Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: P hade 50 första veckan och 56 tills han blev en mån. Byxor går nog bra i den strl fortf men alla överdelar är små. Vill att han ska vara bebis länge ju.

Cissi: jobbigt med blöjorna. Vi kör liberos comfort fit och de ser alla likadana ut tack och lov. Låter trångt i sängen.

• Resande

Jipppppiiiiiieeeeeeee Hormon!! Grattis! Gråter en skvätt av glädje för er.

Anna skönt med lite symptom.  

• Resande

Kom från BVC precis. P har gått upp 1 kg på två veckor och väger nu över 6 kg!! Det är ju helt otroligt när ungen är 5 veckor. Han är 58,5 cm så inte så där jätte lång till sina kilon.
    N växer däremot inte i något högt tempo. Han vägde bara 15,7 kg och var 94,4 cm. Han har stått rätt stilla på längd och vikt de senaste månaderna. Han rör sig konstant så det är väl inte konstigt att han inte går upp i vikt.

• Resande

Persefone japp, det är helt normalt! Vet många som haft likadant och jag var också extremt törstig utan att det var någon fara. Tänk att våra killar höll precis samma tillväxt de första 10 mån men sen slutade min N växa. 

Anna och Lena det är väl tur att de slutar lägga på sig i samma tempo annars skulle de vara enorma innan de var fyra.  

• Resande

Kikar bara in en snabbis.. 

Ellie- kan du inte höra om du kan få ha honom där lite fler timmar under några veckor så han kommer in i gruppen? Typ öka till 20 h per vecka? Är de snälla går de med på det utan krångel annars får du ansöka om dispans hos kommunen. Det var guld värt att göra så med N när han inte kom in i gruppen.

På det nya stället går N 3 dagar i veckan 9-14. Lite tråkigt att han alltid missar mellanmål men jag hade inte klarat av att ta mig till fsk varje dag, svårt nog att vara där i tid som det är nu.  

Sorry att jag inte hinner skriva till alla. Får återkomma! 

• Resande
    Fisken jag hade en kollega som begärt dispens till sin son och de gav språkutveckling som anledning. Då bodde de ändå i Stockholm där man får 30 h per vecka. De är tvåspråkiga och talade bara sitt språk hemma så förskolan var det ställe där han skulle få svenskan. De fick det beviljat.

Sara krya på dig! Jobbigt om man blir sjuk igen när man precis tillfrisknat.

Barba pepparmynta kan också hjälpa men tror det är ren mynta de syftar på. Finns nog i hälsokost, inte vanlig affär. Här är det också kaos hemma just nu. Vi är helt slut och hinner inte med, utan man skrapar lite på ytan bara. Vi har båda långa listor av saker som skulle behöva göras men orken och tiden finns inte. Vi ska kolla upp det här med städhjälp en kort period nu så att man åtminstone får basic städningen gjord någon gång per månad.

Assar vad sött!

Nu ska N tydligen klippa något så det är bäst jag går och kollar det inte är fingrarna!!  
  • Resande
    Anna om du har hand om alla bitar med försäkringar etc så är det väl lika bra att skriva K hos dig? (Skulle nog själv vilja ha barnen skrivna hos mig ändå av rent känslomässiga skäl ) Sen tycker jag som de andra att det är klokt i att förbereda K lite och speciellt nu när han ändå är inne på att bo i lägenhet. Fördelen med den här flytten är ju att han kommer delvis ha sitt gamla liv kvar, det är bara mamma och pappa som bor på olika håll. Ni har väl gjort mycket själva ändå så jag tror inte omställningen blir så där fasligt stor för honom. Hoppas det går bra hos terapeuten. Stort lycka till imorgon, håller tummarna för att allt ska se toppen ut!

Pandora grattis! Underbart att ha fått se det lilla hjärtat.

Nygravida- jobbigt med illamåendet! Hoppas ni hittar sånt som fungerar för er och att det inte varar för länge. För mig funkade sura äpplen, clementiner och kall mat när jag väntade Noah. Andra graviditeten var det lite värre men vissa dagar kunde man få i sig vissa saker. 
  • Resande

Det är så knäppt det här med tiden. Minns när man var nygravid och dagarna kröp fram. Tiden till första vul var seg, till nästa koll olidlig och sen efter KUB var det väl liiiite bättre och tiden gick något snabbare . De sista veckorna på graviditeten kändes som flera månader. Nu när bebis är ute går tiden i ett sjukt fort tempo. Tycker P föddes precis men han är över 6 veckor redan! I den här farten så börjar han förskolan i no time.

Pandora hoppas det inte kommit mer blod nu. Låter som normal reaktion på undersökningen men det gör ju inte saken lättare för det. Det är väl därför många läkare helst inte gör vul, just pga blödningsrisken. 

Eva fy för musinvasion! Hoppas ni får bort eländet och att de inte återvänder. 

Hormon vi har inte syskonvagn utan ståbräda till vagnen. Den används flitigt. Om vi åker iväg hela familjen har vi ibland en vagn till båda om ifall att N inte orkar gå längre sträckor. 

• Resande

Hanya- klart du får gnälla och jag förstår du gör det. Vid adoption snackar vi ju om ett helt annat tidsperspektiv än det jag precis skrev om. Hoppas allt går i rasande tempo när det väl "släpper" och att det sker SNART. Kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8