Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela illa nog om ett barn håller på men flera. Ta hand om dig och skicka ut barnen så du får sova. Stor kram!

• Resande
    Ela klart du ska klaga av dig och ha utbrott här! Jag blir vansinnig när N vaknar precis när jag somnat och då brukar han faktiskt oftast somna om på två röda (sorry menar inte att spä salt i såren eller nåt). De gånger han vaknar om och om igen (om han ens somnar) gör en smått tokig. Sen behöva gå upp vid 5 är ju rena tortyren. Vore det bara en gång på flera månader vore det ju en sak men som vi alla vet är ju sömnbrist en väldigt effektiv tortyrsmetod. Tycker du är grymt tapper/modig/galen som har alla tre själva så länge!! Lyckas du få sovmorgon när maken är hemma, om inte tycker jag makens födelsedagspresent ska bestå av en hotellhelg för DIG!  

Ingen värkrapport men kan ju meddela att jag bara varit på toa en enda gång på hela natten och det var i samband med att jag var inne hos N som vaknat. Vanligtvis är jag uppe typ varje timma så det måste ju betyda något. Haha här hoppas vi för fulla muggar! Ska lämna N till fsk och maken jobbar hemifrån idag så det finns väl inget bättre läge att få en snabb förlossning? Drömmer Vad säger du Lycklig, ska vi klämma ut de små rackarna idag eller imorgon?
  • Resande

Lycklig- mitt tips är att skriva statusuppdatering på FB att den dagen bebis tittat ut meddelar ni folk. Sen skulle jag ringa till fl vid minsta (extra) oro. Be maken säga åt släkten att ni hör av er när bebis anlänt att det bara är stressande när alla ringer och frågar hela tiden. Bebis lär inte komma fortare för det och ni blir bara frustrerade. Kram!

Juni helgen vore ju helt klart mer praktiskt men bara ungen kikar ut så struntar jag i vilken dag det blir (om det sker snart alltså ). 

• Resande

Fio även om du varit med om alla utvecklingssteg med O så har du ju inte gjort det med E så det är ju lika stort.  

Lycklig klart du ska vara ledig nu och inte jobba mer. När du väl jobbar gör du det till 120 % (även när du är sjukskriven!!) så kroppen och hjärnan skulle inte få vila alls innan bebis ankomst. Klart du ska passa på att dega och äta gott och njuta av lugnet. Snart har vi en bebis som vill ha vår ständiga uppmärksamhet så vi får försöka njuta de här timmarna våra stora killar är på dagis. KRAM 

• Resande

Knase vet minsann hur man skapar drama! Jag blir tårögd och tycker samtidigt det låter helt fantastiskt. Jobbigt med frågor- jag har tagit med det i mitt fl-brev, inget onödigt prat när jag är mitt uppe i värkarbete. Vad läskigt med krystvärkar om vattnet ej gått så bebis låg så högt upp. Tänk att det kunde gå så fort när det väl satte igång med tanke på hur länge du fick vänta på att öppna dig. Skönt att ni var så pass nära ändå även om bilresan in måste varit jobbig som bara den. Verkligen skönt att allt slutade så bra. Grattis igen till gossen!

• Resande
    Hormonstinn har hört att det är jätte vanligt med restless legs men vet inte vad man gör åt det. Min mamma har det jämt och jag avskyr att titta på tv med henne för hon sitter och rycker med benen. Hoppas någon annan kan svara.

Är på så grymt dåligt humör idag.  
  • Resande
    Hormonstinn bebis var fixerad i tisdags så vi får hoppas du har rätt. Jobbigt med alla krypningar- är det inte kalcium och magnesium som är bra vid kramper i benen, kanske kan det  hjälpa för krypningar också? Fast det är ju inte lätt att få i sig när man mår peck förståss.

Knase hoppas du har rätt! Jag är så grinig att jag tvättat alla fönster på nedervåningen. Får egentligen inte göra för mycket pga fogarna men orkade inte med dem mer och tänkte att det säkert inte är så farligt att tvätta lite jämfört med att t.ex dammsuga. Mår lite bättre nu, speciellt när mannen tagit med sig sonen ut så jag får vara grinig i fred.  

Låter som ni ändå fått en bra start på familjelivet med storasyster som är kär i liten och storebror som trots sin vildhet är försiktig. Hoppas du hinner vila lite emellan också för jag kan tänka mig att det är full rulle för er alla med tre så små barn hemma.  
  • Resande
    chiqita skrev 2011-08-27 10:41:47 följande:
    Fiji: ja om bebis är fixerad kan det ju vara på G *hoppas*, och städmani kan ju vara ett tecken på att du vill komma hem till ett fint hem efter fl.
    Kom igen nu bebis!!! *pompommar*

Lycklig: *popmpommar för din bebis också*

• Resande
    Persefone grattis till v.20! Rollo vet jag fungerade för någon, för mig funkar det att lägga mig på sidan men det är ju nu när bebis är så himla stor. Annars är det väl juice eller något annat jätte sött och gärna platt på rygg så är det väl störst chans att känna något. Svårt när bebis vänder sig åt något annat håll när man är så pass tidigt för då är det lätt hänt att man inte känner den på länge. Hoppas du får känna massa sparkar ikväll. 

Varför ska man inte dricka tonic water, tror jag fått i mig det några gånger? Har nog aldrig hört att man inte ska ta det... 
  • Resande

Knase- så sjukt att de envisas med att trycka på en medicinsk smärtlindring trots att man undanbett sig det i flbrevet. Så gjorde de på min förra fl. De sa åt mig under natten att försöka komma på vad jag ville ta eftersom jag skulle bli igångsatt och därmed aldrig klara mig med bara andningen! Hur svårt ska det vara att peppa en istället? Tycker du är fantastisk!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8