30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Heja, heja Vi 5!
Heja, heja Vi 5!
Stort grattis till dottern Vi5! Blir lite tårögd så här på kvällskvisten. Massor av kramar.
Vilma och Viola. Det passar ju perfekt med Vi i början. Tänker på ditt nick här
Upp i det blå, Att de inte lyssnar på dig. Jag har inte heller något klokt ord tyvärr, men tycker det är dåligt av din chef. Det är inte chefens jobb att bestämma när man är redo att arbeta fullt ut. Tyvärr är det väl många som gör det och tar ogrundade beslut pga att någon verkar må bättre. Det är skillnad på att må bättre och att vara tillbaka helt.
Uppi, En kombination av antidepressiva och träning kanske? Rosenrot ska vara bra för ägglossningen, men jag är skeptisk som vanligt Jag har läst något om att man inte ska ta rosenrot efter ägglossning om man planerar barn, men vet inte om det är ett rykte på familjeliv eller om det ligger något i det.
Kate, Förlåt för en kanske dum fråga, men dricker du tillräckligt mycket? Vätsekebrist kan ju orsaka huvudvärk.
Vi5, Jag tycker båda namnen är jättefina. Det är nog ganska vanligt att det namn man har tänkt på under graviditeten inte känns rätt när barnet är ute. Brorsan och svägerskan hade bestämt sig för en A när för första barnet föddes, men det var ingen A det var en V som de sa. Det namn han fick hade jag inte ens hört dom prata om.
Sambon pratade namn idag om ett eventuellt kommande barn. Jag dissade hans två förslag och kom med två motförslag som han dissade. Det blir spännande med namnfrågan om vi får ett barn till...
Kate, Jag fick ett sånt där piller när vi förlorade A. Jag märkte inte av en enda biverkning trots att det tydligen ska finnas en uppsjö av biverkningar av de där pillren. Nu var jag inte så långt gången så det är svårt att sia om mjölkproduktionen, men det blev i alla fall ingen produktion alls efter förlossningen. Har hört att om man får pillret snabbt så funkar det bra. Har mjölken väl runnit till blir det ett sämre resultat.
Jag förordar också Nan. Det kändes som att vi fick en lugnare bebis när vi bytte. Det blev en del sura miner från en forsknings studie vi skulle ha varit med i. De menade att det inte är någon skillnad, men i så fall hade vi väl kunnat vara med fast vi hade bytt till Nan
Här frågade barnmorskan om hon fick ge lite ersättning när jag fortfarande satt och ammade fast klockan var ett på natten. Hon fick en skurk och sen sov hon några timmar. Jag tyckte det var skönt att jag inte råkade ut för en amningsfanatiker, utan fick chansen att välja själv.