30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ela illa nog om ett barn håller på men flera. Ta hand om dig och skicka ut barnen så du får sova. Stor kram!
Ela illa nog om ett barn håller på men flera. Ta hand om dig och skicka ut barnen så du får sova. Stor kram!
Lycklig- mitt tips är att skriva statusuppdatering på FB att den dagen bebis tittat ut meddelar ni folk. Sen skulle jag ringa till fl vid minsta (extra) oro. Be maken säga åt släkten att ni hör av er när bebis anlänt att det bara är stressande när alla ringer och frågar hela tiden. Bebis lär inte komma fortare för det och ni blir bara frustrerade. Kram!
Juni helgen vore ju helt klart mer praktiskt men bara ungen kikar ut så struntar jag i vilken dag det blir (om det sker snart alltså ).
Fio även om du varit med om alla utvecklingssteg med O så har du ju inte gjort det med E så det är ju lika stort.
Lycklig klart du ska vara ledig nu och inte jobba mer. När du väl jobbar gör du det till 120 % (även när du är sjukskriven!!) så kroppen och hjärnan skulle inte få vila alls innan bebis ankomst. Klart du ska passa på att dega och äta gott och njuta av lugnet. Snart har vi en bebis som vill ha vår ständiga uppmärksamhet så vi får försöka njuta de här timmarna våra stora killar är på dagis. KRAM
Knase vet minsann hur man skapar drama! Jag blir tårögd och tycker samtidigt det låter helt fantastiskt. Jobbigt med frågor- jag har tagit med det i mitt fl-brev, inget onödigt prat när jag är mitt uppe i värkarbete. Vad läskigt med krystvärkar om vattnet ej gått så bebis låg så högt upp. Tänk att det kunde gå så fort när det väl satte igång med tanke på hur länge du fick vänta på att öppna dig. Skönt att ni var så pass nära ändå även om bilresan in måste varit jobbig som bara den. Verkligen skönt att allt slutade så bra. Grattis igen till gossen!
Knase- så sjukt att de envisas med att trycka på en medicinsk smärtlindring trots att man undanbett sig det i flbrevet. Så gjorde de på min förra fl. De sa åt mig under natten att försöka komma på vad jag ville ta eftersom jag skulle bli igångsatt och därmed aldrig klara mig med bara andningen! Hur svårt ska det vara att peppa en istället? Tycker du är fantastisk!