Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena stor kram till dig med! Man blir ju smått tokig när man aldrig får sova så försök att ta bort maten fort och sen lägga dig en stund. 

Hormonstinn har du inte fått läkemedel utskrivet av läkaren? Finns ju mediciner som funkar så mycket bättre än postafen om man mår så sjukt dåligt som du gör. 

• Resande
    Knase grattis här inne också!

Ela- oooooooooo mentos. Vilket party. Du skulle behövt minst 1 kg choklad (eller motsvarande för annat favvo godis). Torsdag imorgon, kram!  
  • Resande

Hanya jag brukar inte varva utom när han är extremt slö och påverkad. Det händer ju att N har hög feber men är rätt pigg och då får han bara panodil. De gånger han varit så dålig att han inte ens orkat få i sig en klunk saft har jag varvat med alvedon/ipren och gett honom små mängder av femtielva drycker om och om igen. Ger saft, olika soppor, glass och allt annat jag kunnat komma på för att han inte ska vara så slö. Mat har vi skippat de gånger han varit som sämst. Hoppas I är bättre snart.

• Resande
    Pysslig jag har känningar mest hela tiden av diverse slag men tror ändå bebis är för bekväm där inne för att behaga komma ut de närmaste veckorna. Nu har jag börjat vila på dagarna i alla fall som förberedelse (N går äntligen på fsk 9-15) och jag hann raka benen på morgonen så nu är jag helt redo.

Hanya det funkar inte att ge ipren som är något sötare än alvedon och sen när hon varit duktig muta med sylt/chips eller vad som nu kan tänkas falla damen i smaken? Skönt att hon mår bättre idag i alla fall, hoppas det fortsätter åt rätt håll och att det inte är UVI.

Juni det är ju mycket möjligt att det är svullet. Noah har ju haft dubbelsidig öroninflammation varje gång vi gått till akuten trots att det inte märkts på honom innan (oftast gnäller han på natten när han ligger ner och ibland får han också feber men på dagarna har vi aldrig sett något och han har inte ens varit förkyld i samband med det!). Hellre hönsmamma (vilket jag inte tycker du är men om de nu skulle tycka det på VC) än att ens barn går runt och hör dåligt eller ev går runt med inflammation. Fast min N hör ju dåligt ändå vääääldans ofta förutom när vi talar tyst som sånt som han inte ska höra.
  • Resande

Lycklig- gäller tre veckor även när man gjort IVF/FET för här i Stockholm är det max en vecka då... Kolla upp det! Har du några känningar? Jag tycker magen sjunkit och jag är så himla trött hela tiden men inte fasen vill värkarna sätta fart. Tycker det vore bra om det kom igång i eftermiddag så jag kunde hämta N från dagis, ringa till svärmor att komma hit efter jobbet och sen åka och föda barn.

• Resande

Lycklig vad segt! Hoppas bebis kommer i helgen.

Juni lika bra att få det kollat om H inte hör glass eller fika.  

• Resande

Ela- hoppas allergin inte blivit värre! Förkylningar sätter ju ner immunförsvaret och kanske har någon råkat ta i honom? Vore ju perfekt att lämna på fsk och sen föda men min kropp verkar inte samarbeta..

• Resande
    Pysslig- eller hur! Nu är jag så redo. Har duschat igen och tvättat håret så nu måste förlossningen starta. Mysigt med mammaträff. Hoppas jag också kan hitta några i närheten att umgås med när bebis anlänt.

Fio skönt med viktökning så man inte behöver oroa sig. Låter underbart med en nöjd bebis.

Zenobia kul att se dig. När har du bf nu igen?

Är det någon av er andra som också fått så där extremt ont i ljumskarna och typ ischias-nerv i kläm? Antar det är bebis som borrar ner sig så nerver kommer i kläm men fy bubblan vad ont det gör. Skriker högt varje gång.
  • Resande

Fio har aldrig varit nära sängen när det hänt men ska definitivt prova om det händer i sovrummet någon gång. Det hugger bara till en kortis men det kommer från intet så man blir så chockad. Ont som tusan gör det i alla fall. Skönt att höra att det inte bara är jag även om jag så klart inte vill att någon annan ska ha ont.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8