Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Aj resande Lider med dig. Precis så där blev det för mig också och febern kom snabbt. Jag googlade ipren och det påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör med läkare vid mer än tillfälligt bruk står det. Tänkte att det kanske behövs i en kombo med alvedpon nu när du får feber och har tre barn att ta hand om. Kram!

• Snowgirl

Å den där tummen neråt passade ju fast jag inte hade tänkt att det skulle bli så. Blä för mjölkstockning.

• Snowgirl

Jag är också inne på Mosings linje att låta bli att fråga. Det beror i och för sig på vilket kontrollbehov förskolan har. En del måste ju lämna in arbetsschema och då är det svårare. På våran förskola bryr de sig inte så noga om vad föräldern gör. De vet att de allra flesta ändå inte har mer tid än nödvändigt och precis innan förlossning är det ju nödvändig tid.

• Snowgirl

Vi5, Åh vad jag önskar att ni inte skulle behöva bli skrämda så här. Jag känner med er och hoppas att lilla A och ni i övriga familjen ska slippa fler incidenter.

• Snowgirl
    Mrs Firren skrev 2013-12-13 12:45:36 följande:

Det där har vi också hört av en läkare. Men det lustiga är att när jag samma dag pratade med sjukvårdsrådgivningen fick jag höra att man absoluuut inte skulle blanda paracetamol och ibuprofen. Det varsågod farligt tydligen. Några nya rön tydligen. Men vi har inte hört det från annat håll och följer det inte. Knäppt att man kan få så skilja råd.

Jag som är skeptiker  tror inte alls att det är några nya rön. Jag tror att det handlar mer om att 1177 inte tror att gemene man kan skilja på aktiva substanser och namn på läkemedlet. Om man blandar alvedon och panodil blir det jättefarligt t ex. Sambon frågar alltid mig som tur är. Han har har ingen känsla alls för det där med panodil, alvedon, ibuprofen, ipren osv. Det klokaste vore nog att vi bara har två sorter hemma. Till W har vi det, men till oss vuxna finns det slattar av lite av varje.
  • Snowgirl

Skönt att S blev piggare förresten. Ni har ju dåliga erfarenheter från tidigare med D och då kan jag tänka mig att det blir extra nervöst.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8