Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Zenobia grattis!! Hoppas ni alla mår bra.

Pysslig hoppas veckan går fort. Maken åker bort imorgon för en natt och jag är redan nervös för det., mest över att inte få sova alls.

Johanna skönt med förskola varje dag så E 1 får leka av sig och med städerska som kan ta hushållsarbetet. Vi har börjat prata om att ta in städhjälp.

Krya på er alla sjuklingar!

Själv har jag åkt på infektion i livmodern. Visste inte det kunde dyka upp flera veckor efter fl men det kan det tydligen. Jag blödde inte men har extremt ont i magen så förstod med en gång vad det var. Har ätit antibiotika sen i fredags men har fortf ont. Hoppas det ger med sig snart. Gillar inte antibiotikan för det går över i bröstmjölken men tyvärr måste jag ju ta det. :( 

• Resande
    Champagne77 skrev 2011-10-03 07:09:00 följande:
    Krya på alla sjuklingar!!

Lycka till alla som ska vara själva med barnen!!

Fiji: stackare!! Jag trodde inte heller det kunde komma så många veckor efter och dessutom trodde jag att det alltid var kombinerar med hög feber ... Här har jag börjat blöda en del igen efter att det har varit ganska lite flera dagar, så jag får ju hålla det under uppsikt. Hur länge ska du äta antibiotika? Hoppas det ändå går bra med amningen och att det funkar att vänta länge mellan varje gång. Massor med kramar!!
    Jag får aldrig feber nästan. Inte ens låg feber när andra skulle ha superhög. Jag ska ta antibiotika i tio dagar. Jobbigt att du börjat blöda igen, hoppas det ger med sig. Om du dessutom får feber eller minsta ont så skulle jag absolut kolla upp det. Hur mår du nu efter all blodförlust efter fl?
  • Resande

Tack alla för ert pepp och krya på er hälsningar!

Idag tror jag mig märka en liten förbättring så antibiotikan börjar nog göra nytta. P är lite extra dålig i magen men än så länge har det gått över förväntan. Vi får bara hålla tummar och tår att vi inte blir sämre av medicinen nu de sista dagarna. 

Lena vad skönt att I kunnat återvända till fsk. Jobbigt med mensvärk när man inte har mens.

Hormon hoppas ni får positiva besked snart! Tycker du är fantastisk som tar ditt illamående med sån ro, eller hur man nu ska uttrycka det. Jag kräktes bara någon gång då och då men mådde skit i några månader och det sög musten ur mig. Du verkar så positiv och stark. Kul att höra hjärtljud.

Lycklig du är verkligen ingen dåliga mamma (för vad är då jag?!). Här får P också bara hänga på, men ärligt talat har jag bara haft honom på mage typ 3 ggr sen han föddes (utom när han ligger på min mage). Det blir säkert folk av honom också. När båda är lugna brukar jag också slänga in en maskin tvätt eller fixa maten. Noah försöker jag involvera mesta möjligt så när jag lagar mat får han bygga med lego vid köksbordet om han inte vill hjälpa mig att laga. Ibland påbörjar jag t.ex tågbanebyggande med honom så att han känner att jag är delaktig och sen går jag ev ifrån och gör något annat en stund.

Barba vad spännande!

Elsis är så himla imponerad av dig som bollar allt själv hela veckorna. Jag tycker det är lite svårt med just läggning för N vill man läser en bok och sen sitter med honom tills han somnat. Om P bara ammar eller sover just då så funkar det ju men när han börjar skrika så är det svårt för N att somna. Hoppas E börjar sova tidigare på kvällarna snart så du får egentid.

Johanna tycker också det låter som ett helt normalt steg i utvecklingen. Klart personalen säger till och informerar men sen är det ju deras sak att markera att det inte är ok. Inte är det pga uppfostran eller lack there of som E gör så.

• Resande

Håller med om att den som pysslar med bygge och sånt som syns får beröm. Maken byggde trall, staket och grejade i trädgården och alla berömde honom hela tiden och tyckte han gjorde ett såååå fantastiskt jobb. Vilket han så klart gjort! Men underbar som mannen är så påpekade han faktiskt att det var pga samarbetet och att jag hade hand om N så att det blev gjort. 

