är TRÖTT.

Jo, föresten; När det gäller presenter ifrån småsyskonet till storasyskonet så fick G en helikopter av Lucas när de kom och hämtade oss på BB. Och alla som kom på besök hade fått instruktioner om att ta med sig något litet till Gabriel också. Han var 2 1/2 år då.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8