Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sitter med en liten kille som har 38,3 (36,5 i vanlig temp), så någon av oss måste VAB:a imorgon. Tja, han fick vara färdiginskolad i tre dagar innan det blev sjukt iaf .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-08-23 19:49:51 följande:
    milla: Trist med VAB redan
    asap skrev 2010-08-23 19:51:54 följande:
    Milla - Åh nej. Det är 17 vad snabba de är, de där dagisbacillerna.
    Ja, när jag skulle lägga honom hade han 38,7, så det blir ingen förskola för vare sig honom eller mig imorgon. Men på onsdag är jag tillbaka på jobbet igen.
    Tror att dagisbacillerna blir starkare och snabbare om man blandar "stammar" ifrån två förskolor .
  • Milla C
    juni: Jag kan genom syrrorna och en kompis rekommendera Avent Easy om du vill ha en manuell pump. Vill du ha en elektrisk så finns det säkert en Avent-pump som är så´n också . Kompisen hade en Medela (precis som jag) och fick bara ut ca 40 ml. Hon köpte en Avent och fick helt plötsligt ut mycket mer. Dessutom är den tydligen skönare att använda också.

Frk Kanin: Skönt med härlig sommar. Självklart hålls alla tummar och tår för lyckat resultat vecka 39 .
    södermalm skrev 2010-08-24 20:05:00 följande:
    Nu skall jag försöka ta tag i killarnas fotoalbum, sånt som bara blir liggande. har framkallat en del kort men inte gjort något än till L, och i Kalles album är bara klart tills han är 15 månader.....bad mummy!
    Vad är jag då. Intentionerna finns där, men det finns inget fotoalbum alls för någon av kilarnaSkäms.

Sjukdomsrapport: Lucas har varit febrig, men haft bra humör idag. Han sitter helst och läser en bok eller pular med något, eller sitter nära i soffan och tittar på TV. Men nappen och goselefanten har varit ständiga följeslagare idag. Tråkigar är att Gabriel blivit sjuk också (mer om det i 2006-tråden för den som vill läsa). Imorogn VAB:ar maken iaf, så då är jag tillbaka på jobbet. Sedan får vi se hur det blir fortsättningsvis.
  • Milla C
    Ela: *Styrkekramar* Förstår att du är helt slut. JAG är aptrött - och då har jag bara en nästan fyraåring samt en snart ett och ett halvt-åring att hålla reda på (samt jobb när det inte är VAB ).

Skulle skriva en del till, men jag är ensam med killarna, och L är trött och ledsen.
  • Milla C
    Ela: Hakar på Fias idé om lite vila: Den bästa "presenten" vi fick när Lucas var nyföding var när min tvillingsyster kom på besök och tog med sig Gabriel ut i en timme så att jag, maken och Lucas fick sova. Himmelriket!

Ego: Här har Gabriel flera gånger pratat om "bebisen i din mage" med mig. Men jag har ju ingen bebis där! Senast i går vände han sig till mig när vi var på hemväg ifrån affären och sa "Men, vad ska vi kalla bebisen i din mage när den kommer då?" När jag återigen förklarade att det inte fanns någon bebis i min mage sa han "Men du kan få fler, eller hur?" Jag tycker att det är ganska sött .
  • Milla C
    malin: Jag vill minnas något om att förberedelser gjordes angående förlossningsmöjligheter inför en Norgeresa när du väntade Alfred också .
    Och vilka underbara bilder på bloggen!

SNabb sorti igen för att hämta busfrön på förskolan.
  • Milla C
    Malin: Sån´t är så jättetråkigt .
    Hade en underbar lärare i Miljö på högskolan, och han var även handledare på mitt exjobb - som jag gjorde när jag väntade Gabriel. När jag kom på besök till skolan i januari -07 för att träffa en kompis och visa upp G så gick jag för att leta upp honom. Fick då reda på av en kollega till honom att han avlidit på annandagen. Troligtvis ett blodkärl som sprack i huvudet .
  • Milla C
    Malin: UnderbaraHjärta! Tror säkert att du får till minst lika fina själv .

juni: Klart att du är värd det!

Ego: Sitter hemma själv idag och ska mest ta det lugnt innan jag hämtar på förskolan. Because I´m worth it!

Men fr om nu ska jag försöka att inte lägga in ego i varje inlägg (tidigt nyårslöfte).
  • Milla C
    malinkat skrev 2010-09-03 10:36:40 följande:
    Milla (och alla andra, tack för att ni är så uppmuntrande! Och jag suger åt mig inspiration från andra fotografer, ideér kan man aldrig få för många av...  Ha det skönt i lugna vrån nu ;illa
    Japp, jag ska faktiskt gå och sova en stund. Har varit vaken sedan halv fyra i morse, så det behövs nog
  • Milla C
    asap skrev 2010-09-03 14:18:06 följande:
    Milla - Va? Inget ego? Jag tror inte jag bara talar för mig själv när jag tycker att det är de bitarna som är roligast att läsa i allas inlägg.
    Kanske det kanske . Men allvarligt talat så känner jag själv att jag nästan alltid "måste" kommentera vad andra har skrivit genom att dra paralleller till något jag själv varit med om. Inte så snällt att göra så hela tiden.
    IdaVi skrev 2010-09-03 15:05:56 följande:
    Milla: Hoppas förresten du fick dig en liten power nap!
    Nope ! Lyckades inte slappna av tillräckligt för att hjärnan skulle gå ner på normalvarv och jag skulle kunna somna.

Se där! Helt ego igen !
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8