Mannen är faktiskt jätte bra på att plocka undan och sen vi började med matkasse är det han som slängt i hop måltiderna (fast jag lagar maten oftast nu när han jobbar normalt igen). Det som han är urkass på och som driver mig bananas är tvätt och dammsugning. Han tycker det är jobbigt att ta fram dammsugaren (fast jag är 100% säker på att han inte skulle dammsuga om så dammsugaren stod mitt på golvet) och tvätt tror han nog på något magiskt sätt fixar sig självt. Det är mannen som bär upp tvätten och plockar många gånger bort allt så lite gör ju han också. Men till hans försvar så får man säga att han fixar med förrådet, klipper gräset, tvättar bilen (om jag inte tar den till biltvätt), betalar räkningar och har hand om vår budget/ekonomi/försäkringar etc.

Lena du får nog påminna mannen om att ni behöver egentid. Att ni måste vårda relationen också och inte bara huset. Sen behöver han säkert höra att han behöver hjälpa till att rensa undan inne innan han smiter ut. 

Lycklig stackars I. P har också varit förkyld nu i någon vecka men jag har bara gett koksaltlösning och försökt ha svalt i sovrummet samt höjt hans huvudända (han ligger brevid mig i sängen på kilkudde för bebisar). Hoppas I tillfrisknar fort. 

Juni det finns hopp om livet. Kan ju hoppas att du blir positivt överraskad när du väl börjat skolan.  

Mer ego- måste bara berätta att jag försökt vara duktig och lägga P på mage ett par gånger. Problemet är att han vänder sig till rygg hela tiden! Det är på skötbädden så den kanske lutar på något sätt, ska testa lägga honom på filt på golvet och se om han stannar på plats då.  

• Resande

Zenobia vilken jobbig början, hoppas du läker fort och att det blir bra. Kram till dig!

• Resande

Anna välkommen! Jag fick göra vul på VC hos vanlig gyn, det kostade som ett gynbesök (320 kr tror jag). Annars har jag gjort alla UL på Odenplan, där finns väl bm och sånt också tror jag. Tycker de varit bra på ul i alla fall. :) Hoppas du hittar någon bra.

Hormonis kan du ta vitaminer på tom mage? Jag kräks nämligen av det även som icke-gravid. Hoppas B-vitaminer kan hjälpa dig att må bättre eller att det blir bättre nu ändå.

• Resande
    Barba jag hade också det några gånger- speciellt när jag skulle haft mens. Andra har ju haft både brunt och störtblödningar utan att det varit någon fara... Hoppas på det bästa! Slemhinnorna är ju så sköra och dessutom brukar ju brunt betyda att det är gammalt som kommer ut. Håller tummarna att det håller sig borta nu, stor kram!
  • Resande

Tlll er som är i tidig graviditet. Jag kände inget i början på andra graviditeten (eller tredje blir det ju men andra barnet)- tror inte ens jag hade ömma bröst. Det var bara en diffus känsla av att jag troligtvis var gravid som fick mig att testa ännu en gång efter alla negativa test. Det var i slutet på vecka 7 som jag började må lite smått illa och sen kom det värre och värre tills jag kräktes ofta. Hoppas ni slipper illamåendet men har lite andra tecken som gör er mindre oroliga.

Kommer inte ihåg om jag skrivit till Lady så säger det igen: underbart med bra siffror! Hoppas du får njuta hela vägen nu utan något strul.

Hormonis hoppas på ett positivt samtal för er idag.

Juni skyll på fullmåne!
    Eller den är väl inte full förrän i natt men N har vaknat flera gånger varje natt nu sen i helgen. Mannen är också zombie nu vilket inte är en bra kombo när man själv är sjukt övertrött. Dessutom går N upp 5.30 nu för tiden trots att han inte är utvilad då... Själv har jag oftast precis somnat då efter senaste amningen med P så jag är allt annat än glad för att behöva gå upp då. Jaja, vad är väl en bal på slottet! Har ju världens finaste barn ( ) så det är ett smått pris att betala. Det går verkligen sjukt fort med P. Han är redan 5 veckor och har vuxit ur både 50 och 56.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8