30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Lycklig förstår att energin börjar tryta nu! Det är grymt segt att gå på övertid och bara vänta och vänta. Tror man måste försöka boka in annat som gör att man inte bara går hemma och väntar. En liten sak som piggar upp varje dag och sen ändå försöka hinna vila lite. Vet att man är totalt omotiverad när man är så less på allt men kan du inte försöka boka in fika/lunch/playdate/bio/fotvård/massage/ögonfransfärgning eller något som du tycker piggar upp lite. Önskar jag bodde närmare för då kunde vi göra något tillsammans och klaga av oss. Stor kram till dig! Förresten tycker jag du ska säga till personalen på fsk att du gärna slipper kommentarer om bebis eftersom det är jobbigt nog som det är. De andra föräldrarna kan man väl tyvärr inte göra så mycket mer än möjligtvis hinna före och säga neeeeeeen jag tänkte inte föda än utan väntar till jul eller nåt. KRAMLena vad skönt att det gick så bra för grannen!
Assar jobbigt med blött i sängen. Undrar var det kan ha kommit ifrån... Låter som det gått läskigt fort vid dina förlossningar!! Jag har inget emot lite längre förvarning, men å andra sidan är det rätt surt att ha dessa förvärkar i månader utan att något händer...
Lady vi vet inte vilket det blir. Idag när lårbenet mättes försökte jag förstå mig på vad jag såg men det gick inte. Var ju ingen uppenbar snopp eller pung men det betyder ju inte att det inte fanns där. Lite svårt att tolka det jag såg.
Jag vaknade vid 4 av molvärk som höll i sig i några timmar, men så fort jag går upp och börjar dagen så försvinner det. Kanske kunde få igång förlossning om man inte behövde gå upp och ta hand om N, fixa frukost och få iväg honom till fsk? Var på Tul idag och de tror bebis väger ca 4300 g nu... Lite skillnad mot vad de sa i v.33 då bebis skulle väga 3600 vid den här tiden. Den har det helt enkelt superbra därinne och tänker inte flytta ut innan den väger 10 kg. Det var skönt att höra att det fanns vatten, flödet såg ok ut och bebis verkade må bra där inne. Får se vad spec.mvc säger imorgon eftersom jag inte vill ha en repris av förra förlossningen, vilket jag även tagit upp i aurorasamtal.